1.361 visninger
|
Oprettet:
Pension nær Lyngby/København {{forumTopicSubject}}
Vi skal ud og rejse en uge i Maj, og derfor skal vi finde et sted at få misserne passet imens.
Er der nogen af jer der kender en god pension nær Lyngby/København? Det skal være et sted, hvor kattene har adgang til løbegård, og ikke absolut skal lukkes sammen med andre katte, for det kan jeg slet ikke se fordelene ved. Der skal være mulighed for at kattene kan blive børstet et par gange i løbet af ugen. Og så skal det være muligt at medbringe eget foder - og at de gider at give vådfoder.
Desuden skal det være muligt med to katte i samme rum.
Er der nogle der kender sådan et sted?:)
aug 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Katte: 1 Emner: 2 Svar: 863
jan 2010
Følger: 2 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 47 Svar: 552
Jeg tør simpelthen ikke sende dem et sted hen, hvor de bare bliver lukket sammen med alle de andre katte. Især Yatzy ville jeg bekymre mig om.
aug 2008
Det er jo kun en uge...
jan 2010
Jeg ville jo helst, at kattene kunne blive herhjemme, men jeg ville ikke få et roligt øjeblik ved tanken om at passeren åbnede et vindue og glemte at lukke det igen, ikke opdagede at en af kattene var blevet syg osv. osv. Jeg er en skrækkeligt paranoid kattemor.. Så jeg vil gerne have dem hen til en, som har forstand på katte, og ikke glemmer at lukke dem inde;)
sep 2011
Følger: 1 Emner: 27 Svar: 113
http://www.lyngby-kattepension.dk/
aug 2008
Jeg syns da den, som Britt har fundet ser ok ud til dine behov - eller hva ?
Og dejlig tæt på. Jeg ku da selv overveje, hvis jeg kom i bekneb..
Jeg syns bare ikke, der ser ud tl at være meget plads at røre sig på for en udekat:
I modsætning til dig ville jeg gerne ha nogle store fællesarealer, så dyrene får rørt sig og ikke keder sig ihjel...
jan 2010
Mine katte er indekatte og ikke det vilde motionister, Så hvis bare de har et kradsetræt at fise op og ned ad og kan komme ud i en løbegård, så er de sikkert tilfredse:) Og Yatzy er lidt et lille skravl, så jeg er bange for, at hun ville få tæv af en eller andens 8 kg's hankat, hvis de bare blev lukket sammen:p
nov 2011
Følger: 5 Følgere: 3 Katte: 2 Emner: 36 Svar: 353
aug 2008
Kræver, at man har familie/gode venner, som kender til misser og, at disse venner har TID og MULIGHED for at komme HVER dag i en uge.
Jeg er superheldig, at jeg har en, der ovenikøbet gider bo her, så kattene, kan blive hjemme og passe territoriet...
Maiken, jeg tror altså det er et godt bud for dig med dine indekatte. Og så er det jo kun en uge, og kattene kan blive sammen / har hinanden...
Og de pensioner jeg kender til ligger længere væk - længere nordpå, og der løber kattene rundt mellem hinanden.
Men jeg kan nu stadigvæk ikke lade være at spekulere på, om der ikke skulle være et "voksent" menneske i ejendommen, som ikke havde noget imod at gi dem mad og skifte grus et par gange ?
Jeg kigger da tit efter kattene her i området; i sommer passede jeg en Birmamis i 14 dage.
Det var nu lidt rigeligt; synd for hende at skulle være alene uden sin familie så længe.. Hun var rigtig trist
Og når jeg er er væk en weekend, ber jeg naboer gi mad og lukke ud og ind; ANSVARLIGE naboer. Og så ringer jeg og tjekker dem ! :))
Men altså kender du ikke en, som kunne være den ansvarlige ?
Det med vinduerne ku vel ordnes ved, at du simpelthen "satte lås" for vinduerne.
Eller gitter...
Et gitter er billigere end kattepension
Men det er ikke nemt, når man har dyr; jeg føler mig som sagt utrolig priviligeret ....
sep 2011
Følger: 1 Emner: 27 Svar: 113
http://www.luksuskat.dk/
Men jeg kan sagtens sætte mig ind i dilemmaet med at finde pasning. Min kæreste og jeg holder altid ferie i 2-2½ ugers sammenhængende tid, og min største bekymring ved at anskaffe kat (har ikke gjort det endnu), er netop feriepasningen. For hvad dælen gør man? Og kan man slappe af på ferien, hvis man ved, at ens kat passes et fremmed sted eller har mindre selskab end normalt, hvis der kun er en, der kigger til den et par gange i døgnet???
aug 2008
Men herligt at du gider afsøge område, Britt....
Der KUNNE jo komme en dag osse for mig.. :0
jan 2010
Det vil jeg lige undersøge nærmere.
Jeg kunne vel egentlig godt spørge underboerne - et sødt ældre ægtepar, som jeg snakker fint med, når vi mødes i opgangen... Det må jeg lige tæke nærmere over - så langt havde jeg slet ikke tænkt:)
aug 2008
Pension nær Lyngby/København