{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.260 visninger | Oprettet:

Vacciner ifb. med udstilling {{forumTopicSubject}}

Jeg skal have Hector på udstilling i Køge d. 29 Januar, og er helt klar over at han skal have en gældende vaccine.
Mit problem er så at jeg tror at den dyrlæge, der vaccinerede Hector med 2. basis vaccine ved 16 ugers alderen har sjusket.
Dette står der i sundhedsbogen:

1. basis vaccine (foretaget d. 19/05-2011):
Purevax
RCP
Merial
Exp: 18/05-2012

2. basisvaccine (foretaget d. 24/6-2011):
Purevax
RCPCh
Merial
Exp: 10/06-2011 (!!!)

Exp - det betyder vel expires (udløber) ikk??
Hvis den gør, så er Hector sådan set blevet vaccineret med en allerede UDLØBET vaccine!?

Mit reelle problem er så, at Hector jo skal have en gældende vaccine på udstillingensdagen:
Gælder d. 1 basisvaccine så fint nok, eller SKAL det være nr. 2 eller senere vaccine?

Vil jo ikke endes med at skulle sendes væk fra udstillingen pga. en inkompetent dyrlæge...

(Jeg ringer til dyrlægen i morgen og forklarer at det forvirrer mig noget!)

Åhh altså!
På forhånd, tak for svar

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vacciner ifb. med udstilling
  • #1   5. jan 2012 Tror han er kommet til at skrive 2011 ved den sidste i stedet for 2012 , så han må har lavet en fejl der .Så jeg ville også ringe og høre af .

• #2   5. jan 2012 Det er skam ikke noget, HAN har skrevet. Det står på det der lille klistermærke, som han har puttet i bogen.
    HÅBER at det er en fejl, og skal rettes op med det samme.

• #3   5. jan 2012 Det er ikke udløbsdatoen for vaccinen de kigger på - men hvornår den er sat

• #4   5. jan 2012 Hvad mener du med hvornår den er sat? Selve vaccinationsdatoen?

• #6   5. jan 2012 ja, selve vaccinationsdatoen - der er den der chekkes - har dyrlægen ikke skrevet hvor længe den er holdbar er det et år

• #8   5. jan 2012 Ja hvis vaccinen kun står i sundhedsbogen skal du har dyrlægen til at overføre den på en stamtavle eller pas

• #9   5. jan 2012 Hvad mener du Lotte - skal jeg smide mine kattes sundhedsbøger ud?

Der er INTET krav om det skal være på stamtavlen

• #10   5. jan 2012 Og der har Lis ret igen , jeg har bare fået en vane at sæt det på kattens pas. Men kan huske, at på en af mine første udstillinger , fik at vide at jeg var heldig at jeg var første gangs udstiller , for normalt kom man ikke ind med en sundheds bog . Og da jeg kom hjem var inde at læse udstilling reglerne igen

• #11   5. jan 2012 *Den dato du skriver her er hvornår vaccinen skal være brugt inden - altså udløbsdato ligesom på mælk*
    Jamen så er han da netop også blevet vaccineret med én, der er udløbet (exp: 10/6-2011, vacc: 24/06-2011)

*har dyrlægen ikke skrevet hvor længe den er holdbar er det et år*
    Ah okay, jamen så gælder de et år *puha*

Erhm - har da ellers også fået at vide at jeg bare skal have sundhedsbogen med hvis jeg ingen andre vaccinationspapirer har? Ikke på nogen hjemmesider overhovedet kan jeg se at de SKAL stå i stamtavlen - og dyrlægen har ikke stemplet det i stamtavlen - kun sundhedsbogen.

• #12   5. jan 2012 Sundhedsbog er god nok, var lidt hurtig på tastenen, da det med pas de sidste 5 år er blevet indgroet vane LOL
    Og efter en dårlig oplevelse for mange år siden .
    Nej der står i reglerne en gyldig vaccine Attest , hvor sundheds bog også indgår under .

• #13   5. jan 2012 Er vaccinen opbevaret korrekt betyder det intet.

Følgende kan medbringes som dokumentation: chipnummer - kattens navn, fødselsdato, køn og farve skal være angivet:
    Pas
    Stamtavle
    Sundhedsbog og
    vaccinationsattest

• #14   5. jan 2012 Lis - Men det skal jeg ikke bekymre mig om, at de vil spørge ind til ved dyrlæge check in, kan jeg høre?

Har intet pas på Hector så det må blive sundhedsbogen.

Synes det er lidt forvirrende, alt det man skal have med og have styr på op til sådan en udstilling :S Og det nærmer sig jo..
    Min største frygt er bare at blive sendt hjem igen, eller at han pludselig får tynd mave og så står man der med en brun lugtende kat, der inden under gerne skulle være hvid :S smiley Åååha

• #15   5. jan 2012 Smil Thilde nu har jeg udstillet i nogle år , og jeg laver stadigvæk huske liste som jeg krydser af , de gang jeg ikke har gjort det har jeg glemt nogle ting også når jeg godt ved hvad jeg har brug for denne dag .
    Og papir kigger jeg en ekstra gang i gennem og ligger den i starten på foran i bilen vindue så jeg er sikker på den er kommet med ud i bilen .

• #16   5. jan 2012 Hehe Ja, jeg lever næsten ikke en dag uden at lave lister for bare et eller andet (også vildt åbenlyse ting fx. "husk kat!") :P. Ellers får jeg simpelthen stress smiley Orden skal der være, og bliver dæleme også mobbet med det. hehe

• #17   5. jan 2012 Smil min familie og nogle af vores katte venner mobber mig med et glimt i øjet , de kalder mig generalen .
    Det skal ligge så fortælles en stor del af min familie udstiller (min mor , kæreste, lillebror og hans kæreste og min svoger ), min udstillings feber har smittet . Så vi er afsted som en familie klan.
    Men jeg er den der står for at det hele glider hele dagen , fra hjemme bagt morgen mad til mad hele dagen , til at vide hvor alle skal op henne og ca hvornår , til hvis vi har flere katte med end mennesker hvem der så skal tage hvem ekstra hvis nogen af os ikke lige kan når at komme om med ens katte selv.. ect.
    Så jeg har brug for min huske liste , og min udstillings katalog hvor jeg skriver noter og tæller lol.

• #19   6. jan 2012 De sidste gange jeg har været med har de intet sagt til at jeg "kun" havde sundheds bogen med.
    Så mon ikke den stadig er lovlig som dokumention på vac.
    Ellers skal jeg da os have lavet et pas til O'Malley.

• #20   6. jan 2012 Lotte - Hvor har du dog hørt det? Der er INTET krav om at kastrater på udstilling skal være mærkede, så det tror jeg altså ikke på at der skal være i sundhedsbogen...

• #23   6. jan 2012 Jeg er glad for pas , så har jeg det hele samlet .
    Vi bor så tæt på grænsen at vores tit krydser den til udstillinger eller evt dyrlæge besøg .
    Ja og til vores killinger køber er det bare en ekstra service .
    Et bevist valg der er taget .Som mange af vores killinger køber har nyt godt af

• #24   6. jan 2012 Krista - A hva'? Man skal da heller aldrig bruge en sundhedsbog til at søge stamtavle??? eller snakker du nu om navlebroksattesten, for det er jo da noget heeeelt andet?!

Og tjaeh, katten skal alligevel have pas med rabies vaccine hvis den skal udenlands (hvis man vil noget i udstilling), så så snart den får det (vaccinationen når den er lidt over et år) så kommer alle vacciner deri..
    Og mht at lave den i stamtavlen - jeg foretrækker IKKE at slæbe min stamtavle med overalt.. Ting kan mistes, og det er noget nemmere at miste en sundhedsbog end en stamtavle.. Og så mange vacciner er der jo da heller ikke plads til bag på en stamtavle..

(Og i øvrigt har man jo ofte ikke fået stamtavlerne når killingerne vaccineres først og evt. anden gang)

• #25   6. jan 2012 Jeg er i mine 6 år som udstiller én eneste gang blevet bedt om at fremvise stamtavle og det var faktisk på en hobbyudstilling. Madammen mente at jeg jo bare kunne stå med hvilken som helst kat og påstå at det var den kats sundhedsbog jeg flashede.

Jeg er aldrig blevet bedt om det på en rigtig udstilling og har heller aldrig slæbt den med, kun sundhedsbogen hvor vaccinerne står.

• #26   6. jan 2012 *Sundhedsbog accepteres ikke som dokumentation ved søgning af stamtavler. Men hvorfor vælger I dog at skulle holde sammen på alle de papirer. Jeg har alt på stamtavlen. Sundhedsbøger er i min verden til kælekatte uden stamtavle.
    Pas hvis mine katte krydser landgrænsen ellers ikke. Passet koster da også.*

Skal slet ikke søge stamtavle?
    Vi har intet valgt at holde styr på - det er dyrlægen der fra start har skrevet alt ind i den: vægt, chipnummer, vacciner, osv.

Uanset om chipnummeret skal være i bogen hos kastrater eller ej så ER det der altså. smiley Og det er hans stamtavle navn der står på bogen.

Sundhedsbog er i min verden til alle katte, der har en dyrlæge :S Stamtavle eller ej..
    Men så længe den accepteres er jeg sådan set ligeglad med om det er til stamtavle katte eller ej, for tager selvfølgelig også stamtavlen med.

Jeg står dog stadig lidt på bar bund med denne her:
    Skrevet: 05-01-2012 21:40:40

*Den dato du skriver her er hvornår vaccinen skal være brugt inden - altså udløbsdato ligesom på mælk*
    Jamen så er han da netop også blevet vaccineret med én, der er udløbet (exp: 10/6-2011, vacc: 24/06-2011)

Eller er jeg helt blank?

• #28   6. jan 2012 Det vil jeg så bestemt gøre! Tak for det Lotte smiley

• #29   6. jan 2012 Sekretæren kunne godt se der var noget, der ikke passede. Så skal derned forbi med bogen inden kl. 17 og finde ud af hvad der skal ske.

Jeg tror jeg bliver gal i skralden hvis de siger han praktisk talt kun har fået en 1. basisvaccine, der duer! Så ved man da hvorfor han har så sart mave overfor alting...

• #30   6. jan 2012 Vaccinerne er altså ikke imod tarmsygdomme :o)

• #31   6. jan 2012 Hehe jeg ved det, var bare for sjov fordi jeg MÅ have noget at skyde skylden på snart hehe smiley

• #33   6. jan 2012 Jeg vil gerne have mine killingers navn på en eller anden måde afspejler deres personlighed - så det er sjældent de er i hus ved 12 ugers vaccinen

• #34   6. jan 2012 Okay var oppe ved dyrlægen, som undskyldte mange gange og at det var en fejl fra deres side af.
    Har fået en tid på onsdag til den vaccination GRATIS - det er 17 dage før udstillingen, så ifølge reglerne burde det være i orden så.
    Jesus christ.. godt man er grundig.

• #35   6. jan 2012 Thilde - det lyder godt! Dejligt at de var så fine til at indrømme fejl og kompenserer for det :o)

Krista - "Nå siger jeg bare efter at have fået stamtavler til 100killinger har jeg 1 gang været ude for forsinkelser så de ikke var på plads 12-13 uger gamle. Det handler for mig at se om at være ude af busken i tide." <- Ja sig du bare Nå... jeg har lavet ét kuld og selvom jeg havde ansøgt i fin tid, så havde jeg bestemt ikke stamtavlerne da de blev vaccineret. Har først fået dem i dag.. For første omgang jeg fik havde stambogsføreren nemlig lavet en fejl i ;o)

Og som Lis, så har jeg det også sådan at navnene gerne skal passe til personligheden, så derfor er de da alligevel nogle uger inden jeg ansøger..

• #37   8. jan 2012 Krista - Du har ret, jeg havde ikke lige set at der også var på indersiden af bagsiden..
    Det ændrer dog ikke på at jeg stadig synes det er en rigtig dum idé at slæbe ens stamtavle med på udstilling, hvor den kan forsvinde..

• #38   8. jan 2012 Eva - dvs. at en kopi kan gå? På div. huskelister (fx daraks side) står der det skal være den originale. :S

• #39   8. jan 2012 Thilde - Det står intet sted i nogle regler eller vedtægter at stamtavlen skal medbringes på udstilling!! DARAK bliver dog vist ved med at kræve at den skal medbringes.. Man undrer sig over hvorfor...:o)
    Så skal du på udstilling i DARAK må du hellere medbringe, men i hvert fald hverken katteklubben eller JYRAK kræver det - og jeg er næsten helt sikker på at racekatten heller ikke gør :o)

• #40   8. jan 2012 På den måde smiley

Kommentér på:
Vacciner ifb. med udstilling

Annonce