Udstilling betegnelser? {{forumTopicSubject}}
Ja jeg har lige købt ny kat, en lækker siameser kastrat ved navn Sahko (Stambogsnavn Haslund's Djencis Khan, jeg har den forbindelse lige googlet ham, bare for sjov.
Fik afvide han havde været avlskat og tænkte han da nok sikkert også havde været til nogle shows.
Og rigtig nok, fandt nogle udstillingsresultater fra DSO.
Jeg aner dog ikke hvad de forskellige ting betyder
Håber der er nogle der kan fortælle mig det.
Der står følgende:
Kat: Haslunds's Djencis Khan
KL: 12
Køn: Han
Farve: SIA b 21
Opdrætter: Ejer
Ejer: C. & J. Haslund
Resultat: Ex 1
Jeg ved hvad navn, køn, farve, opdrætter og ejer betyder. Det er faktisk kun KL og Resultatet.
Eller jeg ved ikke om det er godt eller skidt
sep 2006
Følger: 74 Følgere: 118 Katte: 17 Emner: 59 Svar: 1.066
apr 2012
Katte: 3 Emner: 19 Svar: 306
Han stod som Ex 1 to steder
apr 2012
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.016
Ikke for at komme malurt i bægeret - men møder man op med en siameser påp en udstilling er det nærmest umuligt ikke at gå hjem med en best in show - der er uendelige få af dem på udstillingerne.
Man kan f.eks. ikke undgå at få ex1 er det den eneste kat i klassen - dommeren trækker det kun har katten diskavlificerende fejl
apr 2012
Men betyder ikke så voldsomt meget, det bare ren nysgerrighed.
jul 2009
Følger: 9 Følgere: 9 Katte: 1 Emner: 8 Svar: 540
jul 2009
aug 2006
Følger: 12 Følgere: 12 Katte: 2 Emner: 4 Svar: 431
Jeg mener at jeg har hilst på din kat på en udstilling og han havde typen til at klare sig godt på udstillnger
jul 2009
apr 2012
Men jeg har faktisk snakket med Connie, jeg ringede til hende tidligere idag og hun har tilbudt at sende mig alt hvad hun har på Djencis fra shows osv. samt dommer notater
Hun fortalte også han har klaret sig utrolig godt til shows
aug 2006
Følger: 16 Følgere: 15 Katte: 3 Emner: 73 Svar: 1.376
Noget andet er at det er rimelig let at få Ex.1 i siameser/orientaler klasserne. Jeg kan med mine langhårede prutter rimelig nemt indkassere et EX.1 og det er selvom mine er håbløs bagud typemæssigt i forhold til siameserne, så at score et Ex.1 er ikke noget større problem. Det er faktisk først sjovt, når man ved man har haft konkurrence, og er blevet NOM (+evt. BIS)
apr 2012
Af hvad jeg kunne se på de show opstillinger jeg fandt var der en masse siamesere og orientalere med, men ja det betyder jo egentlig ikke så forfærdelig meget, er jo stadig lidt stolt af prutten
Men glæder mig meget til at se de papirer Connie sender. Af hvad jeg kunne forstå på hende var Djencis en af de katte der havde gjort det ufattelig godt hos dem
apr 2012
Der bliver lavet en fotoprofil når han er faldet lidt bedre til herhjemme
http://www.kattegalleri.dk/alb_vis.aspx?albumid=16000
aug 2006
Tænk på der er så mange klasser, hvor kattene kan konkurrere
- killing
- ungdyr
- åben
etc..
Så tænk på antallet af farver:
- brunmaskede
- blå
- chokolade
- lilla
...
Det giver utrolig mange kombinationer, hvor en kat kan konkurrere, og med det lille antal siamesere der er på udstillinger, kan det altså nemt lade sig gøre.
jul 2009
aug 2006
jul 2009
apr 2012
Har heller ikke nogen planer om shows, snakkede lidt med Connie om jeg måske kunne finde på at tage ham til nogle hobby shows, men det bliver nok os det
Han er jo egentlig bare min hyggekat, og den klarer han med bravour
aug 2006
Grundfarverne er brun, blå, chokolade, lilla, cinnamon, fawn, rød og creme. Det er 8 farver
Hertil kommer alle dem der er tortie: brun-, blå-, chokolade-, lilla-, cinnamon- og fawntortie. Det er yderligere 6.
Dertil kommer så, at alle katte kan fåes med tabby mønster, hvilket vil sige 14.
Nu er vi indtil videre på 28 katte inden for siamesere.
Hertil kan så lægges 28, for alle varianter fåes faktisk også som seychellois (hvilket er siameser med hvidt).. Så er vi på 56 maskede katte.
Hertil kommer alle klasserne:
Killing
Ungdyr
Åben
Champion
International champion
Grand international champion
Supreme champion
Kastrat
Premier
International Premier
Grand International Premier
Supreme Premier
Det er 12 klasser med op til 56 katte. Det er dog utopi at tro der kommer så mange, men så har du et overblik over, hvor mange forskellige siamesere der kan være på en udstilling, hvor man rent faktisk kan få et EX.1
apr 2012
(link fjernet)
Der er han med i Hobro begge dage og i Køge en enkelt dag (Køge var han ABS) Fandt dog mange flere på google.
(link fjernet)
Her var han med i Gram, begge dage, Årslev og i Hillerød den første dag
jul 2009
jamen maria det kan faktisk være temmelig hyggeligt at komme på shows
Udstilling betegnelser?