{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.109 visninger | Oprettet:

Flytning + baby {{forumTopicSubject}}

Hej..

Har brug for et råd ang. kat og baby.

Jeg står og skal flytte om få dage. Katten har ibndtil nu været inde kat, men det er muligt for ham at komme ud det nye sted.
Jeg har termin d. 1 juni, så der går et par måneder inden baby kommer til verden.

Nu er spørgsmålet så:
Ville i lukke katten ud inden babyen kommer eller ville i vente til han havde vænnet sig til babyen og så lukke ham ud?
Plusset ved at lukke ham ud inden babyen kommer, er jo at han har mulighed for at gå ud når han føler det bliver for meget med skrig og skrål. Minusset er jo at han måske vælger at gå sin vej, hvis ikke det lige passer ham med et barn i huset. Men det er der selvfølgelig også risiko for at han vælger selv om han først kommer ud, efter baby er blevet født.

Problemet er nemlig lidt at han ikke rigtig bryder sig om børn, men det har som regel været lidt større børn han har knurret af (og jeg mener knurret højlydt af)..
Min venindes nyfødte var han ret nysgerrig for at se hvad var for en, men min anden venindes 2½årige kunne han absolut ikke lide. Og min fætters søn på 5 brød han sig heller ikke om. Nu er det så også begge drenge med fart over feltet, så kan ske det er det, da katten ikke rigtig bryder sig om hurtige bevægelser - og det skal nævnes at ingen af dem gjorde katten noget, andet end at gå forbi ham.

Så hvordan ville i gøre? Lukke katten ud efter ca 4 uger det nye sted eller vente til babyen er født og så lige give det et par uger ekstra til katten har vænnet sig til at der er kommet en ny beboer?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Flytning + baby
  • #1   3. apr 2012 Jeg stemmer for at lukke katten ud nogle uger før baby kommer.

Nadja V **Plusset ved at lukke ham ud inden babyen kommer, er jo at han har mulighed for at gå ud når han føler det bliver for meget med skrig og skrål. Minusset er jo at han måske vælger at gå sin vej, hvis ikke det lige passer ham med et barn i huset. Men det er der selvfølgelig også risiko for at han vælger selv om han først kommer ud, efter baby er blevet født.**

Ikke til at vide, hvad der er bedst. Men jeg tænker, at risikoen for kat, der går hjemmefra, er størst ved at vente til efter baby er kommet.
    Hvis han har vænnet sig til udeliv forinden, så har han allerede andre spændende ting at gå op i end hvad der sker inde i huset. Og så vil forandringen med babyen nok føles mindre, end hvis baby kommer, mens han er indekat.

Kommentér på:
Flytning + baby

Annonce