{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.940 visninger | Oprettet:

Sky ragdoll, slettet tråd? {{forumTopicSubject}}

Hej alle. Jeg er lidt frustreret, det lader til at tråden fra igår , om den sky ragdoll som en bruger havde købt, på "mystisk " vis er forsvundet, og umiddelbart er brugeren det også. ... Er der nogen der ved hvad der skete i sagen? Har ikk læst på tråden siden igår ca. Samme tid som nu. Hvor er jeg ærgerlig over at tråden er slettet smiley det burde ikk være muligt.

God weekend. Vh michelle

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sky ragdoll, slettet tråd?
  • #1   4. feb 2012 Hey havde selv tænkt mig at lave en lignende tråd! Hvad skete der?

• #2   4. feb 2012 Som ragdollopdrætter sidder jeg endnu engang med måbende øjne og mund............ er utroligt....
    Men ja ved næsten uden den store tænketank hvor den kat kommer fra og hvor er det frygteligt at personen bliver ved.
    Håber snart folk får øjnene op for denne "opdrætter" smiley
    Vil ikke kalde personen opdrætter mere pengemaskine smiley

• #4   4. feb 2012 Ja, hvor søren er den tråd henne.....Jeg ville da gerne ha hørt. hvad det endte med for den stakkels lille mis smiley

Det var da en frygtelig historie...

• #5   4. feb 2012 Ja jeg sidder selv som køber og føler dybt med hende som havde købt katten. Jeg kunne sagtens selv være endt i samme sted da jeg købte min første kat, "ægte uden stamtavle" for jeg troede da det var ligemeget og spild af penge, men man lærer jo med tiden og har siden købt 2 med, og ikke fortrudt det. Visheden om at katten er opvokset ved de bedste vilkår og med de rette tanker bag, er guld værd. Selvfølgelig er det ikk alle uden tavle der er skamavlet, men det er en risiko man løber,.... Og jeg synes der skulle være noget mere obs på det, . Men det er jo skruen uden ende!

tænker at i opdrættere må være fuldstændigt frustrerede over at se til uden at kunne gøre noget!

• #6   4. feb 2012 Uha,nu får jeg sikkert med pisken. Jeg er en af der godt kunne finde på (dermed ikke sagt jeg har gjort det) at snuppe 3 kuld indenfor 2 år er hunkatten sund og rask og i kondition. Og så få hende steriliseret

For det første er min race højfertil - dernæst føder de små kuld.

Jeg har langt mere ondt et vist sted over katte det går fertile år efter år fordi man ikke kan bestemme sig - eller fordi det er nu engang nemt - katten er i huset.

Hårboller gør min race heller ikke så meget i høhø

• #8   4. feb 2012 Jamen det kan ikke diskuteres - kattene er mine, jeg gør hvad jeg og min dyrlælge finder er forsvarligt.

Og bur -. hallo, realisme mangler vist noget her - ja, ingen kat skal permanent være i bur - men det hænder også her i huset en kat er i bur. For min, for kattens og for de andre kattes skyld. Faktisk kan det være direkete uansvarligt ikke at gøre det.

Mon jeg snart har fået pisk nok for idag?

Hvad der harmer mig mere er dem der tror at alle = mange katte skal gå sammen i en stor flok, for det er så hyggeligt, og være solidarisk med hvad der florerer. Større uansvarlighed findes ikke i mine øjne.

• #9   4. feb 2012 Ja Lone, det er jeg faktisk osse mest bekymret for - her og nu smiley

Kunne være rigtig rart at få noget at vide !!!

Nogen som er i kontakt med sælger ?

Vi blir jo frygtelig involverede herinde - og SÅ pludselig ikke en lyd...

• #10   4. feb 2012 Jeg mente "nogen som er i kontakt med KØBER" ....

• #11   4. feb 2012 Katten er sat til salg herinde igen...så køber må jo have afleveret den tilbage.

• #12   4. feb 2012 Åh nej da....

• #13   4. feb 2012 jeg må godt nok indrømme at jeg hellere ville have brugt penge på at aflive den stakkels mis, end at lade den gå tilbage til det hjem smiley

• #15   4. feb 2012 Ærgerligt, synes ellers alle lagde vægt på at de var kede af det på hendes veje, og prøvede at hjælpe!
    Chicabee: kan du ikke give et link til katten smiley

• #16   4. feb 2012 Åh det var ærgeligt hun slettede sin bruger pga. det smiley
    Jeg ville også gerne have et link i PB smiley

• #17   4. feb 2012 Måske bare mig der havde set annoncen være "senest vist" - men annoncen er ihvertfald aktiv i marked.

• #18   4. feb 2012 jeg vil også gerne ha et link smiley

• #19   5. feb 2012 Link??

• #20   5. feb 2012 kan du ikke sende linket Susanne??

• #22   5. feb 2012 Hun lyder fandeme som en Heks, en skam man ikke må bringe navnet og hendes sted, så folk ved at de skal tage sig i agt. hvordan ved folk forresten lige det med alle detaljerne?? har de været inde i huset`?

• #23   5. feb 2012 Har fulgt med i tråden og vil bare sige 'Føj for den lede..!' Er helt mundlam, men føler MEGET med køber.

• #24   5. feb 2012 Feline Basix skriver "Jeg tror desværre mange af de "ægte- men uden stamtavle. Begge forældre har stamtavle" er når kvoten for at stambogsføre killingerne er løbet op og/eller der forligger en skriftelig godkendelse på at hunkatten kan få flere end de 3 kuld på 2 år."

HVIS du har bevis for at nogen reg. opdrætter sælger "ægte uden stamtavle katte", så skynd dig at kontakte din klub! Det må de nemlig ikke. Men klubberne sidder jo ikke og gennemtrevler diverse salgssteder, så har man ordentligt bevis for den slags, så er det altså op til en selv at henvende sig...

I øvrigt deler jeg dog ikke din holdning, og tror at de fleste "ægte uden stamtavle" er folk, der ikke aner hvad de laver. Men synes det kunne være så yndigt at producere endnu et kuld killinger.. Altså IKKE reg. opdrættere..

• #25   5. feb 2012 Er der i øvrigt tale om en reg. opdrætter her, eller bare endnu en BYB/kattefabrik?

• #26   5. feb 2012 Jeg føler nu mere med katten, Thilde...

Jeg syns, det er en sær historie:
    Hvor har "man" alle de detaljerede oplysninger fra, om kattemødre, der slår sine killinger ihjel etc. ?

Og hvis "man" ved så meget, hvorfor gør "man" ikke noget ?

Det er jo ved at udvikle sig til en ren Brønderslevsag.....

• #27   5. feb 2012 Anne W - Ja det var en selvfølge, jeg lige syntes var for åbenlys at skrive - at jeg selvfølgelig synes at det er for galt at den kat sådan set er "ødelagt".

• #28   5. feb 2012 Min pointe er nu mest, Thilde, at vi i bund og grund ikke aner, hvad der er oppe eller nede; det eneste vi ved er, at det næppe ender godt for det sølle dyr...
    Men vi kan ikke redde hele verden - desværre..

• #29   5. feb 2012 Anne W - mmmm ja? Forstår ikke lige hvor vi går skævt overhovedet.

• #30   5. feb 2012 Jeg ved ikke, om vi "går skævt", men:

- køber har slettet sig selv som bruger

- denne tråds starter er "frosset"

- sælger forsøger at "gensælge" lille kræ i en besynderligt udformet annonce

-Denne tråds starter er "frosset"

Hvis du læser hele tråden, kan du se, at der er mange meninger, gisninger og osse nogle angiveligt faktuelle oplysninger....
    Men hvad sker der egentlig "i kulissen" ?

Mærkelig historie i hvertfald !

• #31   5. feb 2012 Lis, Mette skriver 3 kuld på under et år, det synes jeg squ heller ikke om, katten når da ikke en gang at komme oven på..''

Jeg kunne godt tænke mig at vide hvem denne opdrætter er, den som tråden omhandler..

Da det lyder ret grimt, med hunde i bur og høj drægtige hunner på et koldt toilet/&badværelse.

• #32   5. feb 2012 Jah annoncerne, der er linket til er i hvert fald ikke helt i overensstemmelse med køberens udlægning. Der er i hvert fald noget med en svensk kvinde indblandet pludselig :S

Stakkels kat, og hvis køber bare har haft fortalt hvordan hun havde oplevet det, så stakkels, naive køber.

Jeg tror ikke du får 100% svar på "hvad der sker i kulissen" og hvorfor "man ikke gør noget" herinde i hvert fald.

• #33   5. feb 2012 Hm m der står den har været solgt til Sverige, men den har ikke pas.. øhm hvordan kan det lige lade sig gøre, uden at den er smuglet over..det er da p'''' ulovligt.

• #34   5. feb 2012 hvis de bor i bure og får 3 kuld om året mon så ikke også at pas er ligegyldigt???
    men det med den sku være solgt til sverige er vist også bare en and smiley

• #35   5. feb 2012 Ja, igen besynderligt det med passet !

Nææææh.....forventer heller ingen "opklaring".
    Kan bare konstatere, at en lille misser er kommet i klemme.
    Ville ønske, jeg selv kunne ta mig af hende , men vi "kan ikke redde hele verden", Thilde...

Forventer egentlig heller ikke, at vi herinde kan gøre så meget, men mærker mig at, nogen tilsyneladende ved selvsyn har konstateret mistrivsel i kattehjemmet..
    Vi må håbe, at der sker positive ting i kulisserne smiley

• #36   5. feb 2012 Mmm

• #38   5. feb 2012 Rikke - Så anmeld hende igen? Og insister på at de gør noget? Selvom de nu nok næppe kan, så længe kattene får vand og mad dagligt :o( Den danske dyreværns lov er noget JUKS

• #39   5. feb 2012 Hvis du har så præcise oplysninger / konkrete erfaringer, syns jeg da osse, at du skulle prøve at få nogen til at kigge på forholdene igen -
    Hvis ikke man gør noget, sker der i hvertfald intet...

Hvis alt er fint, er det jo kun godt.

• #40   5. feb 2012 Hele retssystemet sejler og folk som hende der skulle have egen medicin også lukkes i et møjbeskidt bur og rådne op der når man kan gøre sådan noget mod andre levende væsner smiley

Kommentér på:
Sky ragdoll, slettet tråd?

Annonce