{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
649 visninger | Oprettet:

Spørgsmål omkring gåture. {{forumTopicSubject}}

Hej. smiley

Min elskede pusle har en mani med at hoppe op i vinduet når det er åben. og så bliver jeg jo bange for at hun falder ud så skynder mig og få hende ned igen. Hun kan også finde på at sidde i flere minuter og kigge ud af døren..
er det et tegn på at hun gerne vil ud??

Og da jeg ikke har lyst til at hun skal være en direkte udekat så vil jeg hører om hun i en alder af 6 mdr kan lære og gå i snor?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spørgsmål omkring gåture.
  • #3   16. nov 2011 Det er lidt svært og sætte noget på når mit vindue åbner ind af. og det er jo oppe i toppen. så.

vil gerne vide og jeg ville gøre hende glad ved at gå ture med hende.
    vi har nemlig de skønneste grønne arealer lige over på den anden side af vejen.

• #5   16. nov 2011 Okay. Mange tak smiley

• #6   16. nov 2011 Jeg er igang med at lære min kat at gå ture. Jeg tager mig al den tid han har brug for. Jeg var også bekymret for at ha kunne komme ud af selen, men med de rejehop og badutsprng han hidtil har præstere uden at der skete noget er jeg faldet ned igen.
    De store farlige lyde er han bare nødt til at lære og leve med. Jeg holder i snoren når der kommer fx. en barnevogn forbi og han kan reagerer som han vil og derved konstaterer at mor stadig er der og der i øvrigt ikke skete ham noget. JEg tager ham dog op når der kommer en hund, for han er bestemt ikke fan af hunde uanset størrelse, udseende og opførsel fra hundens side. Men det er det eneste tidspunkt jeg gør det på, ellers holder jeg bare i den anden ende af snoren. Det har virket ind til videre, og i mandags havde vi total succes-tur, og han gik selv hele turen pånær sammenlagt 10 meter og han oplevede mange nye ting og lugte og lod endda en af de andre beboerer sige hej til ham.

Susan:
    Med henblik på den sidste sætning du skriver med kattens flugtinstinkt. Jeg vurderer hans opførsel under turen, hvis det er slemt går vi selvølgelig væk fra det han mener truer ham, så han får fornemmelsen af flugt. Igen er det indtil videre en succes... smiley

• #7   17. nov 2011 Når hun er så "gammel" vil jeg nok se om hun gad og have snoren på først.. til mine 2 katte der har jeg sådan en "krops" sele, så hvis de løber hurtigt og trækker snoren "helt" ud så trækker den ikke på halsen så de kan blive kvalt, men mere nede omkring brystet/under brystet så det ikke kan skade dem smiley - i starten vil hun nok altid synes snoren er ubehagelig, men så længe hun ik river og flår for at komme væk så glemmer hun hurtigt at hun har snor på, ved sætte hende ned på græs for der er det helt nye omgivelser & lugte, også skal hun nok helt selv finde ud af om det er noget hun gider eller ej - men det kan du jo selv bedst se på din misser om hun virker utryg eller nyder det lidt efter lidt smiley

• #8   17. nov 2011 Er det ikke muligt at bygge en løbegård til missen?? Syntes genarelt ikke ret godt om at gå tur med en kat i snor. Hvis der pludselig kommer en løs hund imod jer, så kan du ikke holde katten, uden at blive flænset og så risikerer du at missen stikker af og ikke kan finde hjem igen:-(

• #9   17. nov 2011 Hæ hæ min gamle hankat ville os gerne ud og da jeg boede på 2. Sal kunne han jo ikke bare lige komme ud så vi besluttede os for at nu skulle han have nogle ture jeg købte en sele og gav ham den på så han kunne vænne sig til den men lige så snart han fik den på lod han som om han var lam i hele underkroppen og trak sig frem med forpoterne, når vi tog den af hoppede han rundt igen vi prøvede længe og hver gang så gjorde han samme nummer så vi opgav smiley nu kommer alle mine katte ud og ville ikke kunne have det godt med mig selv hvis ikke de kunne komme ud smiley men jeg har os muligheden til det da jeg bor i hus på en meget stille vej smiley

Men prøv med selen smiley det kan jo gå godt smiley

• #10   21. nov 2011 Anja J: Nej det er desværre ikke muligt da jeg bor i lejlighed på første sal. smiley

• #11   21. nov 2011 Henriette> Nå okay. Øv:-( Men tror nu ikke at hun gør det fordi at hun vil ud. Hvis hun ikke har været udekat før, så plejer de normalt ikke at vise interesse for det. Der kan være mange årsager til at hun gør som hun gør. Du skal være indstillet på at gøre det til en fast rutine, hvis du først begynder på det, da det ellers vil være synd for katten, hvis hun først får "smag for det".

Kommentér på:
Spørgsmål omkring gåture.

Annonce