Nyligt hjemvendt fra Dr. Dyr - igen {{forumTopicSubject}}
Ja sidste uge var han jo nede for at blive kastreret, chippet og øremørket. Jeg var dog langtfra tilfreds med hans øremærke da højre øre kun var delvist læseligt mens venstre øre var total ulæseligt og nærmest ikke-eksisterende, og dyrlægen på Inges Kattehjem var enig. Vi havde fastet for en sikkerheds skyld så han var klar til narkose.
I sidste uge var hans slap som en benløs sild og sagde intet før omkring kl. 22:30. Han sov selvfølgelig det meste af tiden, og lå faktisk bare hvor man lagde ham. Først omkring kl. 19-19:30 begyndte han at bevæge lidt på sig.
Idag er total mystisk. Da damen skulle hente ham i hans bur hvæsede og truede han med ørene lagt så meget tilbage som det var muligt efter om-tattoveringen. Han viste klør og var nærmest ikke til at nå igennem til.
Han faldt dog til ro da vi kom ud til bilen, og hvæsede ikke mere men opdagede at det var hans mor på den anden side af lågen og ikke en fremmed. På hjemvejen roterede han en del i transporten og snakkede et par gange.
Hjemme var han yderst ivrig for at komme ud og han gik overraskende godt og slingrede næsten ikke, og gik direkte efter sin vandskål (eller mad er ikke sikker da jeg har rykket hans vandskål op i stuen og hans madskål er gemt væk) Lige pludselig var han halvvejs oppe af trappen - på egen hånd!
Det er på ingen måde ligesom sidst og hvis ikke det var fordi der var en minmal slingren i hans gang og han var træt, så ville jeg måske have lidt svært ved at tro på han har været i narkose.
Er der andre der har oplevet så stor en forskel på to gange narkose??
aug 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 5 Emner: 73 Svar: 342
sep 2011
Følger: 12 Følgere: 11 Katte: 3 Emner: 32 Svar: 409
Jeg har intet gæt på hvad det kan være, så dit bud er bestemt en mulig forklaring...
sep 2008
Følger: 4 Følgere: 4 Katte: 3 Emner: 34 Svar: 682
sep 2011
de fortæller også hvad du skal gøre for kattene når du kommer hjem.
sep 2011
Det skal lige siges at det med hans tattoo ikke nødvendigvis er deres skyl. De bruger grøn farve istedet for sort og den er en anelse mere utilregnelig i brug da den ikke er lige så kraftig som den sorte farve de fleste klinikker bruger. Dertil skal man lægge at alle katteører er forskellige og det kan gøre det svært at vurderer hvor hårdt man skal trykke. Fx. så hans ene ører var k bortset fra et enkelt bogstav mens det andet ører kunne man nærmest ikke se noget som helst nogen steder.
Og jeg fik omtattoveringen gratis.
sep 2008
aug 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 5 Emner: 73 Svar: 342
nov 2011
Følger: 17 Følgere: 15 Katte: 5 Emner: 8 Svar: 367
Det ser meget, meget pænere ud, og det kan læses meget bedre efter langt tid. Det er ude hos Dansk Dyreværn Århus i Tingskoven de bruger der... smart syns jeg
sep 2008
mar 2009
Følger: 9 Følgere: 5 Katte: 2 Emner: 124 Svar: 331
sep 2011
Meget... Håber også hare at det er iorden denne gang, og ellers må han jo afsted til en anden klinik i det nye år (synes nok lige han fortjener en pause fra fuld narkose)
mar 2009
sep 2011
Yderligere så er alle kattetører forskellige, og det kan derfor engang imellem være svært at vurderer hvor meget man skal tryke til når man laver øremærket.
Jeg havde min private Dr. Dyr med ned i tirsdags og hun forklarede hvordan det hang samme med at der nogle gange kan opstå "fejl" eller mangler i en øretattovering. Det er et hændeligt uheld, og jeg fik ommærkningen gratis.
mar 2009
sep 2011
Nej vidste jeg heller ikke før min veninde fortalte mig det hehe...
Men tak, herhjemme bliver der også krydset alt hvad der krydses kan...
Nyligt hjemvendt fra Dr. Dyr - igen