{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
987 visninger | Oprettet:

Please hjæp mig... {{forumTopicSubject}}

Hej forum..

Jeg har en hunkat (Frida) der snart nærmemer sig de 6år, hun har altid været indekat indtil for 1år siden da jeg flyttede i hus, jeg er så lige flyttet igen, men hun valgt lige inden flytningen og komme i løbetid og rendt rundt med en hankat de sidste 3dage vi boede i det anden hus, samme aften i det ny stak hun af og rendte igen med en hankat hele natten og derefter holdt løbetiden op.. Nu står jeg så og ikk ved om min kat kommer med killinger inden for ca 10dage.. Hendes patter er lidt store og lyserøde ingen mælk hendes mave er vokset lidt men syntes ikk hun sådan ser gravid ud og tør ikk mærke for meget (hårdt) på maven hvis de skulle tage skade, for ca 3dage siden kom der noget brunligt/svagt rødt ud af hendes skede er det alvorligt hvis hun er med killinger.. Hun har fået en kasse med noget blødt og ligge i og bruger den meget hvor hun vrider sig rundt i den, men hun ha altid været glad for senge da jeg os har 2 hunde og deres kurv har hun altid set som hendes.. Håber nogle kan hjælpe mig..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Please hjæp mig...
  • #1   5. maj 2012 Vil lige tilføje jeg har været på netdyredoktoren men fandt ikk den hjælp jeg havde brug for og har os Googlet en del men uden held..

• #2   5. maj 2012 Det kunne tyde på hun er drægtig, det brunlige stads du beskriver kan stamme fra en begyndende fødsel, men jeg tør ikke garentere, kan ikke helt gennemskue hvor længe siden hun blev parret første gang, hvis hun blev parret, hvor længe er det siden??

• #3   5. maj 2012 Hov marts selvfølgelig smiley sorry

• #4   5. maj 2012 Vil skyde på det er omkring den 10-15marts hun er blevet parret.. Er så nervøs os på hendes vejen nu det er første gang vi begge skal igennem det..

• #6   5. maj 2012 Tak for råd men hjalp mig ikk meget...!

• #9   5. maj 2012 Der skal meget mere til før jeg blir sur og vred smiley og takker for dit indlæg.. Alle siger en kat der kommer ud blir drægtig med det samme, men hun havde dog været ude kat i et år før der så skete noget, hvilket jeg syntes er utroligt.. Jeg ønsker hende neutraliseret hvis det viser sig hun er med killinger og den holdning har jeg altid haft, jeg kan trøst med der allerede er nogle der er interesseret med hensyn på killingerne.. Men som sagt er jeg kun nervøs da det er første gang jeg prøver det og vil da helst at det hele forløber som det skal uden nogle former for komplikationer.. Og ville os kun høre om det hele er normalt da der jo er andre der har været igennem det før..

• #10   5. maj 2012 Kunne bare godt bruge nogle der vil dele deres erfaringer.. Man skulle jo tro det er mig ser skal nedkomme, hun ligger bare og sover og jeg er ved og bide fingerne af mig selv af spænding og nervøsitet smiley

• #11   5. maj 2012 Mine hankatte skal ikke have killinger, så jeg har ikke den store erfaring, men ja, en hunkat i løb bliver hurtigt meeeget tiltrukket af en han - med killinger til følge.
    Jeg véd at herinde er der opdrættere der har styr på fødekasse o.lign., men mon ikke det forløber normalt? Tænk på alle de staldkatte der bliver født i en høstak og vildkatte der bliver født i buske m.m. Til opdrættere der evt. kommer på banen - bliv ikke sur - lad naturen gå sin gang, men hold hende inde og hold øje med at der ikke sker komplikationer.

• #13   5. maj 2012 Jeg takker mange gang for hjælp, råd og andet godt.. Jeg prøver og slappe mere af og se hvad der sker og lader naturen gå sin gang.. Hun spiser og leger normalt og syntes bestemt ikk hun er anderledes andet end på hendes egen måde.. Men føler ikk der er noget galt med hende og eller killingerne.. Holder godt øje med hende.. Hun er rigtig glad for den kasse jeg har lavet til hende, men vil os helst være i den hvis man nusser og snakker med hende og går jeg går hun med smiley jeg vender tilbage når jeg selv ved mere evt med billeder hvis jeg skulle blive "mormor" smiley rigtig god weekend til katte-folket og endnu en gang tak til alle der har kommenteret..

• #15   5. maj 2012 kan ikke lade være med at lægge mærke til hendes alder...
    her er en gammel tråd måske du kan finde flere herinde smiley
    http://www.kattegalleri.dk/forum/generel-diskussion/88351-foedsel_igang_nu
    så kunne godt være du skulle ha en dyrlæge i baghånden når det går løs..

• #16   5. maj 2012 Tusind tak for dit link, har os læst det og vil hvertfald sørge for der står en der kan hjælp hvis det skulle gå hen og blive svært for hende.. Jeg krydser mine finger for hun klarer det misse-nemt smiley

• #17   5. maj 2012 håber jeg også smiley men ja jeg har aldrig selv haft en hunkat, ved bare jeg så noget med en kat på de 5-6 år i en gammel tråd for lang tid siden, hvor de fortalte at det var farligt så fandt en tråd omkring det til dig smiley

• #18   5. maj 2012 Og jeg takker meget, det hvertfald vigtig viden smiley

• #19   6. maj 2012 Når en fødsel begynder, plejer katten at opsøge en, hun vil blive lidt urolig, og når det så begynder vil hun få nogle trækninger hen af ryggen, dette er "udbloknings veer", kan tage lidt tid, og i flere etaper, dernæst vil hun begynde at haspe, samt have tydelig veer, som er noget kraftigere og så er fødslen for alvor i gang.
    Inden bloknings veerne kan hun have en bobbel agtig ting som kan vise sig for så igen at forsvinde, når så det går løs er du ikke i tvivl.
    Mange katte besørger lidt inden fødsel, samt holder op med at spise.
    Dernæst den beskrevne uro.
    Når fødslen rigtig er gået i gang med haspen og meget tydelige veer så skal der gerne ske noget, hun må ikke ligge sådan i flere timer, for så kan der være noget galt, og så skal du kontakte en dyrlæge.
    Har du ikke en du kan have i røret som støtte vejleder når det går igang, altså en som har prøvet det før, for det er også vigtigt at bevare roen for din hunkats skyld.
    Du kan prøve at google kattefødsler, kan huske jeg selv fandt en del gode artikler vedr. kattefødsler.
    Du ønskes pøj pøj med din kat.

• #20   6. maj 2012 hvis hun snasker og lugter bagi og virker sløvere så få hende undersøgt.. det kan være underlivsbetændelse eller døde killinger i maven på hende.... men spiser hun og vasker sig og er som hun plejer så slap bare af smiley men for guds skyld luk hende IKKE ud før hun har født ( den fejl har jeg lavet for mange år tilbage ) held og lykke og vi håber på en opdatering smiley

• #21   14. maj 2012 Har regnet frem til hun ca er på 63dagen nu og når jeg snakker med hende længe kommer en gang i mellem meget meget lidt af det snask ud, hun vasker sig selv når jeg går fra hende og hun spiser og drikker normalt, men helst iselvskab.. Hun render stadig meget efter mig og siger mange sjove lyde når man nusser hende ved mave og patter, hun er halv Mancoon så lyde har hun altid sagt, men de her er lidt henne i løb lyde dog bare langt fra så slemt.. Og så jagter hun min hanhund, hun har aldrig rigtig været helt imponeret over ham men det er blevet værre de sidste par dage, har os en tæve hende har hun intet imod.. Har haft en til og kigge på hende og hun vil meget gerne stå her når dresser noget, hun har prøvet det rigtig mange gange, hun var ikk sikker på om hun kunne mærke noget, men jeg mærkede tydligt én igår..

• #22   14. maj 2012 du lavede dit indslag den 5 maj og nu har vi den 14 maj... hvis der kommer brun snask ud sådan engang imellem ville jeg nok få en dyrlæge til at kigge på hende... evt scanne for at se om de er i live allesammen.... bare et råd

• #23   14. maj 2012 Hun skal ud til dyrelægen i morgen, så gir jeg lige lyd tilbage om hvad de siger til hende.. Men nu har jeg haft kat i ca 15-20år og har kunne mærke på dem hvis der har været noget, den eneste måde hun har forandret sig på er hun er blevet mere selskabelig og vil nusse mere, hvor de plejer og gemme sig væk hvis de føler noget ikk er som det skal være.. Men hun blir grundigt undersøgt i morgen..

• #24   14. maj 2012 det er ihvert fald en god ide... jeg har også haft katte/opdrættet i mange år og alligevel blev jeg snydt dengang min exo pige måtte scannes fordi der kom snask ud bagfra ( der kom kun lidt og vi tog afsted med det samme ) alligevel var det for sent ALLE killinger var døde smiley håber alt er vel og at vi hører om besøget

• #25   16. maj 2012 Så har lille frida været ved dyrelægen, og hun har været med killinger men har desværre tabt dem, så hun har fået betændelse og er under behandling, han syntes ikk der var grund til og miste modet trods hendes alder med hensyn på parring/killinger ved næste løb.. Jeg vil os lige takke jer der har fulgt med og kommet med gode råd..

• #26   16. maj 2012 åhhh altså pokker osse smiley tænkte sgu nok der var noget galt... øv hvor træls håber næste gang blir en bedre oplevelse.... jeg er måske lidt pivet men jeg tar heller en gang for meget til dyrlæge end en gang for lidt smiley puha håber i er ok og lille missemor har det ok efter omstændighederne

• #27   17. maj 2012 Hun har det rigtig godt oven på det hele, hun var ikk så vild med og komme til dyrelægen en hun tog det rigtig flot os det stik ha gav hende, ingen lyd eller noget smiley så nu skal hun vel forhåbentlig ordentlig oven på igen inden hun kommer i løb, syntes jeg hørte lide lyde men er ikk sikker men har set de allerede går og venter ved døren på hende..

• #28   17. maj 2012 hvis hun er på medicin ville jeg IKKE lukke hende ud smiley

• #29   18. maj 2012 Hun er på medicin i 5 dage så nej hun kommer ikk ud.. Selvom det er hårdt og høre på og den ene af hundene kan slet ikk forstå hvorfor hun siger sådan og pludselig er glad for ham smiley

• #30   19. maj 2012 Vil du lade hende blive gravid igen? Trods hendes alder og det faktum at hun lige har haft et kuld i maven? Hvorfor ikk neutralisere hende?

• #31   19. maj 2012 Sikken da en knap så velinformeret dyrlæge...for at sige det med de allerpæneste ord jeg kan komme i tanke om.

• #32   8. aug 2012 Så er frida blevet mor til én bette-mis.. har oprettet en ny tråd og har fået lagt billeder ind af frida og hendes killing smiley

Kommentér på:
Please hjæp mig...

Annonce