{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.224 visninger | Oprettet:

De kurrer {{forumTopicSubject}}

Vi har jo anskaffet os endnu en kat i fredags og det går over al forventning. De har slet ikke været bange for hinanden, slåsset eller noget. Dog har de endnu ikke nogen fysisk kontakt. Men de leger meget, og kan godt ligge ved siden af hinanden og sove/slappe af.
Når de så render rundt, så kurrer de sådan af hinanden. Lidt som sådan en lyd en due ville sige, og så ender det for Yatzys vedkommende ud i et miauv, mens Diamond bare kurrer. Og det gør han ofte.
Hvad betyder det? Jeg tror nok, det ikke er en agressiv lyd, for de ser ikke vrede ud imens. Men hvad mon de så siger til hinanden?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  De kurrer
  • #1   24. jan 2012 Nu siger du at de ikke har haft fysisk kontakt, men siger samtidig at de leger:o/ Er lidt forvirret..

De taler bare sammen og den lyd er absolut ikke negativ. Det lyder til at gå super godt og når de kun kurrer til hinanden og ikke slås, så tyder det på at de kan blive rigtig gode venner:o)

Mine kurrer også:-)

• #2   24. jan 2012 Ja vores kurrer også rigtig meget.. især når de leger, så det er ikke noget skidt tegn smiley

• #4   24. jan 2012 Ja, vores 2 små kurrer også meget tit, dog specielt Simba bruger den lyd rigtig meget... Primært, som Susan skriver, når han kommer og hilser på, og siger "Hej Moar, kæl lige mig..." smiley Eller til Mille når han gerne vil lege med hende, men hun ikke rigtig opfatter de andre signaler... smiley

• #5   24. jan 2012 Anja J

de leger simpelthen uden at røre hinanden. De løber rundt efter hinanden, ligger på lur, og sådan. Det er først i dag, de er begynd at kunne være front mod front i længere tid. Ellers har de passet meget på med ikke at se på hinanden samtidig, eller komme til at røre ved den anden.
    Men nu har de fundet ud af at putte sammen. Jeg kom lige hjem fra en tur i IKEA og fandt en stor pelset bunke af to sammenfilrede katte i sofaen. Så det går helt perfekt:)

Dejligt at i kan bekræfte mig i, at kurrelyden er en god lyd. Han siger den nemlig også til os, og Yatzy er også begyndt på det:)

• #7   26. jan 2012 Nååå okay:o)

Hvor dejligt at det er gået så nemt med at sætte dem sammen. Der er ikke noget bedre syn end når misserne putter sammen og leger sammen. Så ved man at beslutningen om en kat mere, var helt rigtig:o)

• #8   27. jan 2012 Dejligt lige at læse de her indlæg ....

Kiwi kurre nemlig meget!! Min veninde kalder hende kylling eller due...

og vi har tit snakket om - gu ved hvad det betyder??? så jeg blev da lige glad for at falde over den her tråd.. smiley

• #9   28. jan 2012 Ja det er så hyggeligt når de gør det smiley

Kommentér på:
De kurrer

Annonce