Tisser ofte? Blæresten mm {{forumTopicSubject}}
Min kat (knap 5 år) er blevet opereret for blæresten for 14 dage siden, men jeg er bange for at der er noget galt igen
Det kostede så 6000 kr, og jeg har ikke forsikring (det overvejer jeg om jeg kan nå at få?), for kan ikke betale sådan en regning en gang til
Det startede med at hun for nogle måneder siden tissede rigtig tit, jeg troede det var begyndende blærebetændelse, men det gik i sig selv efter et par dage.
Men det vendte tilbage for 3-4 uger siden, hvor hun tissede rigtig tit, og der begyndte at være blod i. Dyrlægen kunne se i en urinprøve at der var betændelse. Der var ganske få krystaller, men hun mente det var blærebetændelse, da PH værdien mm var fin. Hun fik penicillin men det hjalp ikke og det blødte virkelig meget, så måtte til lægen igen. På et røntgenbillede kunne de se 3 blæresten, så hun fik dem opereret væk. Hun burde være rask nu, og vi er skiftet til Hills D/C der skulle være forebyggende.
MEN i går aftes tissede hun ca. 2 gange, i nat også ca. 3 gange, og i dag kl 8:30 og kl 10.00 (ja jeg tæller ). Der kommer noget ud, men det er små tissetåre der kommer. Er virkelig urolig igen nu..troede ellers lige hun var ovre det.
Ringede til dyrlægen nu her, sekretæren sagde jeg kunne komme med en urinprøve. Men nu ligger hun ret fredeligt og soler.. ved ikke om jeg skal tage derud? Rigtig træls det lige falder sammen med helligdag i morgen, for ellers ville jeg se tiden an i løbet af i dag og tage derud i morgen tidelig.. Jeg synes hun har det ok, spiser dog ikke særlig meget, men ved ikke om det er fordi det pludselig er blevet varmt i vejret?
Efter operationen er hun rigtig hævet på maven hvor stingene er, dyrlægen sagde at det ligner en "normal" allergisk reaktion på stingene, hvis det ikke er bedre inden 2 måneder skulle jeg komme igen, for det kunne måske være brok. Men kan denne "hævning" mon gøre at hun pludselig tisser ofte?
apr 2012
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7
okt 2009
Følger: 21 Følgere: 20 Katte: 6 Emner: 1 Svar: 74
apr 2012
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7
8:30
10:00
14:00
19:30
Tisser ofte? Blæresten mm