1.374 visninger
|
Oprettet:
Katten spiser sine hår, hvorfor? {{forumTopicSubject}}
Jeg har lige redt min pigekat, Gaia, og efter redningen rendte hun over til de udredte hår, og begyndte at tygge på dem.
Er der en grund til det? Hun har ikke dårlig afføring, ikke tynd, hvis det har en relevans.
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.741
Så jeg har altid en plastikpose hængende, som jeg med det samme kommer de afredte hår ned i.
mar 2011
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 2 Emner: 30 Svar: 136
Jeg 'frygtede' lidt, at det var fordi hun mangler nogle vitaminer. Jeg har dog ingen idé, om hvilke det skulle være, og hvorfor de skulle findes i håret.
Men en plastikpose vil jeg bruge fremover! Tak
aug 2009
Følger: 15 Følgere: 14 Katte: 1 Emner: 253 Svar: 2.211
apr 2011
Følger: 24 Følgere: 21 Katte: 2 Emner: 42 Svar: 2.770
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.741
Jeg gjorde det samme før i tiden, indtil jeg læste en artikkel fra ornitologer, som bad folk lade være med det.
Hårene vikler sig nemlig om fødderne og benene på fugleungerne (i modsætning til dun og tørt græs) og så er de prisgivet. De kan ikke komme af rederne og går sultedøden i møde.
Ornitologerne havde fundet flere reder med halvstore døde fugleunger med sammenviklede ben.
jan 2011
Følger: 10 Følgere: 9 Katte: 7 Emner: 17 Svar: 415
Ved ikke hvorfor han gør det, men han går helt amok i mit lammskind da jeg havde det fremme.
mar 2011
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 2 Emner: 9 Svar: 109
Jeg har hele tiden tænkt, at katte jo er meget renlige osv., så at det har noget at gøre med at de "rydder op efter dem selv" ? Eller fjerner deres "efterladenskaber" - ligesom de dækker deres lort til i kattebakken og skraber ved madskålen når de har spist (I et forsøg på at dække maden til).
Katten spiser sine hår, hvorfor?