1.018 visninger
|
Oprettet:
Main coon {{forumTopicSubject}}
Hej alle. Kan main coon trives som enekat når det samtidig er indendørskat
mar 2007
Følger: 22 Følgere: 21 Katte: 2 Emner: 153 Svar: 365
maj 2010
Følger: 6 Følgere: 5 Katte: 4 Emner: 19 Svar: 140
Katte har bedst af selskab, men man kan selvfølgelig få katte der bedst trives alene
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.020
dec 2006
Følger: 230 Følgere: 199 Katte: 6 Emner: 227 Svar: 3.951
Hvis der er nogen der kun vil have en kat, kan de kikke hos div opdrætter, da der nogen gange er en kat som skal omplaseres fordi den ikke har det godt i flokken, og nogen gange søger vi så et sted hvor den kan være alene..
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.741
Katte er ganske vist ikke det, vi forstår som flokdyr med bl.a. en "flokleder", men solitære gruppedyr, der indbyrdes kan knytte endda meget nære venskaber.
Også mine genudsætningskatte ligger sammen i grupper, og de har i hvert fald muligheden for at være alene, hvis det var det, de ønskede.
Vildtlevende hunkatte beholder også ofte en hunkilling hos sig som "barnepige" for kommende kuld, og det er tit set, flere generationer ligge og hygge sig sammen.
Min ene datter har 4 huskatte. De er kommet pø om pø, men de ligger alle 4 tit i én stor bunke.
Selv har jeg opdrættet Maine Coon siden 1987 og jeg har aldrig solgt en killing til en tilværelse som alenekat. Dertil ved jeg for meget om dem.
En anden ting er så, at jeg aldrig anbefaler at anskaffe kun én killing, hvis man har en ældre kat i forvejen. De får sjældent glæde af hinanden.
En jævnaldrende kat af samme køn er at foretrække.
jul 2008
Følger: 14 Følgere: 11 Katte: 2 Emner: 53 Svar: 743
jeg syndtes jeg har lagt mærke til at han keder sig når jeg ikke stimulere ham
feks. ved at lege med ham
maj 2010
Følger: 6 Følgere: 5 Katte: 4 Emner: 19 Svar: 140
Men som du skriver så kan aktiviteter nok, indendørs også være nok
Main coon