{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.007 visninger | Oprettet:

Tykke mis er blevet tyk.. {{forumTopicSubject}}

Jeg havde indtil oktober to katte-drenge.
Chester døde i oktober og siden har Balder aka tykke mis været alenekat.
I starten tænkte vi at han nød det, men måtte snart sande at han nok keder sig. Han har ihvertfald ændret adfærd løbende efterhånden som tiden er gået.
Han er begyndt at miave rigtig meget når vi taler med ham, forsøger at lege med hænder og fødder, hvilket han ellers godt ved at han ikke må, og nu har jeg så lagt mærke til at han er blevet mere og mere buttet.

Før hed han tykke mis fordi han havde meget pels, men var fin og slank indenunder..nu synes jeg dog han lever lidt for meget op til sit navn, også inden under pelsen.

Ser man typisk at katte kan tage på i forbindelse med at de bliver alene, han har jo ingen at tumle med i dagtimerne, eller er det mere noget psykisk vi er ude i?
Eller er der andet jeg bør være obs overfor?

Vi får en Birma-killing på 14 uger hjem til ham midt i februar, jeg håber det hjælper.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tykke mis er blevet tyk..
  • #1   17. jan 2012 Der kan ligge flere årsager til hans trinde figur.

Han trøstespiser enten pga. savnet af sin ven eller ren og skær kedsomhed.

Dertil kommer, at de fleste katte instinktivt spiser sig op til den kommende vinter, samtidig med at deres stofskifte falder.
    Det pleje at regulere sig selv, når det igen stiger til foråret og aktivitetsniveauet også bliver større.

Du skriver for øvrigt "og så skal han ellers kildes på maven".
    Så har du faktisk selv vænnet ham til at betragte dine hænder som en legekammerat.
    Katte foretrækker bløde, langsomme strøg - især på maven - og ikke at blive "kildet". Forestil dig en kæmpestor hånd, der gjorde det samme på din mave. Hvad ville du selv foretrække?

Ellers tror jeg, han ændrer sig, når han igen får en firbenet ven at lege kattelege med.

Held og lykke!

• #2   17. jan 2012 Du skriver for øvrigt "og så skal han ellers kildes på maven".
    hvor skriver jeg det?

Han vil gerne nusses på maven en sjælden gang, men vi har altid stoppet i det øjeblik han prøver at fange hånden. Siden han var killing har han faktisk ikke gjort det. Men er nu begyndt igen.
    Og det er altid rolige strøg

Super med forklaringerne på hans øgede vægt, det var også det jeg tænkte, men dejligt at det lyder helt normalt smiley

• #4   17. jan 2012 Nåh ja i hans profil, det kan jeg da godt se.
    Det er fra han var lille. Han kan generelt ikke så godt lide at blive nusset på maven, så nu er det helt roligt og egentlig sjældent på maven, det er også nar han ligger i sin kurv og bliver kløet på hovedet eller bagdelen (som er bonus stedet)

Kunne være jeg skulle få opdateret den profil smiley

• #5   17. jan 2012 Susan:

Ja altså vi leger en del med ham, men han gider ikke lege de lege som vi leger særlig længe, mens han kunne tumle rundt og "slås" med chester i flere timer.
    så ja han er mindre aktiv nu end han var før.

Jeg kunne f.eks se at han og chester tit legede når vi var væk, fordi hans pels ofte lå rundt om i hytten i totter, når vi kom hjem.
    nu tror jeg bare han sover hele dagen.

• #7   17. jan 2012 Susan:
    Ja det tror jeg også det er, og så synes jeg så også bare han spiser mere, men det kan jo også skyldes kedsomhed.

Jeg synes bare ikke rigtig jeg kan få motiveret ham til at lege så længe ad gangen. Jeg er ikke særlig sjov at jage, vores pinde med snor og fjer er sagen, men ikke så længe, og bolde er sjove at løbe efter og så sætte sig ved siden af og vente på at jeg kommer og kaster den. Mad jeg gemmer gider han ikke finde.

Jeg overvejer at komme maden i sådan en kugle hvor han skal trille den for at få maden ud, det kan han godt finde ud af.

• #9   17. jan 2012 Vores kat er heller ikke så vild med at lege med drillepinde og bolde. Kun et par minutter ad gangen.
    Vi har fundet ud af, at hun meget hellere vil lege med os. Så vi bruger meget tid på at lege 'farlig kat'. Man ligger sig simpelthen på alle fire med rumpen i vejret og vifter med den, og hagen nede ved gulvet (samme positur som en legesyg eller jagende kat). Og så ligger hun rigtigt på lur og gør sig meeeeget farlig i nøjagtigt samme stilling, og så kommer hun farende hen mod en. Og så løber jeg (og hun jager efter mig), eller også fanger jeg hende og wrestler lidt med hende. Og så gentager det sig indtil hun ikke gider mere. Det er helt vildt sjovt, og også ret god motion for mennesket:p

• #10   17. jan 2012 Susan.
    Ja jeg tænkte så kun at komme lidt i hans egen skål, og så fylde den anden op. Så er jeg sikker på at han har mad tilgængeligt, men skal arbejde for den.

Maiken: det lyder sjovt, jeg er bare bange for at hvis det bliver ok at skulle lege angrebslege med mig, så vil han måske begynde at play-attack, også når vi ikke lige leger legen. Og jeg så også helst at han ikke så mennesker som noget man kan jage, da jeg har veninder der ofte kommer på besøg og så er jeg bange for at han vil "overfalde" dem..for hvordan skal han vide hvornår vi leger det for sjov og hvornår han ikke må..

Kommentér på:
Tykke mis er blevet tyk..

Annonce