{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.734 visninger | Oprettet:

Flytte - udekat? {{forumTopicSubject}}

Min kæreste og jeg er ved at kigge på lejlighed/rækkehus, hvor vi evt. kan få en lille have/terasse. Vi har to dejlige katte som bliver 2 år til juli. De har altid været indekatte. Vil det være for sent at gøre dem til udekatte? Jeg er godt klar over at det vil tage tid at vænne dem til det, men kan det lade sig at gøre. Vil gerne høre fra nogen der har erfaring med det.
Vi vil komme til at bo i en mindre by, tæt på natur, skov, vand, men da det ligger i byen, er der jo selvfølgelig også biler.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Flytte - udekat?
  • #1   24. jan 2012 Hvad med at lave haven om til en dejlig katte-sikkler have, så kattene både kan komme ud, men samtidig er i sikkerhed for biler, andre katte, hunde og mennesker, der ikke deler jeres glæde mht katte?

Inden i lukker dem ud på egen pote, skal i i hvert fald overveje grundigt om i synes det er de risici der er forbundet med det værd.

Vores katte har altid haft begrænset ude-adgang, dvs vi har en (hermetisk) lukket gårdhave/terrasse, kattene kommer ud i.

Held og lykke med det
    Pia, Charley & Chili

• #5   24. jan 2012 Men kan de godt finde ud af at omgåes andre katte hvis de møder dem, og hvordan kan de vide at de ikke bare skal lægge sig til at sove midt på vejen osv.? smiley

• #7   24. jan 2012 ->Susan:
    Jeg ved godt du er fortaler for udelivet, det frie udeliv.
    Men fordi du (endnu) ikke er løbet ind i problemer på den konto, er det ikke det samme som at de ikke eksisterer.

Rigtig mange katte render ind i øretæver, med skader til følge. Det være sig alt lige fra mindre skrammer til store alvorlige bidsår der giver bylder. Udover dette er der også risiko for smitsomme sygdomme, hvoraf nogle er dødelige.

Rigtig mange katte kommer slemt til skade i trafikken, de 'heldige' dør med det samme...
    Jeg har forsøgt at finde antallet af påkørte katte pr år, men kan ikke lige finde et link ... jeg *mener* det er omkring 75.000 om året.
    Og det er ikke kun på de store veje, det sker - desværre.

Derudover er der desværre også mange katte-hadere, det kan man alt for ofte læse om i aviser og på nettet.
    Udover de 2-benede katte-hadere, findes der også de 4-benede...

Selvfølgelig må man selv vælge, men det skal være baseret på viden.

mvh
    Pia (som leder videre efter statistik om trafikdræbte dyr)

• #9   24. jan 2012 Tak for jeres svar. Men tror I/Pia D. har misforstået lidt hvad jeg egentlig oprindeligt spurgte om. Jeg behøver ikke statistikker over trafikdræbte dyr, men vil bare gerne vide om man kan gøre indekatte til udekatte.

• #11   24. jan 2012 Hanne og Susan

Jeg skriver som jeg gør, da Hanne i sit allerførste indlæg skriver:
    ".... men da det ligger i byen, er der jo selvfølgelig også biler. "

Jeg ikke er klar over om Hanne har overvejet, *hvor* mange katte der kommer til skade og at det ikke kun er biler der er årsagen, men Susans indlæg indikerer at det er et fåtal, det passer desværre ikke.

Hvorfor i alverden skulle jeg sende en PB til dig Susan, jeg er ikke i tvivl om din holdning.
    Jeg synes sådan set jeg svarer trådstarter, jeg kommer bare med andre input end dine, det er vist et debatforum det her, er det ikke.

Hanne stadig held og lykke med projektet

• #13   25. jan 2012 Min Pio bliver 4 år her til februar og har ALTID været indekat, men så flyttede jeg hjem til min kæreste og hans katte var ude/inde katte. Pio og min kærestes kat Bodil hedder hun smiley Blev meget hurtigt glade for hinanden og Pio blev meget trist over at Bodil måtte komme ud og han ikke måtte, så en dag lukkede jeg ham ud og først kunne han ikke rigtig finde døren så måtte ud og hente ham et bestemt sted hverdag (Skal lige siges vi bor på en gård) også fulgte han pænt med og ind af døren, men nu har han fundet ud af hvor døren er og hvis han miaver højt nok kommer mor og lukker ham ind smiley Så det er bestemt ikke for sent at lukke dine misser ud smiley

Kommentér på:
Flytte - udekat?

Annonce