Vores første rigtige gåtur - SÅ GLAD!! {{forumTopicSubject}}
Ihh jeg må altså bare lige ud med noget af min glæde. Jeg har jo trænet at gå i sele med Smokey et stykke tid efterhåndne, og vi er kommet længere og længere. Idag kom vi så endnu et skridt videre (og faktisk flere på vores tur).
Vi kom ud og jeg måtte lige bære ham de første 10-15 meter men derefter gik han hele turen af sig selv (med lidt stop og lidt rejehop men det er vi vant til). Han overlevede fremmede mennesker, barnevogne, børn, balloner og 2 hunde hvoraf den ene forfærdelig gerne ville lege med ham, men det var den eneste af de hunde vi ind til videre har mødt som han ikke prøvede at stikke af fra. Vi mødte også en masse af de søde naboer rundt omkring (som alle sagde at "nej hvor er det dog en smuk kat du har", og mor vr såååååå stolt) g den ene af dem måtte endda sige hej til ham. Derefter gik han eller med hle vejen rundt om vores hestesko.
Vi var ude en lille time, og han har jo tidligere haft det med at ryste en del, men jo længere han var ude jo mere slappede han af. Han så også sin første levende fugl på forholdvis tæt hold. Jeg troede han ville lade instinktet sætte efter fuglen, men nej han blev ved sin mor og nøjedes med at kigge på de.
Ihh altså jeg var total lykkelig da jeg låste hoveddøren op og vi vi gik ind i varmen. Det var virkelig et kæmpe skridt på vejen!!
jun 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 2 Emner: 104 Svar: 391
sep 2011
Følger: 12 Følgere: 11 Katte: 3 Emner: 32 Svar: 409
jan 2005
Følger: 8 Følgere: 9 Katte: 5 Emner: 20 Svar: 65
Jeg går også med to af mine i snor. Det har nu ingen tålmodighed krævet. De gør det bare.
Jeg er en "firm believer" at katte kan lære det ligeså godt som hunde. Det er jo bestemt heller ikke alle hunde der har lige nemt ved at gå i snor, til at starte med
Vores første rigtige gåtur - SÅ GLAD!!