Velkommen til det nye KatteGalleri! {{forumTopicSubject}}
Velkommen til det nye KatteGalleri!
Vi har arbejdet længe på at opdatere siden, og der er mange flere nye ting på vej i næste version – som ikke er lige så længe undervejs som denne.
Vi har haft fokus på nyt udseende, større brugervenlighed og overblik (..selvom du måske ikke føler det sådan fra starten, da nogle ting er flyttet ). Af forbedringer kan bl.a. nævnes:
- Endnu større billeder
Overalt er billederne gjort større og en ny fed billedvisning i fuldskærm er lanceret. Vær derfor opmærksom på om dine billeder er lagt op i en høj nok opløsning, så de ikke kun fylder lidt af skærmbilledet.
- Markedet er forbedret
Det vil nu være nemmere, at navigere rundt i de forskellige kategorier og søgningen er forbedret markant med ny søgeteknologi.
Du vil bemærke, at det også i markedet er muligt at se annoncens billeder i det nye store format.
Som noget helt nyt har vi åbnet op for erhvervsannoncering, så har du et firma, og ønsker at annoncere i markedet, skal du blot oprette en annonce som vanligt og klikke på ”erhvervskunde”. Se mere om reglerne herfor i brugerbetingelserne.
Vi har stadig stor fokus på udvikling af markedsdelen, og derfor vil der komme yderligere forbedringer løbende i år.
- Anbefalet indhold til dig!
Når du navigerer rundt på siden, vil du få foreslået andet interessant indhold på baggrund af andre brugeres adfærd. Vi håber det dermed bliver endnu nemmere for dig at finde mere spændende indhold på siden
- Lige nu på KatteGalleri
Med denne nye feature kan du følge med i, hvor der er aktivitet på siden. Hvis du har en nyere browser, opdateres modulet helt automatisk. Se hvad andre brugere skriver, de videoer eller billeder de uploader eller de annoncer de indrykker, i samme sekund som de lægges på KatteGalleri.
- Mine forumemner
Som noget nyt kan du nu se alle dine forumemner under "Mit indhold" på "Min konto", så man nu altid kan finde sine oprettede indlæg - uanset om der er oprettet abonnement eller ej. På "Min offentlige profil" kan andre brugere ligeledes se, hvilke indlæg du har oprettet.
- Statusbeskeder
Logmenter har skiftet navn til statusbeskeder. Du finder statusbeskeder under "Min konto", hvor du kan vælge om du vil se statusbeskeder fra alle brugere - eller kun fra dine venner.
- Nemmere adgang til mange flere features og indhold
Vi har fjernet de forskellige abonnementstyper og når din profil er aktiveret har du nu fri adgang til alle features – Også det der tidligere krævede VIP-abonnement.
Det er nu bl.a. også muligt at oprette videoer og fotoalbum, selvom du ikke har en kat oprettet.
Vigtigt for dig som bruger!
- Login – Opdatér din emailadresse!
Du skal fremover skal logge ind med sin e-mailadresse samt kodeord – og dermed bortfalder brugernavnet altså. Grunden hertil er, at vi har fået mange henvendelser fra brugere, der glemmer deres brugernavn.
Tjek derfor om emailadressen i din brugerprofil fortsat er gyldig!
-Tjek ’Min konto’ og dit nickname
Når du via ”Min konto” opdaterer dine oplysninger, vil du se, at der nu både er et indtastningsfelt til dit navn, samt et til dit ”nick” på siden. Vær opmærksom på, at det kun er dit nick, der anvendes når du opretter indhold på siden. Hvis du ikke vælger et nick, vil det automatisk bestå af dit fornavn og første bogstav af dit efternavn.
Som noget nyt skal du oplyse postnummer og køn. Derved kan vi give dig mere relevante anbefalinger og annoncer, og din profil fremstår som mere troværdig for andre brugere.
-Opdatering af brugerbetingelser kræver din accept
Vi har opdateret vores brugerbetingelser. Der er flere ændringer og du bør derfor ved første login på den nye side læse dem grundigt igennem (og acceptere hvis du fortsat vil bruge siden:)
Vi håber at du synes godt om det nye KatteGalleri, men ved også at det for mange vil være ”forstyrrende” da det gamle jo havde set sådan ud i mange år. Vi lover derfor at vi vil gøre vores bedste med at tilrette fejl i en fart og tage positivt imod alle henvendelser i vores support: www.Kattegalleri.dk/faq
God fornøjelse
Med venlig hilsen KatteGalleri
Følger: 1 Følgere: 54313 Emner: 48 Svar: 226
Mvh. Rikke/KatteGalleri
Mht. fejlen, så ser vi nærmere på det.
At det ser anderledes ud på dit arbejde, kan skyldes mange ting - måske bruger de et andet styresystem - eller en anden version af IE8. Vi kigger i hvert tilfælde på det. Når du skriver "mere rigtige", mener du så, at der stadig er nogle ting, der er placeret forkert?
Følger: 17 Følgere: 154 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.370
Jeg har link til de 2 annoncer som gør den fejl, hvis det er.?
dec 2009
Følger: 5 Følgere: 29 Katte: 5 Emner: 118 Svar: 843
Jeg ville lave en tråd i gruppen billedleg & sniksnak. Men efter jeg oprettede tråden får jeg bare beskeden at gruppen ikke eksistere?!
(link fjernet)
men emnet kan stadig ses på listerne med seneste forumemner(x2) men kan som sagt ikke åbnes
(link fjernet)
Lotte: Vi har netop foretaget et upload, og forhåbentlig ser det nu noget bedre ud i IE8?
Ligeledes kan man nu sortere billeder i fotoalbum på samme måde, som man kan i gallerier.
Mvh. Rikke/KatteGalleri
Mvh. Rikke/KatteGalleri
dec 2009
Det passer med at det billede man klikker op, ligger på samme plads som fejl-billedet på side 1.
Håber i kan forstå min forklaring....ellers må i sige til.
dec 2005
Følger: 14 Følgere: 14 Katte: 5 Emner: 11 Svar: 221
okt 2007
Følger: 7 Følgere: 60 Katte: 1 Emner: 144 Svar: 4.145
Det får billederne til at syne meget mindre! Og jeg synes det er rigtig synd!
dec 2009
ret irriterende.
Men jeg vil også lige komme med et pip omkring den sorte ramme i albums. Jeg synes heller ikke om den. Det virker for mig også som om at billederne bliver forringet og det ødelægger den "zoom"funktion der er kommet.
Det kan da heller ikke være rigtig at man skal finde selve billedets adresse frem i et andet vindue for at få lov til at se den i den uploadede kvalitet. Hvis man holder sig "inden for" kg's funktioner, så er det kun en skalering man kan se hvilket i mine øjne undergraver den zoomfunktion
dec 2011
Følger: 4 Følgere: 2 Katte: 1 Emner: 1 Svar: 1.018
Den nye ramme om billederne er da drøn irriterende. Det bliver ikke et site, jeg kommer til at bruge ret meget krudt på.
Betina S: Vi er i gang med at kigge på problemet med at oprette tråde, men det er nok ikke noget, der kan nå at blive lavet inden weekenden, så vi håber du har lidt tålmodighed med os Mht. thumnails i fotoalbum, og visningen af billederne, så kigger vi også på dette.
Vibse: Vi kigger på problemet med at få vist fotoalbummet - igen er det nok ikke noget, vi når at rette før efter weekenden, så vi håber at du også har tålmodighed med os.
Tak for alle forslagene og rapporteringerne om fejl. Vi tager det hele med videre. Og vi er glade for, at I tager jer tiden, til at hjælpe os med at identificere og finde fejl - det betyder blot at siden bliver bedre, og at vi undgår at skulle løse disse problemer på et senere tidspunkt!
Hav en rigtig god weekend
Mvh. Rikke/KatteGalleri
jun 2006
Følger: 71 Følgere: 71 Katte: 10 Emner: 147 Svar: 6.307
Det er så lidt off ifht hvor man gerne vil trykke, og jeg ville i hvert fald synes at det fungerede bedre med det over...
I øvrigt synes jeg også at det er tidsrøvende at man skal trykke sig et nyt sted hen for at se den nye hændelse, og SÅ trykke på den nye hændelse for at komme til den, i stedet for at man som før enten kunne se dem, eller fik en drop down-menu, hvor man så kan vælge :o)
Vibse: Det var godt
Eva K: Tak for dine input - vi tager dem med videre
okt 2007
Dog husker den ikke ens valg, den er altid indstillet til at vise alle?!
Måske en fejl, der burde rettes?!
jun 2010
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 55 Svar: 262
Idag vil jeg så ligge flere billeder ind på hendes profil.. jeg går ind, trykker gennemse, finder billedet, og så sker der nada... den gør absolut ingenting... det er lidt træls, hvorfor virker det ikke? Jeg er sikker på at jeg gør det rigtigt, kan ikke se andre måder at gøre det på ihvertfald
maj 2008
Følger: 32 Følgere: 33 Katte: 1 Emner: 9 Svar: 125
Men, har siddet og ledt efter det i lang tid, så nu tænkte jeg, at jeg ville spørge.
Hvor ser man bedømmelsesfordelingen på sin kat ?
Jeg kan se antal stemmer, men ikke om det er lav, middel, høj eller x-høj.
Og så lige et andet spørgsmål.
Er der et perfekt format/størrelse på billeder i album, så man slet ikke får den sorte kant ?
Systemet er sat op til, at man altid kan skifte mellem at se statusbeskeder fra venner og fra alle, så det er ikke meningen at systemet husker jeres valg. men vi tager forslaget om at dette skal være muligt med videre
Louise B: Klikker du på "tilføj"? Hvis ja, så skal vi nok kigge nærmere på det
Hanne: Umiddelbart er det ikke længere muligt at se, hvilke stemmer det er - men vi tager dit forslag om at det skal være muligt med videre.
Mht. den sorte kant på billederne, så er der desværre ikke nogen perfekt størrelse, der kan udelukke kanten. Grunden til den er der, er blandt andet, så der ikke bliver skåret i billeder, der står på højkant.
Du og andre her i tråden har givet udtryk for, at det generer oplevelsen af at se på de flotte billeder - og det er vi faktisk enige i. Derfor vil vi arbejde på at kanten skal væk. Hvornår vi finder den optimale løsning, kan vi ikke sige - så I må desværre leve med den sorte kant midlertidigt. Men som sagt, så er problemet på vores liste over ting, der kan gøres bedre.
Mvh. Rikke/KatteGalleri
Mvh. Rikke/KatteGalleri
jun 2010
Altså jeg går ind under mit navn og trykker min konto (mener jeg) og så kan jeg se mine katte og så ved Nyx trykker jeg på "Ret galleri"
Så står der tilføj billeder, ret beskrivelse osv, og jeg vil så have flere billeder ind end dem der ligger derinde af hende, så jeg trykker på "gennemse" finder billedet, trykker "åben" og så sker der intet... og kan ik lige finde andre måder at det skal kunne gøre på???
jun 2010
Går jeg ind i mine fotoalbums, har jeg ingen og jeg skal oprette album.. det er jo ikke det jeg vil.. jeg vil bare have lagt 1-2 billeder mere ind på hendes profil..
okt 2007
- Klik på dit brugernavn
- Klik på <b>Min konto</b>
- Scroll lidt ned på siden til <b>Mine gallerier</b> - Her vil din kats profil være
- Ude til højre for katten, tryk på <b>Ret galleri</b>
<i>Du kan nu tilføje billeder
</i>
jun 2010
Det er præcis det der jeg gør, men der sker ikke en dyt!!
Når jeg så kommer ind på ret galleri og trykker på gennemse for at finde billederne kommer de frem, jeg vælger billederne og...så sker der INTET..
Underligt at jeg ku ligge billeder ind da jeg oprettede hende, men nu sker der ikke noget..!
okt 2007
Mvh. Rikke/KatteGalleri
jun 2010
Vi håber I kan mærke det.
Mvh. Rikke/KatteGalleri
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.740
apr 2012
Katte: 3 Emner: 19 Svar: 306
Og ville vi få bedømmelseslisten tilbage igen?
Vi har "Beskedrullegardinet" på vores liste.
Vibse: Tak for dit tilbud, men det har som Lotte også skriver ikke noget at sige, hvor mange "inaktive" brugere der er.
Maria S : Det skulle meget gerne være muligt nu - under "Min konto" kan du flytte på dine katte ved at "trække og slippe" gallerierne.
Susan: Vi ser ikke alt i forum, så hvis man har forslag, som man gerne vil have videre, så er det en god idé at sende en henvendelse via kontakt Det er som sagt ikke alle forslag, der bliver til noget - men vi modtager gerne forslag til forbedringer
Mvh. Rikke/KatteGalleri
jun 2006
Vibse: Jeg tror vi har nævnt det tidligere i tråden, at vi vil kigge på den sorte kant? Men det er ikke nogen lille opgave, og det skal gennemtænkes inden, der bliver lavet ændringer, så det er ikke noget der bliver ændret natten over.
Vi håber selvfølgelig at du beholder din gruppe her på KatteGalelri.
Mvh. Rikke/KatteGalleri
Jeg bruger denne website her til at lægge nogle billeder ind i, og der står under hvert billede en url adresse, som man kan bruge til at kopierer og feks.imidlertidig sætte det ind i gruppen, så det bliver en hvid baggrund.:-)
jun 2006
apr 2012
Katte: 3 Emner: 19 Svar: 306
jun 2010
Og jeg hedder Louise, ikke Lotte hehe
Jeg har lige tjekket på gnavergalleri og der kan jeg uden problemer uploade nye billeder på dyrenes profil, men herinde på kattegalleri, sker der stadig absolut intet..det kan da vel ikke passe at jeg skal slette hende igen og så oprette igen for at kunne få billeder ind på hendes profil..? Hvilker jeg overvejer at prøve..men sys det er ved at være ret træls..
Louise B: Undskyld, den smuttede i farten Vi har dig på vores liste!
jun 2010
okt 2007
Hvorfor står det hele med kursiv i denne tråd?
okt 2007
Er det mon fordi jeg evt har glemt at lave < / i > ??
Det burde da ikke kunne gå ud over alle andres indlæg???
okt 2007
okt 2007
okt 2007
jun 2010
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.957
Bliver det snart til noget med at kunne slette nye hændelser oppe i det, der hedder "beskeder"?
dec 2006
prøver igen:
Bliver det snart ordnet, så man kan slette hændelser/beskeder?
dec 2006
Tinka D: Vi arbejder på det
Vibse :
Det er nu muligt at se, hvilke af dine venner, der er online på "Min konto".
Billedvisningen er ændret, så det nu er muligt at undgå den sorte kant - formatet 4:3 burde være det optimale.
Du kan nu på den almindelige billedevisning også skifte billeder med piletasterne - ligesom på storbilledvisningen.
Mvh. Rikke/KatteGalleri
Vi kigger på problemet med thumbnailsene.
Mvh. Rikke/KatteGalleri
apr 2009
Følger: 14 Følgere: 13 Katte: 4 Emner: 7 Svar: 48
Hvad sker der, når du forsøger at uploade billeder? Får du en fejlmeddelelse?
Mvh. Rikke/KatteGalleri
Alle forslag, som er kommet her i tråden er taget med videre - vi kan ikke sige om de bliver til noget eller ej, men de er kommet med videre. Vi får rigtig mange - og gode forslag ind, og det er vi glade for - men vi er også midt i en proces med at rulle designet ud på alle gallerier, og det har selvfølgelig 1. prioritet sammen med alle de fejlrettelser, som I har været så gode til at gøre os opmærksom på
Mht. visitkort, så er det som sagt ikke ngoet vi giver tilladelse til - men det er heller ikke noget vi blander os i, hvis sker. Det der ville være problemet, ville være den dag nogen udgiver sig for at handle på vegne af KatteGalleri.dk, uden at gøre det.
Vi kan ikke se noget problem i at du skriver et link til din gruppe, den er som sagt offentlig tilgængelig ligesom resten af KatteGalleri.dk.
Jeg håber du har mere held med karryen næste gang
Mvh. Rikke/KatteGalleri
Mht. den sidste fejl, som du linker til, så er den på vores liste
Felis: Googleannoncerne har altid ligget i bunden af tråden - lige under sidste indlæg, sådan var det også i det gamle design.
Mvh. Rikke/KatteGalleri
Mvh. Rikke/KatteGalleri
Grunden til at du ikke kan se disse længere, er at boksen, hvor der står at du har fravalgt bedømmelser dækker over pokalen. Så det ér en fejl. Og den kigger vi selvfølgelig på, så du kan se det hele igen
Mvh. Rikke/KatteGalleri
Mvh. Rikke/KatteGalleri
Mvh. Rikke/KatteGalleri
maj 2008
Jeg har et spørgsmål ang udfordringer.
Både her, og især på Hundegalleri, er vi en del, som synes at udfordringer en en sjov internet leg, lidt i stil med et computerspil.
Vi skriver sjove idfordringstekster til hinanden, og prøver at få stemt i samtlige udfordringer på galleriet.
Dette er dog nemmest, hvis man (når man har stemt i en udfordring) at man med det samme, eller bare med et enkelt "klik" kommer videre til næste udfordring, som man ikke allerede har stemt i.
Det er virkelig besværligt, at skulle ud på forsiden, for at få fat på den næste udfordring.
Kunne man ikke lave det, som det var i "gamle dage" ?
Hvor der var et "se næste udfordring" felt
Jeg synes bestemt også, at det er ærgerligt, at pokaler og bedømmelsesfordeling er forsvundet. Det kan i så fald være totalt ligegyldigt, om man giver en lav eller en ekstra høj, hvis man ikke kan se det alligevel.
Og, hvorfor egentlig kun 20 ekstra høje, når modtageren ikke kan se det ?
Bedømmelsefordelingen kommer tilbage snarest - og pokalerne og medaljerne det samme
Mht. "Gå til næste" i udfordringer, så er vi ved at se på, om det kan laves om - men vi kan ikke love noget.
Vibse : Tusind tak Ja, det er nok lige i verkanten at bruge piletasterne, hvis der er 1000 billeder - men man kan heldigvis også bruge musen.
Dejligt, at I har opdaget, at grupperne er kommet på forsiden igen
Jeg kan fortælle, at man nu også kan afspille youtube-videoer i forumtråde - se blot her
http://www.youtube.com/watch?v=0Bmhjf0rKe8
maj 2008
Jeg synes der er mange gode ting, ved det nye design.
Lotte - ja, det kunne været så fedt, hvis man kunne lægge billeder direkte i en tråd, uden at skulle poste et link, som andre skal åbne for at se.
Lotte: Til at starte med er det kun Youtube-videoer, og så må vi se, om det bliver udvidet Billeder er heller ikke muligt, men vi har det på listen, og mit gæt er, at det kommer henad vejen.
Felis: Vi tager dit forslag med videre
Hanne: Det er dejligt høre, at du kan lide designet
Mvh. Rikke/KatteGalleri
Håber den forklaring gav mening
Mvh. Rikke/HundeGalleri
jun 2006
dec 2011
Følger: 43 Følgere: 41 Katte: 1 Emner: 1 Svar: 19
Jeg har lige et lille spørgsmål. Jeg kan se at når man skal bedømme en kat at man kan give ekstra høj? Jeg har det problem at jeg ikke kan trygge på ekstra høj, men kun høj? Er det noget der bliver lavet eller er det bare sådan?
Mvh.: Nella
Ornela B: Det lyder som om, at du har brugt alle dine ekstra høj-stemmer, som Lotte skriver.
Mvh. Rikke/KatteGalleri
dec 2011
dec 2011
dec 2011
Ligeledes har vi tilføjet statusbeskeder til forsiden, så man også kan skrive beskeden her.
Mvh. Rikke/KatteGalleri
Kirsten: Vi tager dit input med videre - men som du selv kan skrive, så er det nogle gange svært at skelne mellem, hvad der er seriøst og ikke seriøst - men vi tager det som sagt med videre.
Susan: Umiddelbart laver vi ikke om på markedet, hvad angår, hvem der må oprette annoncer og hvem der ikke må, så længe dansk lovgivning er overholdt.
Mht. tavle og blanding af racer, så er det umiddelbart ikke noget, der kan lade sig gøre, men ser du en kat, der er oprettet under forkert race, så kontakt en hjælpeadministrator.
Mvh. Rikke/KatteGalleri
Desuden burde det også være muligt at se bedømmelsesfordelingen på katte igen, og se, hvem der ahr stem hvad.
Mvh. Rikke/KatteGalleri
Så generelt er det sådan, at når noget fejlrettes, så ændres det på alle nye gallerier, så vi ikke skal igennem alle fejlrettelserne igen - og brugerne ikke oplever de samme fejl.
Mvh. Rikke/KatteGalleri
Lotte: Det var administratorkontoens indstillinger, der ikke vr sat korrekt, så du kan sende nu. Men det er ikke altid jeg/vi ser i forum eller på kontoen - derfor vil det optimale altid være, at sende din henvendelse gennem "Kontakt", hvis hjælpeadministratorerne ikke kan hjælpe. Så er du sikker på at få hurtigt svar.
Vi er klar over problematikken mht. BYD på katte, og det vil vi se på, hvordan vi kan gøre bedre.
Mvh. Rikke/KatteGalleri
jan 2010
Følger: 3 Følgere: 3 Katte: 1 Emner: 20 Svar: 315
Mvh. Rikke/KatteGalleri
jun 2006
jun 2006
Og nej, det der filter synes jeg også er tåbeligt. Så burde det fungere sådan at stridende parter ikke kan se hinandens indlæg, ikke at folk skal forhindres i at deltage i noget..
Mht. din fejlmelding med krydserne, der flytter sig - så har vi brug for at vide, hvilken browser, du anvender?
Susan og Eva K: Vi har ikke planer om at ændre på filterfunktionen som den er nu.
Mvh. Rikke/KatteGalleri
Mvh. Rikke/KatteGalleri
Felis: Boksen skulle meget gerne forblive lukket, når du har lukket den - indtil den dag, du sletter cookies eller vi har noget nyt, der skal stå i boksen.
Er det Internet Explorer 8 eller 9 du bruger? Der kan nemlig være stor forskel på, hvordan siden opfører sig alt efter hvilken version det er
Din forklaring om markeringen af boksene er helt udemærkede - så vi kan godt klare os uden billedet, selvom vi selvfølgelig gerne vil have det hvis muligt.
Vi kigger på problemet med at tilføje billeder også.
Vibse: brugeren skal selv kontakte os - med link til sin konto, samt til det fotoalbum, hvor problemet er. Hvis vedkommende samtidig kunne sende os et par af de pågældende billeder, så ville det hjælpe os meget. Og så skal vi nok kigge nærmere på det Han/hun kan skrive til os på support@bazoom.dk.
Med hensyn til de manglende pokaler, så har vores udviklere set på det, og har - håber vi - fundet en løsning. Den skulle gerne blive uploadet snarest. Og vi hører selvfølgelig gerne fra Jer igen, hvis det ikke afhjælper problemet.
Ang. en ny tråd, så vil vi lige tænke over det - jeg kan godt se, at denne er blevet lang - men til gengæld er der også mange, der abonnerer på den - og derfor blvier gjort opmærksomme på, når der sker noget nyt
Mvh. Rikke/KatteGalleri
Generelt har der været et problem med at få overblik i grupperne, og det problem har vi prøvet at løse. Det er f.eks. nu muligt at se om gruppen er åben eller lukket (markeret med en hængelås), man kan igen gå til gruppens forside, når man er i en given tråd, og generelt skulle det gerne være lettere at se, om man er i forum eller gruppeforum. Der har ligeledes været et problem med søgefunktionen på gruppeforsiden, hvor man ikke kunne finde sine egne gruppen, men derimod stod til at være medlem af andre. Denne fejl er også rettet, og funktionen fungerer igen efter hensigten.
Der har også været en del tilbagemeldinger omkring udfordringer. Også her er der rettet en del småfejl, herunder muligheden for at "Se næste udfordring", Derudover har flere kommenteret på antallet af tilgængelige udfordringer, som har været sat ned. Dette er nu tilbage til det gamle niveau igen. Man kan ligeledes se sine pokaler og medaljer i selve galleriet.
Til sidst skal nævnes at bedømmelsesfordelingen er tilbage igen - samt muligheden for at se, hvem der har afgivet stemmen.
Herudover er der rettet diverse småfejl, men vi hører selvfølgelig stadig gerne om ting, der ikke fungerer, hvis I skulle opleve dette.
Mvh. Rikke/KatteGalleri
maj 2008
jun 2006
Det kan da vel ikke være så svært en funktion at rette, eller hva'? :o)
Samtidig har vi forsøgt at gøre sektionsforsiderne mere interessante for brugerne ved at finde relevant indhold, som f.eks populære søgninger, der viser hvad flest brugere søger på for tiden, under videoklip og fotoalbum kan du se eksempler på oprettet indhold fra dit område, samt hvem der har oprettet mest i denne uge, og på Galleriforsiden, kan du se dagens bedste galleri.
Derudover er det nu muligt, at redigere i sine forumindlæg - hvis du opretter et forumemne har du 15 min til at redigere indlægget efter oprettelse - er det et svar i et forumemne har du 5 minutter.
Til sidst kan I sikkert se, at vi har ændret farven på siden til en noget mørkere blå, og det har vi gjort på baggrund af den megen feedback vi har fået fra jer brugere
Vi håber I bliver glade for disse ændringer.
Mvh.Rikke/KatteGalleri
Vibse: Vi har meldt det videre, at man ikke kan se alle sine forumemner - og dejligt, at du er blevet glad
Mvh. Rikke/KatteGalleri
jun 2006
jan 2010
Men jeg kan simpelthen ikke finde rundt i mine grupper..!
Kan man ikke lave en "gruppe-forside" lidt a la det gamle "Mine grupper", hvor man kan se nyeste emner og hvilke grupper man er medlem af? Jeg har slet ikke brugt mine grupper siden det nye design - for jeg kan ikke finde dem ordentligt... :-S
jan 2010
jun 2006
dec 2009
Det kører så også ekstremt langsomt, så jeg holder mig derfra de næste par dage indtil det bliver bedre.
Der burde ikke være problemer med statusbeskeder pt.
KittyRatz: Du skal skrive til os på www.hestegalleri.dk/faq , så hjælper vi dig videre .)
Mvh. Rikke/KatteGalleri
okt 2007
Jeg synes det er sørgeligt og frustrerende at så mange tråde bliver slettet!!!
Man prøver virkelig at hjælpe en person, men vedkommende bliver fornærmet og sletter tråden hvis ikke denne får de svar som ønskes!
Det er ikke nogen specifik bruger jeg hentyder til, for det sker ofte!!
apr 2008
Følger: 41 Følgere: 49 Katte: 14 Emner: 37 Svar: 713
Jeg skriver lige for mig selv, men jeg ved der er rigtig mange, der længe har været frustreret over at en trådstarter sletter en tråd, fordi det tit ikke går efter vedkommendes hoved og man råder og vejleder det bedste man har lært, været tålmodig og hjælpsom, I forgårs her på kg og i går på HuG er der blevet slettet tråde af trådstarter, ikke fordi tonen var grim eller provokerende men simpelthen fordi svarene ikke passede trådstarter.
Og så sidder vi der har forsøgt at hjælpe i måske flere timer med en What- følelse
Fortsætter det på den måde er der tilsidst ingen der har lyst til hjælpe, da man ikke ved om tråden får lov til at bestå eller den forsvinder i cyberspace
Derfor kære Rikke vil vi meget gerne have fjernet den mulighed at trådstarter selv kan slette tråden,
Mine forslag er :
1 Tråden kan låses af en hjælpeadmin ( Da der tit forsvinder nyttige råd når en tråd slettes )
2 At trådstarter skal henvende sig til en hjælpeadmin hvis denne ønskes en tråd slettes, så hjælpeadmin kan tage stilling til om der er grim tone i eller andet , eller om det simpelthen er trådstarter der er fornærmet
Jeg kopierer dette indlæg og sætter den også ind i din tråd på hundegalleri
Vh Laila
apr 2008
mar 2012
Følger: 9 Følgere: 8 Katte: 3 Emner: 5 Svar: 160
okt 2007
Man kan på andre fora, så mon ikke også det kan gøres her?
Så bliver brugernavnet som regel bare erstattet med <i>"Slettet bruger"</i>
Ang. dagens bedste - det er en udregning baseret på visninger/bedømmelser. Men vi vil godt holde kortene lidt tæt til kroppen endnu, da det jo skal være den mest spændende ting, der kommer på sektionsforsiden - og ikke albummet fra den mest ihærdige bruger, der kender "systemet"
Laila *DK SilkyLove * har killinger og andre:
Vores holdning er, at man på internettet skal have lov at fortryde ting man har skrevet. Og hvis en bruger mister muligheden for selv at beslutte om noget skal slettes, så mister de også muligheden for at fortryde noget de har skrevet. Men vi forstår godt jeres pointe om at rigtig meget viden bliver "glemt", hvis en bruger sletter sig. Og det er viden som både er skabt af den der sletter sig, men jo også af alle jer andre. Vi har noteret problemsstillingen ned og tænker om der er en måde at tilgodese begge parter.
Bemærk at der i ferien kan være lidt lang svartid på jeres spørgsmål. Jeres trofaste Rikke holder lidt ferie, så resten af holdet prøver at besvare spørgsmål så godt vi kan, mens hun er væk
Mvh. Simon/KatteGalleri
jun 2006
apr 2008
Personligt synes jeg det første forslag er det bedste for begge parter
Tråden er låst og der kan ikke skrives mere i den af hverken trådstarter eller andre, men værdifuld information går ikke tabt
vh laila
PS Vi er her vel allesammen for dyrenes skyld ?
jun 2006
Man kan jo komme til at skrive noget i selve indlægget som også afslører hvem man er. Eller man er måske et meget kendt ansigt på Galleriet og hvis indlægget bliver læst af mange, så ved de jo stadig hvem der har skrevet det, selvom brugernavnet forsvinder.
Vi vil nok holde fast i vores holdning om at man skal kunne fortryde hvis man føler man har skrevet noget upassende. Men som sagt, så tænker vi om der er andre veje, der stadig tillader at vi gemmer al den viden I allesammen putter ind i forummet.
*Vibse & Missebanden *:
Vi kigger lige på den mail, du burde få lidt tekst med ud.
Vil du ikke sende et link til det album du ikke kan åbne, så prøver vi at hjælpe.
Jeg ledte lige selv og fandt dette http://www.kattegalleri.dk/fotoalbum/diverse_kat/7635-bimse_2
Er det den du prøver at åbne, for jeg kan ikke lige se den fejler her?
Vi holder også lige øje med hændelserne, om der kommer flere fejl. Du burde selvf. ikke få et tal, hvis du ingen beskeder har
vh Simon/KatteGalleri
(vi har sendt bud efter Rikke, hun er snart tilbage - vi mener heller ikke hun bare sådan kan tage på ferie, skarn :-))
jun 2006
Og står man ikke som ophavshaver til indlægget, så synes jeg da godt nok at man er tilstrækkeligt anonym næsten uanset hvad man så ellers har skrevet, så jeg synes det er en stor skam at i ikke vil revidere jeres holdning. (men okay, det er så netop bare en blandt mange, der gør at kattegalleri ikke er til min smag..)
okt 2007
Den der VIRKELIG trælse (for at sige det på godt jysk) gule bjælke der popper op i toppen af skærmen hver gang man har foretaget sig et eller andet...
Er den VIRKELIG nødvendig???
Jeg bliver SÅ irriteret over den, for den blokerer for alle genvejsknapper oppe i toppen...
Og ja, vi har klaret os uden i så mange år, så hvorfor pludselig denne underlige idé???
Vi kan jo godt se om vores indlæg bliver postet
apr 2008
apr 2008
apr 2008
Her kommer hændelserne som de skal - og der er heller ikke problemer med at se billeder. Har du problemer med andre sider?
Prøv at lukke siden og browseren ned - evt. kan du også genstarte din computer, og se om det ændrer på noget.
Hvis der skulle være nogen, der har samme problem, så skal de selvfølgelig sige til. Men umiddelbart virker det herfra som det skal.
Mvh. Rikke/KatteGalleri
okt 2007
okt 2007
apr 2008
og ja væk med den bjælke
jun 2006
jun 2006
Er det mig der er totalt blind, eller er den bare blevet fjernet?
jun 2006
Se f.eks. denne gruppe. Den har jeg lavet, så der ved jeg at der er nogle ekstra regler (f.eks. en aldersgrænse) og det står der intet om på forsiden
http://www.kattegalleri.dk/grupper/genetikavloglystentilnyviden
Det var godt, at alt kører som normalt igen.
Vi har forslaget på listen, om at man skulle kunne lave mapper osv i sin indbakke - ligesom man kan f.eks på en hotmail.
Eva K: Det er korrekt, at man pt. ikke kan se reglementet i grupperne - det vil blive rettet. Vi er jo inde i ferietiden lige nu, så jeg kan ikke sige noget om, hvornår det bliver fikset.
Med hensyn til den gule bjælke, kan du så forklare nærmere, hvad du mener med at den er ustabil?
Mvh. Rikke/KatteGalleri
Mht. hændelsesbeskederne, så vil de ikke blive vist, hvis I har været inde på tråden (etc.) og se det nye, der er sket. Samtidig går der et lille stykke tid inden hændelsen bliver registreret, så man kan sagtens være hurtigere end systemet - gå ind på en tråd, se der er sket nyt - uden at have fået en hændelse.
Er det mon det der drilller?
Mvh. Rikke/KatteGalleri
okt 2007
okt 2007
Der er i hvert fald en tråd derovre hvor man kalder på en HA'er ved navn Rikke
http://www.hundegalleri.dk/forum/off-topic/519543-rikkeadmin_hg_boss
jun 2006
Ja, jeg synes også den gule pop-up bjælke er jævnt irriterende, så skal man ligge der og vente på at den forsvinder før man kan trykkede videre.. (og så skifter jeg altid til et andet vindue og kigger videre på noget andet i stedet for at blive på KG)
okt 2007
Når man forstørrer billeder op, forsvinder top og bund af billedet!
Er det ikke noget I kan rette? Så man får HELE billedet at se?
Mht. billeder, der beskæres ved zoom, så er det på vores liste, og vil blive rettet hurtigst muligt
Eva K: Det lyder godt - og det kommer igen
Kirsten N: Hvilken pris skriver du? Husk, at du ikke må skrive f.eks 10.000 kr - men at det skal være 10000. Hvis dette ikke virker, så skriv til os via kontakt, så kigger vi nærmere på det
Mvh. Rikke/KatteGalleri
okt 2007
okt 2007
For hvis du skriver 0,00 melder den nemlig fejl!
apr 2008
Mvh. Rikke/KatteGalleri
okt 2007
Ups, der er sket en teknisk fejl...
Der er automatisk sendt en besked til vores udviklere med en beskrivelse af fejlen, bl.a.:
Tidspunkt: Den 31-07-2012 Kl. 09:48
Brugernavn: Lotte og Rødderne
Browser: Chrome
Side: www.kattegalleri.dk/galleri/46648-norsk_skovkat_litt_lykke_stina
Vi kigger på fejlen hurtigst muligt. Du er også meget velkommen til at kontakte os på support@bazoom.dk
okt 2007
Ved ikke lige hvad der skete før så
okt 2007
Og når jeg så vil trykke den væk (og ikke lige er hurtig nok) havner jeg på BaBoom -_-
Som sagt, så har vi taget inputtene om den gule bjælke med videre
Mvh. Rikke/KatteGalleri
jun 2006
Det gør altså at man ikke gider bruge forummet herinde så meget, fordi ens anstrengelser bare bliver p*sset på, når en bruger laver sådan et nummer
Eva K: Det kan vi selvfølgelig godt forstå er rigtig irriterende, når man bruger tid på at svare, men det er jo op til den enkelte bruger, om man vil slette et emne. Dog kan man som vanligt kun slette ét emne om dagen.
Med hensyn til den gule bjælke, så kan jeg fortælle, at den ved næste upload vil blive fjernet, så den ikke længere fremkommer, når man svarer på et forumemne.
Mvh. Rikke/KatteGalleri
okt 2007
For det er lige til at blive tidligt gråhåret af den bjælke!
jun 2006
God weekend til dig også
Mvh. Rikke/KatteGalleri
Men jeg kan ikke give noget tidspunkt desværre. det kan være det er en let opgave at løse - men det kan også være at det tager lang tid.
Jeg skal nok sige til, hvis vi får brug for yderligere oplysninger
Mvh. Rikke/KatteGalleri
Og så kan jeg afsløre, at vi i nær fremtid vil kigge på at få implementeret billeder i tråde også!
Mvh. Rikke/KatteGalleri
Den gule bjælke skulle meget gerne være fjernet her fra forum - alle andre steder er er den stadig:)
Mvh. Rikke/KatteGalleri
Den gule bjælke vil også blive fjernet i gruppe-forum
Vi har dit forslag om opdeling af inboxen på listen
Mvh. Rikke/KatteGalleri
jun 2006
mar 2008
Følger: 185 Følgere: 182 Katte: 9 Emner: 19 Svar: 5.513
Ingelise: At din pc, siger at du skal have tilladelse - det er ikke noget vi kan gøre ved. Der skal du kigge på computerens indstillinger.
Nogle gange kan man opleve en forbigående fejl, og hvis man prøver igen, så virker det. Du kan jo prøve at uploade et par stykker af dine billeder, og undlade at sætte tekst ved endnu, så du kan se om det gennemføres.
Hvis ikke, så skriv til os via "Kontakt", så kan vi se nærmere på det.
Mvh. Rikke/KatteGalleri
Susan: det må du meget gerne - men du kan jo som altid også skrive til os i supporten www.kattegalleri.dk/faq , så vi kan kigge nærmere på det.
Lone: Der er svaret, og brugeren har fået svar i supporten også.
Mvh. Rikke/KatteGalleri
aug 2010
Følger: 50 Følgere: 377 Katte: 4 Emner: 184 Svar: 7.244
Kan man ikke lave en liste på éns profil hvor man kan se hvem der har sat én på filter?
Synes bare at det kunne være praktisk.
dec 2006
(men det er åbenbart nødvendigt at skrive et indlæg i tråden for at stoppe "vis besked når der kommer nye indlæg til emnet" ).
jun 2006
Susan: Vi kigger på beskedsystemet. Men det lyder til, at dine problemer skyldes forsinkelse på meddelelsen. Når du har 1 besked, og du så ruller "gardinet" ned, og der så er 4 - kan skyldes at det lige er blevet registreret.
Hvis du ser hændelsen inden det er registreret i beskeder, så vil beskeden ikke komme op - da du jo netop har set hændelsen, og man derfor mener, der er unødvendigt at notificere dig om det.
Hvis du får en besked, og får kigget på emnet inden, du går ind via beskeder, så kan tallet godt risikere at stå der lidt endnu, men igen, når du ruller "gardinet" ned, vil hændelsen være væk, da du har set hændelsen.
Tinka: Du kan afmelde abonnementet enten via "Min konto" - "Abonnementer" eller som Eva K siger ved at klikke på "Følg ikke længere" i toppen af siden.
Susan: Der er ikke planer om,at lave om på filtersystemet - det er netop indrette sådan, så man kan undgå en bruger så vidt muligt. At nogen bruger den på en uønsket måde, er desværre ærgeligt. men man må sætte dem på filter, som man ønsker.
Mvh. Rikke/KatteGalleri
Nej, det er en erkendelse af, at der er mange forskellige holdninger til, hvornår man bruger filterfunktionen - og de brugere, der gør som du beskriver, føler nok at det er nødvendigt - om det så er det eller ej.
Vi kan godt, se at det er træls, hvis man gerne vil bidrage i en debat, men ikke kan dette på grund af filterlisten. Men dette må man desværre tage med i et forum.
Vi tager gerne dit forslag med videre, men det er som sagt ikke noget vi umiddelbart har planer om at ændre på.
Mvh. Rikke/KatteGalleri
Mvh. Rikke/KatteGalleri
apr 2008
Mvh. Rikke/KatteGalleri
apr 2008
Det er også galt på HUG
Mvh. Rikke/KatteGalleri
apr 2008
okt 2007
Mvh. Rikke/KatteGalleri
aug 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 1 Svar: 5
Vibse: Ja, vi er også rigtig glade for, at I tager godt imod den nye feature!
Mvh. Rikke/KatteGalleri
apr 2009
Følger: 22 Følgere: 21 Katte: 3 Emner: 11 Svar: 926
Eftersom der tilsyneladende gang på gang slettes tråde, når man ikke får den ønskede reaktion, ændres KG så man ikke selv kan slette tråd.
Man kan som i andre indlæg RETTE de første 5 minutter ELLER inden første besvarelse, hvad der måtte komme først; derefter er tråden låst.
Ønske ekstraordinært en tråd fjernet/slette må man henvende sig til admin, som hvis ønsket anses som relevant kan slette tråden.
Ovenstående foranlediget af endnu en slettet tråd, denne gang om 12 ugers killing taget fra moderen.
okt 2007
Men jeg synes det er en super idé, og jeg ved at MANGE efterlyser det ønske!
Det er SÅ frustrerende at sidde og bruge tid og kræfter på at besvare og hjælpe, og folk så bare sletter fordi de ikke får det ønskede svar.
Alle andre fora kan, så kan I altså også
apr 2009
jun 2006
okt 2007
Jeg holder mig mest til grupperne, hvor man ligesom "kender hinanden" og respekterer hinanden mere end ude i det åbne forum...
okt 2007
For tråden her er jo også beregnet til at man kan komme med ris/ros og generelle forslag til ændringer i alle kategorier.
jul 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 2 Emner: 16 Svar: 54
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
Jeg bruger selv enig knappen en del, men syntes ikke den er meget bevendt når man ikke kan se hvem der har trykket..
apr 2009
jun 2006
okt 2007
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.114
Mvh. Rikke/KatteGalleri
Vi har nogle problemer lige nu, men vi er i gang med at løse dem.
Hvis du stadig har problemet i morgen tidlig, så sig til igen - men jeg tror det løser sig i løbet af dagen.
Lotte S: Vi kigger på det
Mvh. Rikke/KatteGalleri
Og dejligt, at I er glade for den nye opdeling af hændelser - det er et af de forslag vi har fået allerflest gange
Vibse: Vi har alt med på listen
Mvh. Rikke/KatteGalleri
Mht. pilene, så tager vi det med videre - igen ved jeg ikke, om det er noget, der er muligt at rette på. Men teksten på billedet, burde gerne forsvinde, når du fjerner musen?
Mvh. Rikke/KatteGalleri
jan 2011
Følger: 10 Følgere: 9 Katte: 7 Emner: 17 Svar: 415
Jeg bliver ved med at have de samme to gruppe hændelser under grupper, men der står et syv tal i hjørnet.
Hvis jeg så klikker se alle hændelser så er der ingen ny gruppe hændelser.
Hvad går der galt? - det er kun når jeg bruger min mobil (iPhone) at det ikke virker korrekt. Men det er så os den jeg bruger mest så det irretere mig lidt.
Mvh. Rikke/KatteGalleri
jan 2011
Følger: 10 Følgere: 9 Katte: 7 Emner: 17 Svar: 415
Okay så i er opmærksomme på problemet.
Så lever jeg med det til i får det løst
jan 2012
Jeg tænkte lidt på i er jo i fuld gang med at lave en masse små ændringer her på KG, ville det ikke være muligt at de der foto konkurrencer som lige er startet af Janne (hjælpe admin) (og evt andre kommende konkurencer og lign.) kunne ligge fast på forsiden, så alle har en mulighed for at være med, for de forsvinder hurtigt i mængden af alle andre tråde, jeg syntes også sådan en tråde som denne hvor vi kan stille spørgsmål og give forslag til Admin skulle fastfryses til forsiden, foreksembel kunne man fjerne grupper eller statusbeskeder, eller man kunne gøre "lige nu på kattegalleri! mindre, det er bare et forslag hvis det er pladsproblem der er problemet..
jan 2012
Der er jo så mange ting på forsiden der kan skæres ned..
Men jeg syntes KUN det skal være admin der kan føre konkurencerne over på forsiden, det vil sige vil man oprette en konkurence så må man kontakte admin, for ellers bliver det noget rod..
jan 2012
Og sjovt nok så har både du og Vibse overset at jeg også forslog at man evt kunne fjerne statusbeskeder eller gøre senest på Kattegalleri mindre i tilfælde af at der var pladsproblemer, for mit forslag..
Jeg undskylder da virkelig så mange gange at jeg gav mit besyv med, et forslag, men i det at det kun er et forslag og ikke noget vedtaget, så ser jeg da virkelig ingen grund til at himle op.
Jeg syntes bare det er lidt synd at de konkurencer som vi almindelige mennesker kan deltage i forsvinder i mængden at nye tråde der opstår i hobetal hverdag, jeg så ligesom ved sidste konkurence at nogle først opdagede den da den var overstået.
okt 2012
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 21
Mange fora (fx på rejseområdet) har deres forumflade opdelt i emner. For katte kunne det fx være: Foder/Spisevaner, Adfærd/Opdragelse, Sygdomme, Sjove oplevelser, Trivsel, Hjemmet/Haven, Killinger, Førstegangsejer......... eller lignende.
Jo større et "Generelt" forum bliver, des sværere er det at overskue (alt-i-én-rodebutik) - og selvom man kan skrive søgeord, så giver det altså ikke det samme udbytte, som når emnerne er grupperede.
jan 2012
Jeg har ingen forvisning om at mit forslag nogensinde ville blive virkelighed, for jeg mener admin er bedst til at vurdere hvad der fungere bedst for siden, men derfor ville jeg alligevel godt komme med mit besyv, som jo åbenbart ikke var særligt godt...
Og nej det kan da godt være du ikke kommer særligt meget i forum, men det gør jeg og deraf kom mit sølle forslag, men det er jo hermed skudt i sænk, så jeg lader den ligge her, og undskyler da meget hvis min skrift har generet dig..
jan 2012
okt 2007
Med stamtavle / Uden stamtavle
Jeg er ikke sikker på at en 12-årig kan overskue opgaven at skulle beskrive de racetypiske træk?
sep 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Katte: 10 Emner: 44 Svar: 591
Der er efterhånden så mange katte herinde oprettet, at det kunne være en hjælpe, hvis man kunne søge på, om kattene har en stamtavle eller ej.
Som det er i dag, så giver de enkelte racer ikke et klart billede af, hvorledes de enkelte racer ser ud, idet mange katte er oprettet som en race efter godtbefindende.
Velkommen til det nye KatteGalleri!