1.045 visninger
|
Oprettet:
Gode råd om kasteration? :) {{forumTopicSubject}}
Hej alle.
Min lille skat skal kastreres på næste tirsdag. Jeg kunne virkelig godt tænke mig at høre hvad jeres erfaring er med, når så katten kommer hjem igen?
Vi skal aflevere ham om morgenen og så henter jeg ham fra skole.
Er det sådan at jeg skal regne med at han bare er helt groggy resten af aftenen eller?`Hvad gør jeg med min anden kat, hvis han vil hen og snuse eller begynde at rense såret for ham?
Hehe, det er måske dumme spørgsmål.. Men ja, det er jo rart at vide
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 8 Katte: 4 Svar: 13
Han er måske lidt groggy, men det er ikke sikkert, det kommer selvfølgelig an på hvornår han er blevet opereret (hvad tid på døgnet)
Tror ikke den anden vil rense såret, men nok snuse, og han skal nok selv sige fra, hvis det bliver for meget
dec 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 3 Emner: 18 Svar: 142
sep 2011
Følger: 1 Følgere: 3 Katte: 2 Emner: 21 Svar: 751
Jeg har for nyligt fået kastreret to killinger samme dag. Den kat der kom for først var stadig meget groggy, da jeg fik ham hjem. Ham der blev taget til sidst var frisk som en havørn (havde dog lidt svært ved at koordinere alle 4 ben på en gang, men ellers frisk nok i hovedet).
Bare sørg hvor at missen kommer hjem og kan ligge et lunt sted.
Mht. din anden kat, tror jeg ikke du skal være nervøs for det. Den friske af mine katte var henne og snuse, og synes det var lidt mærkeligt at Tyson ikke var helt frisk. Han gav sig til at slikke ham på hovedet, og indimellem kiggede han op på mig og miauwede, for at fortælle at der altså var noget galt med Tyson, hvorefter han nussede videre
Den mis vi fik hjem der var meget groggy, var nogenlunde frisk efter en 2-3 timer.
Næste dag var der intet at mærke på nogen af dem
dec 2010
tror i han vil gå hen til mad og vand selv når han vil, eller skal jeg lave en lille "ekstra" skål med det tæt ved hvor han så ligger?
sep 2011
Jeg mosede lidt vådfoder, og hældte lidt vand i, til mine missere, så de bare skulle lappe det i sig. Ville nok ikke give dem tørfoder, før de var klare i hovedet igen, da det kan komme i den gale hals.
dec 2010
sep 2011
Mens du fodrer den lille kan du evt. lukke den anden kat ind i et rum.
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 8 Katte: 4 Svar: 13
feb 2007
Følger: 42 Følgere: 40 Katte: 8 Emner: 57 Svar: 678
så lad katten være kommet godt til sig selv inden sammenføring og hold ham varm evt. på badeværelset, hvor han er mere beskyttet - pas på at han kan koordinere sine bevægelser, så han ikke kommer til skade, hvis han springer rundt - så derfor også badeværelset
mine hunner kan finde på at hvæse af deres elskede killinger, når de bare har været til vaccine.... og ja det er jo kun 1 time, så er de hjemme igen...
katte er utrolig sensible hvad lugt angår - spiser eks. heller ikke dårlig mad
Hilsen Heidi og co
Gode råd om kasteration? :)