Kat fik Metacam {{forumTopicSubject}}
Jeg skriver her inde fordi jeg er total forvirret:
Bailey min ene kat fik det onsdag morgen dårligt, så vi valgte at tage hurtigt til dyrelægen med ham. Vi troede han havde fået noget forstoppelse.
Han kom til dyrelægen og blev undersøgt, hun tog en urinprøve som viste sig at han havde sten i urinen. Han blev hurtigt lagt i bedøvelse og fik et karateter op så hun kunne tømme blæreren.
Hun sagde han havde fået antibiatoka som ville virke i 14 dage og at jeg skulle hente noget Metacam på apoteket hvilket jeg gjorde.
Han blev ikke helt frisk og stoppede med at spise og tissede bare hvor han lå.
Vi ringede akut til dyrelægen igår og fik en tid. Vi blev hurtigt sendt videre til dyrehospitalet.
På dyrehospitalet fik han taget en blodprøve der skulle fortælle hvad der gjorde ham så dårlig.
Resultat: Dårlige nyre
Han stod ikke til at rede da han var så dårlig og ikke kunne noget :(
Nu har jeg så været inde og læse om Metacam og er helt paf... Det er jo farligt !!!
Tænker også hvorfor fanden tog dyrelægen ikke en blodprøve på ham inden hun udleverede Metacam !? For sten i urinen kan jo godt komme af at hans nyre er dårlige!
RIP min elskede Bailey <3
sep 2007
Følger: 16 Følgere: 14 Katte: 5 Emner: 25 Svar: 463
Kender desværre ikke noget til Metacam, så kan ikke hjælpe der. Men underligt at dyrlægen ikke tjekkede nyrene, når der var urinsten...
Kondulerer med dit tab af din dejlige kat.
feb 2005
Følger: 14 Følgere: 13 Katte: 3 Emner: 101 Svar: 748
Ja er faktisk meget harm over hun ikke lige tjekkede nyrene. Han måtte slet ikke få Metacam hvis han havde dårlige nyre.
jul 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 4 Emner: 13 Svar: 95
Men det undrer mig da lidt at de bruger metacam til en kat. Jeg får det når hestene har for mange smerter til pulver smertestillende.
Og en lille hest på ca. 200 kg skal ikke have ret meget, så kan slet ikke forestille mig at give det til en kat?
dec 2006
Følger: 230 Følgere: 199 Katte: 6 Emner: 227 Svar: 3.951
Håber da du har fået den der er til kat, da der er forskel på hvor meget de skal have..
Det er sjælent der føler bivirkninger ved brug af det.
Jeg har dog haft en kat der døde efter han fik det, men hverken jeg eller min dyrlæge er skyld i det, han havde mavesår.. Og det viste vi ikke..
Det gør mig ondt for jer..
dec 2006
Følger: 230 Følgere: 199 Katte: 6 Emner: 227 Svar: 3.951
jul 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 4 Emner: 13 Svar: 95
Ja det kan godt passe der er forskellige målenheder, men tænker bare at det er meget stærkt til en kat (:
Men det kan godt være at det er noget helt andet for katte.
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.020
Men ja, nyresvigt har man læst om - om dert skyldes dyret alligevel var i farezonen - det er ikke til at vide.
Du kunne også kigge lidt på bivirkningerne af depotantibiotika - det hedder Convenia
Det gør mig ondt du har mistet din kat.
feb 2005
Følger: 14 Følgere: 13 Katte: 3 Emner: 101 Svar: 748
Men jeg har gået og tænkt og har bla. ringet til en anden dyrelæge for at hører om min dyrelæge har gjort en fejl. Men i og med han ikke var mere end 4 1/2 år er det åbenbart meget normal at man ikke tager en blodprøve for man udlevere Metacam.
Kat fik Metacam