1.218 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Gode råd søges til kat med dårlig mave!! Gode råd søges til kat med dårlig mave!!

Chili har en virkelig følsom mave og det gør at hun har virkelig problemer med at komme af med afføringen som sidder fast i pelsen. Det er tynd mave og det sker flere gange om ugen. Har en veninde som har hund og hun nævnte at man kunne bruge noget som hedder prokolin, men må Chili godt få det? Jeg har lige skiftet foder, men det har været galt selv før hvor jeg har haft hende på det samme foder i rigtig mange mdr. Hvad i alverden skal jeg stille op? Hun har også haft decideret hård mave hvor hun ligger afføringen på gulvet fordi hun ikke kommer af med det i bakken!

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle en seng 500 kr.
  • Græsslåning + små klip af busk 600 kr.
  • Fræse havestykke 1.625 kr.
  • Vinduespudsning inde og ude 700 kr.
  • Sætte 2 lamper til og hænge dem op. 1.000 kr.
  • Hjælp til hænge tv op , har forsøgt selv , men det mislykkedes lidt . . derfor brug for hjælp til at rette på det . Har ikke boremaskine eller skruemaskine og det er murstensvæg . 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gode råd søges til kat med dårlig mave!!
  • #1   8. nov 2011 Du kan sagtens bruge prokolin men ville først prøve med zoolac for prokolin ahr en stoppende effekt pga noget ler der er i

• #2   8. nov 2011 Spørger lige lidt ind til det:

- Er det gulligt og slimet og lugter virkelig slemt i forhold til normalen?
    - Er der blod i?

Du kan evt. fodre med foder der er godt til at afbalancere mave og tarmfloraen (fx. RC Gastro Intestinal eller Iams hairball).
    Du kan også prøve samtidig med noget skånekost som fx. udkogt ris og kylling give zoolac paste.

• #3   8. nov 2011 Det er gulligt/brunt og lugter virkelig slemt. Der er ikke blod i, men hun er rød i endetarmen pga. hun har haft dårlig mave igår og idag smiley Jeg har fodret med Iams hairball før, og der havde jeg også problemet. Hun er helt ekstrem med hvor sart hendes mave er, så er virkelig på bar bund. Vil prøve at koge ris og kylling til hende, og så håbe på at hun vil spise det.. Er der andet jeg kan gøre?

• #4   8. nov 2011 Bliver lidt aaargh når du skriver det er gulligt og lugter virkelig slemt.. for det kunne jo være Giardia :o(
    Læs evt. min gamle tråd "Øv øv MEGET sprutteskid". Jeg købte mig fattig i skånekost og zoolac, men ligemeget hjælper det jo når det er decideret medicin der skal fat i.
    Krydser fingre for lille misser *XX*

• #5   8. nov 2011 Okay det har du ret i, og hvis det er lige så slemt i morgen vil jeg ringe til dyrlægen og snakke med dem om det. Jeg har skiftet foder i torsdags så jeg ved ikke om det kan være derfor hun reagere sådan??

• #6   8. nov 2011 Afsted til dyrlægen. Der må være noget galt, når hun så tit har problemer med maven. Kan det være fordi at hun spiser af nogle af jeres stueplanter? Det kan også være et problem, hvis du skifter foder-mærke for tit og uden at fortynde det nye, med det gamle mærke. Jeg syntes nu at det lyder som om at hun fejler et eller andet. Og det kunne som Thilde skirver, godt være Giardia:o/

• #7   9. nov 2011 Jeg har kørt med Iams i rigtig mange måneder, ja vel snart et halvt år til et år så det kan ikke være fordi jeg skifter tit, men ja jeg har godt nok ikke skiftet stille og roligt med at fortynde det denne her gang. Jeg vil ringe til dyrlægen først i morgen og snakke med dem om det og hvad de siger til det.

• #8   9. nov 2011 Linda> Okay. Ja, så hælder jeg mere til at hun er syg:o/ Måske en afføringsprøve kan give svar. men tror nu gerne at de vil se katten først.

• #9   9. nov 2011 Pøj pøj smiley Vil gerne høre et update når du får tid.

• #10   9. nov 2011 et ord:

DYRLÆGE!

Kommentér på:
Gode råd søges til kat med dårlig mave!!

Annonce