{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.563 visninger | Oprettet:

Kan de slå øjet uden det er slemt {{forumTopicSubject}}

Igår aftes da futte kom hjem og tiggede efter sin daglige aftens portion af mad så jeg at hans ene øje så underlig ud, pupillen var trukket sammen imens den anden var helt stor og rundt. Han blinkede lidt ekstra med det "skadede" øje men der var intet at se og heller ingen væske, efter at han havde spist sin mad gik han ind og lå i et mørkt rum og kiggede ud af vinduet, vi snakkede om vi skulle ringe til doctor dyr på trods af at det var sent og da vi efter en halv times tid ville kigge om det var forandret var hans pupil normal og han blinkede kun en lille smule. Vi valgte derfor at vaske det med kamille the ( har vi brugt før da han har haft lidt væske ved øjet i ny og næ og doctor dyr siger det ikke er noget at behandle ). Her til morgen tjekkede vi igen og pupillen var helt normal så det blev vasket igen med kamille the.

Andre der har oplevet noget i denne retning ? Troede bestemt øjet ville rende i vand hvis nu han har fået en lille gren ind på det ved at gå igennem hækken eller lign men der var intet væske.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kan de slå øjet uden det er slemt
  • #3   9. nov 2011 Min gamle kat Per havde det os på et tidspunkt hvor pupillen forandrede sig i løbet af dagen til sidst tog jeg til dyrlægen og det viste sig at han havde regnbuehinde betændelse samt grøn stær ! Desværre gik det os over i det andet øje og han blev blind på begge øjne og måtte aflives så nu når der er noget med deres øjne så ringer jeg hurtigst muligt smiley
    Med hensyn til kamille The er det en dum idé heller brug kogt koldt vand eller steril saltvand ! Det har jeg liggende på lager vare for en sikkerheds skyld og når jeg bruger det stritter de ikke nær så meget imod som når jeg bruger kamille The !

• #4   9. nov 2011 Han stritter nu ikke imod det med kamille the overhovedet og det er dyrelægen der har anbefalet det før i tiden så det føler jeg mig tryg ved at bruge.

Hvis han havde slået hovedet ville jeg da mene at der burde være bare lidt at se i form af afskrabninger eller lign. og det er der intet af.

Det er ikke noget der kommer og går, det har kun været der igår i den der lille halve times tid.

Jeg har læst på et andet katte forum at det som han gjorde med øjet igår kan være tegn på smerte i øjet, hvis jeg selv prikker mig selv i øjet ( ikke med vilje, da det er ubehageligt ) så render jeg også og blinker med øjet og det gør da bestemt ondt så kan ikke lige se hvorfor det ikke også skulle være muligheden med en kat ja og hund da...

Vi har nu bestemt os for at så længe det er aftagene med symptomer så afventer vi, og som det ser ud her til aften er der ikke rigtig nogen tegn på at han har haft problemer med øjet igår.

• #5   9. nov 2011 Er enig med Felis ang kamille te.
    Og din dyrlæge har brug for efter uddannelse det er noget man fortale for over 20 år siden . Saltvand opløsning er det eneste man skal rense øjet med .

Ang med øjet , så har jeg selv oplevet engang at en af vores katte har gjort sådan efter en gren var svirpet mod øjet da han lege med en af de andre katte . Så han reagede på smerten på den måde .
    Der var ellers intet andet at se .

• #7   10. nov 2011 Når det har med kattens øje at gøre er det vigtigt at få det tjekket ved dyrlægen!

• #8   10. nov 2011 Heidi * Et liv uden kat er et kedeligt liv * .
    Gik det over ret hurtigt igen ?

• #9   10. nov 2011 Ja det forsvandt hurtig ,
    Men som den hønemor jeg er så var vi lige ved dyrlægen for at se om han havde fået skader på hornhinden . Men der var heldigvis ikke noget andet end lidt matikler som dyrlægen skylde ud med saltvands opløsning

• #10   10. nov 2011 Jeg snakkede med nogle mht. Til det med kamillete fordi jeg viste det ikke var godt, og det troede de ikke rigtigt på, da personen så snakkede med sin dyrlæge iforbindelse med at katten skulle have vac. Sagde jeg prøv at hør om det med kamillete og her svarede dyrlægen som der er blevet gjort her, aldrig brug kamillete, det allerbedste er saltvands kapsler som du kan købe ved apoteket.

Så jeg ville lige spørge min dyrlæge endnu engang om han er sikker på at kamillete er godt at bruge og siger han ja, ville jeg skifte ham ud.

• #11   10. nov 2011 Nu har jeg godt nok ikke erfaring med kamillethe på katte, men begge mine gamle heste var utrolig allergiske over for kamillethe. Det er temmelig farligt som Felis siger...

Kommentér på:
Kan de slå øjet uden det er slemt

Annonce