{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.031 visninger | Oprettet:

M B S
M B S
Katte: 3 Emner: 19 Svar: 306

Udstilling betegnelser? {{forumTopicSubject}}

Ja jeg har lige købt ny kat, en lækker siameser kastrat ved navn Sahko (Stambogsnavn Haslund's Djencis Khan, jeg har den forbindelse lige googlet ham, bare for sjov.

Fik afvide han havde været avlskat og tænkte han da nok sikkert også havde været til nogle shows.

Og rigtig nok, fandt nogle udstillingsresultater fra DSO.
Jeg aner dog ikke hvad de forskellige ting betyder smiley
Håber der er nogle der kan fortælle mig det.

Der står følgende:

Kat: Haslunds's Djencis Khan
KL: 12
Køn: Han
Farve: SIA b 21
Opdrætter: Ejer
Ejer: C. & J. Haslund
Resultat: Ex 1

Jeg ved hvad navn, køn, farve, opdrætter og ejer betyder. Det er faktisk kun KL og Resultatet.
Eller jeg ved ikke om det er godt eller skidt smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophængning af spisebords lampe 300 kr.
  • Opsætning til en loftlampe 300 kr.
  • udskiftning af opvaskemaskine 1.000 kr.
  • Opsætning af gardiner/ gardinstang 499 kr.
  • Vaskemaskine gider ikke centrifugere/tømme vand. 1.100 kr.
  • Opsætning af nøgleboks 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Udstilling betegnelser?
  • #1   14. apr 2012 ex 1 betyder han var den bedste hankilling i den farve på dagen. indtil de er 10 mdr kan de få ex 1 eller ex 2. ex 1 er bedst

• M B S
    M B S Tilmeldt:
    apr 2012

#2   14. apr 2012 Se der blev jeg da lige lidt stolt smiley
    Han stod som Ex 1 to steder smiley

• M B S
    M B S Tilmeldt:
    apr 2012

#3   14. apr 2012 Ved du så hvad ABS betyder? smiley

• #4   14. apr 2012 ABS betyder absint = fraværende

Ikke for at komme malurt i bægeret - men møder man op med en siameser påp en udstilling er det nærmest umuligt ikke at gå hjem med en best in show - der er uendelige få af dem på udstillingerne.

Man kan f.eks. ikke undgå at få ex1 er det den eneste kat i klassen - dommeren trækker det kun har katten diskavlificerende fejl

• M B S
    M B S Tilmeldt:
    apr 2012

#5   14. apr 2012 Af hvad jeg kunne se var der en del siamesere med til de udstillinger smiley
    Men betyder ikke så voldsomt meget, det bare ren nysgerrighed.

• #6   14. apr 2012 Maria jeg tænkte har du købt katten af Jens og Connie ????

• #7   14. apr 2012 ex 1 er rimelig nemt at få medmindre du har en maine coon eller skovkat smiley det er når der står biv-bis-box o.lign du kan være stolt smiley eller jw eller dsm

• #8   14. apr 2012 hvis ikke d har køb katten gennem jens og Connie (hans opdrættere) vil jeg anbefale dig at snakke med dem..

Jeg mener at jeg har hilst på din kat på en udstilling og han havde typen til at klare sig godt på udstillnger

• #9   14. apr 2012 Ja Line det var osse det jeg tænkte smiley de er et par rare mennesker og de vil helt sikkert blive glade for at høre hvor deres kat er kommet hen smiley jeg synes osse at kunne huske navnet på katten smiley og det skal jo ikke være nogen hemmelighed at jens og Connie tit var en tur omkring scenen

• M B S
    M B S Tilmeldt:
    apr 2012

#10   14. apr 2012 Line R - Jeg er desværre ikke så heldig af have fået ham direkte fra dem, han har været hos en ældre herre som havde Djencis og en orientaler Gizmo sammen, og han er desværre blevet så syg at han ikke kan passe dem, jeg har så fået kontakt til Djencis igennem en kvinde der har hjulpet ham med at finde nye katte ejere. Gizmo er desværre stadig ledig.

Men jeg har faktisk snakket med Connie, jeg ringede til hende tidligere idag og hun har tilbudt at sende mig alt hvad hun har på Djencis fra shows osv. samt dommer notater smiley
    Hun fortalte også han har klaret sig utrolig godt til shows smiley

• #11   14. apr 2012 Jeg skrev også til Christel at hun skulle kontakte opdrætteren (som så er Connie og Jens) for jeg ved de vil sætte pris på at vide, hvor deres dyr kommer hen.

Noget andet er at det er rimelig let at få Ex.1 i siameser/orientaler klasserne. Jeg kan med mine langhårede prutter rimelig nemt indkassere et EX.1 og det er selvom mine er håbløs bagud typemæssigt i forhold til siameserne, så at score et Ex.1 er ikke noget større problem. Det er faktisk først sjovt, når man ved man har haft konkurrence, og er blevet NOM (+evt. BIS)

• M B S
    M B S Tilmeldt:
    apr 2012

#12   14. apr 2012 Connie blev rigtig glad for opkaldet smiley Og har lovet hende og Christel at sende mails med opdateringer om ham og self. en masse billeder smiley

Af hvad jeg kunne se på de show opstillinger jeg fandt var der en masse siamesere og orientalere med, men ja det betyder jo egentlig ikke så forfærdelig meget, er jo stadig lidt stolt af prutten smiley

Men glæder mig meget til at se de papirer Connie sender. Af hvad jeg kunne forstå på hende var Djencis en af de katte der havde gjort det ufattelig godt hos dem smiley

• M B S
    M B S Tilmeldt:
    apr 2012

#13   14. apr 2012 Har lige lavet et fotoalbum med ham smiley

Der bliver lavet en fotoprofil når han er faldet lidt bedre til herhjemme smiley

http://www.kattegalleri.dk/alb_vis.aspx?albumid=16000

• #14   14. apr 2012 Jeg forstår skam udemærket godt du er stolt af din lille prut, men du skal huske på, at alle siamesere og orientalere bliver delt op i farvekoder. Dvs. at alle brunmaskede killinger kæmper mod hinanden, alle bruntabby siameser killinger kæmper mod hinanden, alle chokolade voksen hanner kæmper mod hinanden.. Det betyder i praksis, at du kan have 20 katte på en udstilling men i hver sin klasse og hver sin farveopdeling, og derved kan mange katte få EX.1.

Tænk på der er så mange klasser, hvor kattene kan konkurrere
    - killing
    - ungdyr
    - åben
    etc..

Så tænk på antallet af farver:
    - brunmaskede
    - blå
    - chokolade
    - lilla
    ...

Det giver utrolig mange kombinationer, hvor en kat kan konkurrere, og med det lille antal siamesere der er på udstillinger, kan det altså nemt lade sig gøre.

• #15   14. apr 2012 Anne jeg tror det er svært at sætte sig ind i hvis man intet aner om at udstille smiley for selv for os udstillere ( med snart 10 år på bagen ) kan det være svært at følge med smiley

• #16   14. apr 2012 Også derfor jeg prøvede at give Maria et hurtigt indblik i, hvordan det er at udstille siam/Orientaler. Der er så uendelig mange farvekoder som hver især konkurrerer i hver sin klasse. Det jeg ville vise var, at selvom der er mange siam på en udstilling, er det ikke ensbetydende med, at de hver har haft en konkurrent

• #17   14. apr 2012 Anne jeg forstår godt din pointe smiley vi udstiller selv perser/exo og der er jo osse mange farver, mønstrer osv smiley

• M B S
    M B S Tilmeldt:
    apr 2012

#18   14. apr 2012 Ser jeres pointe, men ja er nok bare mig der er forelsket smiley
    Har heller ikke nogen planer om shows, snakkede lidt med Connie om jeg måske kunne finde på at tage ham til nogle hobby shows, men det bliver nok os det smiley

Han er jo egentlig bare min hyggekat, og den klarer han med bravour smiley

• #19   14. apr 2012 Nej nu sidder jeg jo og bliver helt nysgerrig over, hvor mange kombinationer der kan komme på en udstilling.

Grundfarverne er brun, blå, chokolade, lilla, cinnamon, fawn, rød og creme. Det er 8 farver

Hertil kommer alle dem der er tortie: brun-, blå-, chokolade-, lilla-, cinnamon- og fawntortie. Det er yderligere 6.

Dertil kommer så, at alle katte kan fåes med tabby mønster, hvilket vil sige 14.

Nu er vi indtil videre på 28 katte inden for siamesere.

Hertil kan så lægges 28, for alle varianter fåes faktisk også som seychellois (hvilket er siameser med hvidt).. Så er vi på 56 maskede katte.

Hertil kommer alle klasserne:

Killing
    Ungdyr

Åben
    Champion
    International champion
    Grand international champion
    Supreme champion

Kastrat
    Premier
    International Premier
    Grand International Premier
    Supreme Premier

Det er 12 klasser med op til 56 katte. Det er dog utopi at tro der kommer så mange, men så har du et overblik over, hvor mange forskellige siamesere der kan være på en udstilling, hvor man rent faktisk kan få et EX.1

• M B S
    M B S Tilmeldt:
    apr 2012

#20   14. apr 2012 Altså hvis i vil lure det jeg fandt så er der lidt her smiley

(link fjernet)

Der er han med i Hobro begge dage og i Køge en enkelt dag (Køge var han ABS) smiley Fandt dog mange flere på google.

(link fjernet)
    Her var han med i Gram, begge dage, Årslev og i Hillerød den første dag smiley

• #21   14. apr 2012 ha ha Anne go for it !!!!

jamen maria det kan faktisk være temmelig hyggeligt at komme på shows smiley

Kommentér på:
Udstilling betegnelser?

Annonce