kat der "gnasker" i sig selv {{forumTopicSubject}}
jeg søger lidt hjælp ang min ene kat Bølle. han er 100 % indekat. Jeg har også buska - en hunkat som jeg havde i ca 3 år ingen jeg fik Bølle. de accepterer hinnanden men er ikke gode venner og ingen leg eller putten sammen desværre,. nå. men problemet med bølle er at han "gnasker" sin pels af og der kommer sår. han startede med forpoterne men det er stoppet efter vi tapede dem ind i sportstape - nu er han så begyndt at gnaske på sin mave så der er semi-store blæner/sår . jeg har haft ham til dyrlæge flere gange - han fejler intet - ingen allergi eller noget. jeg tænker at han er understimuleret da der jo ikke sker så meget for en indekat. både jeg og kæresten prøver at lege med Bølle så meget som vi kan - har diverse katte legetøj, laser-pointer, mekanisk mus m.m. Han spiser godt, drikke som han skal. er en utrolig kærlig og puttesyg kat. Nu spørger jeg jer katte-glade mennesker om nogen kan hjælpe? skal jeg til at have lavet en lille dragt til ham som man ser små hunde have på, så han ikke kan gnaske i sine sår?? - en oppustelig krave jeg har købt tidligere fik ham kun til at lave være med at gnaske i sine forben - dem kunne han nemlig ikke komme til - men den hjælper ikke nu da han kan få sig drejet til stadig at gnaske på maven. nogle forslag? han er jo min lille prins - vil gerne at vi kommer det til livs. på forhånd tak
okt 2010
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
har også læst flere bøger, snakket med andre katte ejere, dyrhandlere m.m. og ingen kan rigtig komme med et godt råd
hvad tænker du på når du siger "naturligt" legetøj?
okt 2010
okt 2010
men jeg kan godt forestilel mig han er frustreret over at Buska (min hun kat) ikke vil lege med ham eller noget.
det er max 20 sek om dagen de lige leger tafat men da bølle vil blive ved med at lege bliver hun hurtigt sur og hvæser af ham og så er den leg slut. han ville have godt af en anden kat han kunne lege med, men vi må kun have 2 husdyr pr hustand her hvor jeg bor så en 3. kat er ikke en mulighed.
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.020
aug 2010
Følger: 50 Følgere: 370 Katte: 4 Emner: 181 Svar: 7.218
Slikker den ét sted indtil pelsen er væk? Slikker den som besat det samme sted igen og igen?
Det kan jo godt være at dine 2 katte ikke fungerer optimalt sammen. Der findes dog hjælpemidler som ikke erstatter stimuli, men som hjælper med at tackle stress. Sæt en Feliwaydiffuser i stikkontakten og prøv at fodre med Royal Canin Calm i et stykke tid. Du kan også give Zylkéne tabletter, det er uskadeligt, men det er det samme som er i kattemaden.
Stress kan iøvrigt være fremkaldt af de skøreste ting eks. en fremmed kat udenfor.
okt 2010
kunne være jeg skulle prøve de 2 ting du skriver med maden og Feliwaydiffuser - men vil det ikke påvirke min anden kat med den i stikkontakten ? hun fejler jo ikke noget.
okt 2010
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.741
Hvor gammel var han, da du fik ham?
Var han vant til at være ude?
Er han (og hunkatten) neutraliseret?
okt 2010
jeg fik at vide han var 12 uger da jeg fik ham, men efter jeg havde haft ham i ca 1 mdr fandt jeg af bagveje ud af at han egentlig kun var 9 uger .¨
jeg har haft ham i over 3 år nu og har haft hunkatten i 7,
han er 100% indekat.
han har været ude i sele nogle gange om sommeren på nogle små gåture her rundt om husene men de er begge indekatte.
nov 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 1 Emner: 70 Svar: 377
Jeg ville ringe til dyrelægen og forklare sagen og så hører hvad hans/hendes bud på hvad det kunne være er ?
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.020
Enten er katte til Pulsatilla eller til Phosphorus - det ved man kun er det afprøvet - eller man har godt anekendskab
aug 2010
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.741
(Hunde gør det samme).
okt 2010
han får alm tørfoder fra pussi og har altid fået det - det er jo først det sidste lille års tid han er begyndt at gnaske så kan ike forstå hvis det skulle være foderet.?
har ikke fået tjekket hans tænder eller ære men så vidt jeg kan se er de rene og pæne begge dele.
tror jeg skal have fat i det stof i siger er noget trykheds for katte - det kunne være det hjalp æ- hvor kan jeg finde det henne?
nov 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 1 Emner: 70 Svar: 377
PS: siger ikke at det er grunden til at din kat bider sig selv, prøvede bare at komme med en mulig årsag
aug 2010
Zylkéne fåes hos dyrlægen.
kat der "gnasker" i sig selv