{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.583 visninger | Oprettet:

pia n
pia n
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7

kat der "gnasker" i sig selv {{forumTopicSubject}}

jeg søger lidt hjælp ang min ene kat Bølle. han er 100 % indekat. Jeg har også buska - en hunkat som jeg havde i ca 3 år ingen jeg fik Bølle. de accepterer hinnanden men er ikke gode venner og ingen leg eller putten sammen desværre,. nå. men problemet med bølle er at han "gnasker" sin pels af og der kommer sår. han startede med forpoterne men det er stoppet efter vi tapede dem ind i sportstape - nu er han så begyndt at gnaske på sin mave så der er semi-store blæner/sår . jeg har haft ham til dyrlæge flere gange - han fejler intet - ingen allergi eller noget. jeg tænker at han er understimuleret da der jo ikke sker så meget for en indekat. både jeg og kæresten prøver at lege med Bølle så meget som vi kan - har diverse katte legetøj, laser-pointer, mekanisk mus m.m. Han spiser godt, drikke som han skal. er en utrolig kærlig og puttesyg kat. Nu spørger jeg jer katte-glade mennesker om nogen kan hjælpe? skal jeg til at have lavet en lille dragt til ham som man ser små hunde have på, så han ikke kan gnaske i sine sår?? - en oppustelig krave jeg har købt tidligere fik ham kun til at lave være med at gnaske i sine forben - dem kunne han nemlig ikke komme til - men den hjælper ikke nu da han kan få sig drejet til stadig at gnaske på maven. nogle forslag? han er jo min lille prins - vil gerne at vi kommer det til livs. på forhånd tak smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  kat der "gnasker" i sig selv
  • pia n
    pia n Tilmeldt:
    okt 2010

#2   24. jan 2012 jeg har været ved dyrlæge 3 gange nu med ham - ved 2 forskellige endda. de anbefalede mig begge at tape hans ben ind da det var der han gnaskede. derfor jeg overvejer noget i den stil om maven.

har også læst flere bøger, snakket med andre katte ejere, dyrhandlere m.m. og ingen kan rigtig komme med et godt råd smiley

hvad tænker du på når du siger "naturligt" legetøj?
    smiley

• pia n
    pia n Tilmeldt:
    okt 2010

#5   24. jan 2012 jeg har 2 fodre bolde hvor jeg kommer noget rigtig guf mad i så han selv skal puffe den rundt for at maden kommer ud. heg også fået for nylig et 2 meter højt kradsetræ (og har 2 andre ppå ca 1.5 meter) men det stpre står nu så han kan klatre op af det og komme op på mit ene tøjskab og derfra hoppe en lille meter over på det andet tøjskab. derudover er der ingen steder i huset han ikke må klatre rundt på møbler, skabe m.m. har også flere "snor"-legeting hvor både jeg og kæresten leger med ham. så synes jeg har en del til at underholde ham med men det er åbenbart ikek nok for han gnasker jo stadig. måske jeg skulle lade helt være med at have tørfoder stående fremme og kun lade kattene få mad fra de bolde de selv skal skubbe rundt for at maden kommer ud?

• pia n
    pia n Tilmeldt:
    okt 2010

#8   24. jan 2012 jeg ved ikek ang stress - men han får ihvertfald masser af hvile i løbet af dagen. han har 2 radiator senge han elsker at kravle ned i (ikke ligge oven på den som normalt er planen) og lave en hule. og dernede kan han ligge i timevis og snorke. han får helt sikkert hvile nok.

men jeg kan godt forestilel mig han er frustreret over at Buska (min hun kat) ikke vil lege med ham eller noget.
    det er max 20 sek om dagen de lige leger tafat men da bølle vil blive ved med at lege bliver hun hurtigt sur og hvæser af ham og så er den leg slut. han ville have godt af en anden kat han kunne lege med, men vi må kun have 2 husdyr pr hustand her hvor jeg bor så en 3. kat er ikke en mulighed.

• #9   24. jan 2012 Prøv om Pulsatilla kan løse problemet - du skal nok vælge den i C200

• #10   24. jan 2012 Den er vel ikke "psyko-slikker" som min dyrlæge beskrev så smukt om en af mine forrige katte.
    Slikker den ét sted indtil pelsen er væk? Slikker den som besat det samme sted igen og igen?
    Det kan jo godt være at dine 2 katte ikke fungerer optimalt sammen. Der findes dog hjælpemidler som ikke erstatter stimuli, men som hjælper med at tackle stress. Sæt en Feliwaydiffuser i stikkontakten og prøv at fodre med Royal Canin Calm i et stykke tid. Du kan også give Zylkéne tabletter, det er uskadeligt, men det er det samme som er i kattemaden.
    Stress kan iøvrigt være fremkaldt af de skøreste ting eks. en fremmed kat udenfor.

• pia n
    pia n Tilmeldt:
    okt 2010

#11   24. jan 2012 Marianne - ja jan slikker pelsen af - han ligner en punker fordi han ikke har ret meget pels på benene men ser normal ud på ryggen (fordi han ikke kan nå) det ser faktisk lidt sjovt ud.

kunne være jeg skulle prøve de 2 ting du skriver med maden og Feliwaydiffuser - men vil det ikke påvirke min anden kat med den i stikkontakten ? hun fejler jo ikke noget.

• pia n
    pia n Tilmeldt:
    okt 2010

#12   24. jan 2012 lis - synes jeg kan læse om det at det ikke er godkendt? eller ??

• #13   24. jan 2012 Spørger lige lidt til Bølles baggrund.
    Hvor gammel var han, da du fik ham?
    Var han vant til at være ude?
    Er han (og hunkatten) neutraliseret?

• pia n
    pia n Tilmeldt:
    okt 2010

#14   24. jan 2012 begge er neutraliseret.
    jeg fik at vide han var 12 uger da jeg fik ham, men efter jeg havde haft ham i ca 1 mdr fandt jeg af bagveje ud af at han egentlig kun var 9 uger .¨

jeg har haft ham i over 3 år nu og har haft hunkatten i 7,

han er 100% indekat.
    han har været ude i sele nogle gange om sommeren på nogle små gåture her rundt om husene men de er begge indekatte.

• #15   25. jan 2012 Det kan være allergi. På den måde du beskriver at din kat får sår ved at bide sig, kan det altså desværre godt være allergi. Nogle katte klør sig ikke med bider hvis det klør. Det er kan både være foder men også andre ting der er i luften?
    Jeg ville ringe til dyrelægen og forklare sagen og så hører hvad hans/hendes bud på hvad det kunne være er ?

• #16   25. jan 2012 Pulsatilla er homeopatisk - kender en der med succes har fået sin kat i pels igen med det.

Enten er katte til Pulsatilla eller til Phosphorus - det ved man kun er det afprøvet - eller man har godt anekendskab

• #17   25. jan 2012 Både Feliway og Zylkéne eller RC Calm er total uskadeligt for den anden. Det spreder bare et kunstugt fremstillet "tryghedshormon"

• #18   25. jan 2012 Prøv at undersøg dens ører og tænder, for katte, der har ondt ell. kløe, afreagerer af og til ved at hypersoignere helt andre steder på kroppen end der, hvor problemet er.
    (Hunde gør det samme).

• pia n
    pia n Tilmeldt:
    okt 2010

#19   25. jan 2012 han har ike allergi - er blevet tjekket ved 2 forskellige dyrlæger or dette.
    han får alm tørfoder fra pussi og har altid fået det - det er jo først det sidste lille års tid han er begyndt at gnaske så kan ike forstå hvis det skulle være foderet.?
    har ikke fået tjekket hans tænder eller ære men så vidt jeg kan se er de rene og pæne begge dele.
    tror jeg skal have fat i det stof i siger er noget trykheds for katte - det kunne være det hjalp æ- hvor kan jeg finde det henne?

• #20   26. jan 2012 Allergi kan sagtens komme selvom han har fået det samme mad alle hans leveår. Min ene kat havde også altid fået det samme mad, men pludselig udhvilkede hun foderallerfgi. Det der kan gøre at han udvikler allergi kan være ændringer eller stres. Jeg var nemlig til specieldyrelæge med min kat, derfor jeg ved det smiley
    PS: siger ikke at det er grunden til at din kat bider sig selv, prøvede bare at komme med en mulig årsag smiley

• #21   26. jan 2012 Feliway kan købes hos dyrlægen eller en velass. dyrhandel.
    Zylkéne fåes hos dyrlægen.

Kommentér på:
kat der "gnasker" i sig selv

Annonce