1.596 visninger
|
Oprettet:
Fodring med barf {{forumTopicSubject}}
Hej alle.
Jeg har desværre en allergi kat og det er meget svært at finde noget foder hun ikke er allergisk overfor ! Hun er allergisk overfor så vidt vi ved kylling og fisk.
Jeg tænkte at prøve at fodre med barf , men eftersom hun er meget kræsen (vil kun spise tørfoder) er det meget svært at få hende til at spise andet. Men eftersom hun er så allergisk ville jeg hører om der er nogle der har ideer til hvordan jeg evt ville kunne få hende til at spise det ? Jeg kan ikke lide at se hende klø sig hele tiden
Skal lige siges at hun er blevet tilset af en special dyrelæge !
Håber nogle kan hjælpe med gode råd
Hilsen Sophia
jan 2011
Følger: 6 Følgere: 9 Katte: 4 Emner: 11 Svar: 331
Hvis hun ikke kan tåle det, kan hun nok heller ikke tåle det råt
jan 2011
http://www.zooplus.dk/shop/kat/kattefoder_toerfoder/porta_21/182171
jan 2011
sep 2008
Følger: 1 Følgere: 4 Katte: 3 Emner: 12 Svar: 864
Sophia: Har I ved eliminationsdiæt fundet frem til begge de to ting?
Er det både hvid fisk og andet fisk?
Har I prøvet om katten tåler Z/D eller D/D? Det gør de fleste allergikere, fordi proteinerne er spaltet så kraftigt, men et fåtal gør ikke. D/D vådfoderet er helt uden kylling.
Min egen kyllingeallergiker får primært D/D tørt og vådt, men også svinekød og gedekød tilsat vitaminer. Hun har måttet lære at spise varieret, og gør det også i dag uden problemer.
nov 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 1 Emner: 70 Svar: 377
Ja jeg kan sagtens fodre med tørfoder, men det er ikke nemt at finde nogle produkter der indeholder andet en fjerkræ og fisk. Vi fodre nu med lam og ris, men desværre er hendes allergi kommet tilbage.
Pivnu: Vi har fodret med Z/D og der gik hendes allergi væk, derfra ved vi det meg meget stor sandsynlighed er foderallergi.
Min speciel dyrelæge sagde at Z/D ikke var en holdbar løsning at fodre med da det ikke havde nok næring på længere sigt + mine katte ikke vil spise det mere da jo er total tørt og kedeligt.
Indeholder D/D "ordentlig" mad og ikke bare det der er forspaltet for katten ?
Hvordan fodre du med svine og gedekød ? (tørt eller vådt)
PS: Tak for jeres svar
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.020
jan 2011
Du kan ved forhandlere af BARF finde pakker, der er løsfrosset og dermed nemt at dosere. Dog koster kød fra forhandlere ofte 30-40 kr pr. kg og dermed kan du i de almindelige supermarkeder finde slagtilbud og datovarer til billigere penge.
Men her er et eksempel på en forhandler med pakker.
(link fjernet)
Alternativt kan du prøve at finde en dyreforretning, der sælger reptiler og krybdyr. Der burde du kunne skaffe frosne mus og rotter til katten.
sep 2008
Det er bare fordi, at hvis du ikke er sikker på det med fisk, så ville jeg afprøve det, for du gør livet en hel del nemmere for dig selv, hvis du ikke også skal frasortere fodermidler med fiskeolie!
D/D; tørfoderet er primært vildt og ærter, men også med lidt spaltet kyllingeprotein længere nede på ingredienslisten. Vådfoderet er kun vildt og ærter. Mine har vænnet sig fint til det. Og du skal ikke være bekymret for om det er godt nok at fodre med i længden, det er helt OK! Og det er rart at have et grundfoder, der virker, og så kan man forsøge med andre ting derudover. Jeg har så ikke set Z/D'en, men det fejler altså ikke noget næringsmæssigt
Nu er min allergiker tilmed tandløs, så hun får råt hakket svinekød og kogt hakket gedekød - det er bare sådan jeg har fundet ud af, at hun rigtig godt kan lide det. Begge tilsat BARF-vitaminblanding. Gedekød fås i Irma.
Hvilket foder med lam har du forsøgt?
nov 2010
Pivnu: Jeg har kun forsøgt med James Well Beloved med lam og ris, og det virkede jo også de første 10 kilos foder.
Sarag: Det iorden. Tak for tippet, mit problem er bare at få det i hende, hun gider nemlig ikke hvis jeg prøver at give hende noget råt kød.
jan 2011
DIn kat må høre under de "stædige katte"?
Men må indrømme at jeg synes, der er meget propaganda/ros til fordel for barf...
Jeg er ikke selv specielt fanatisk mht foder - jeg mener egentlig bare, det er sundt at spise varieret
jan 2011
(link fjernet)
nov 2010
Der var derfor jeg tænkte på at prøve barf
sep 2008
Du kan kun finde ud af det på een måde; elimination.
Giv Z/D og kun det, vent til hun bliver symptomfri. Der må ikke være adgang til at slikke tallerkner eller lign.
Så prøv med een ting af gangen at provokere allergien. Dvs. at du f.eks. giver kylling. Du giver det indtil reaktion opnåes eller i et par uger, for at sikre dig. at der igen reaktion bliver.
Når en provokation er overstået, går du tilbage til Z/D.
Så finder du den næste ting at prøve, f.eks. tun.
Osv.
Jeg ville også afprøve f.eks. laks og hvidfisk hver for sig, da jeg er ret sikker på, at der kan være forskel på allergi overfor forskellige typer fisk.
Og så synes jeg da, at du skal prøve at kigge på D/D. Det fås rigtig meget billigere på Medicanimal.com end hos dyrlægen. Og prøv at sammenligne analysen på allergifodrene ift. andet alm. kattemad.
nov 2010
Vi har prøvet udelukkelsens ved at bruge Z/D og demo skrevet så gik det fint med at fodre med James Well beloved de første 10 kilos foder men da jeg købte en ny sæk begyndte allergien igen ? Meget mærkeligt
Ja jeg burde gå tilbage til Z/D problemet er bare at hun ikke vil spise det. Da hun fik det sidst spyttede hun halvdelen af maden ud igen
Så må prøve at skifte til noge andet (evt D/S) og give en antihistamin kur og håbe det bliver bedre
Jeg kunne også som du siger prøve med kun at give kylling osv men der er problemet med den kræsne kat, hun gider ikke spise råt eller tørstegt (kun en gang i mellem)
Det er ikke nemt, ved det godt, men er super glad for i hjælper mig !
sep 2008
Nå, men hvis du kan lokke hende til at spise vådfoder, så kan man jo få ret mange rene vådfodre på Zooplus til at teste med. Og hvis bare hun vil spise *noget* af det du serverer, så ville jeg ikke sådan lige være bekymret for, om hun får nok. Hvis de slet ikke vil spise, kan det være et problem. Men spiser de noget og bryder sig ikke så meget om det, så er de bare ikke sultne nok. Du kan jo veje hende af og til, hvis du er nervøs.
nov 2010
Men ja må prøve ! Sidst hun fik Z/D tabte hun sig desværre . men prøver D/D alligevel
Fodring med barf