{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.010 visninger | Oprettet:

Hjælp til opfodring af meget tynd kat. {{forumTopicSubject}}

Ja min lille Loke som er indekat har jo været løbet væk da jeg var på ferie. og var væk i 30 dage, ind til jeg fandt ham i mandags.

Han har tabt sig voldsomt, han er i forvejen en slank kat. på end 6 kg ca. og er nu røget helt ned på 4.5 efter han har været ude.
Har været til dyrlæge med ham, og fik at vide jeg sgu give ham lidt Zoolac for at få maven god igen. og de sagde jeg ellers bare sgu fodre ham med det normale mad han plejer at få.

Han har nu stadig tynd mave, og har brækket sig idag. og vlle nu høre om nolge derude har nolge gode råd til hva jeg kan give ham for at få maven til at være god.? og som måske ku få ham til at tage lidt på igen.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til opfodring af meget tynd kat.
  • #1   3. nov 2011 tigermælk? hva er det, og hvor får man det henne?

• #2   3. nov 2011 arh okay (: tak

• #3   3. nov 2011 Hvis han har så dårlig mave, så synes jeg du skulle prøve med skånekost - fx kogt kylling (evt med udkogte ris), og/eller noget RC intestinal (købes hos dyrlægen), eller andet skånekost (der er nok nogle tråde med flere eksempler).

Og hvor ER der bare dejligt, at du har fundet ham! Hvordan fandt du ham så?

• #4   3. nov 2011 Tinka - har fået noget id akånekost. dog er han ikke vildt glad for det, men lidt får han da ned, selvom han da heller fortrækker sit tørfoder så (:
    men vil da prøve med kyllingen engang.

Der er super dejligt, jeg svæver stadig af lykke. er så fantastisk at jeg stadig ik helt kan forstå det. også er det enda hans fødseldag imorgen, så han kom lige i rette tid (:
    fandt ham faktisk lige over i nabo gården overfor min lejlighed. Dog så skræmt at han ikke ville komme til mig, så havde fået sadt et par fælder op, og mandag morgen var der gevinst....

• #5   3. nov 2011 Jeg ville give ham skånekost til maven er i orden igen...kogt kylling og kogt fisk.
    Og min erfaring er at zoolach ikke er en disse værd til tynd mave.
    Og når maven så er god igen så giv ham et godt killingefoder til at få sul på kroppen.

• #6   3. nov 2011 Jeg købe noget killing imorgen og se om det hjælper lidt på det hele. men han virker da ihverfald glad og tilfreds borset fra det. (:
    nu heller aldrig fordi jeg har haft særlig meget held med det zoolac, dog kun haft brugt det til mine gekkoer.
    men er jo et forsøg hver når dyrlægen mente det.

• #7   3. nov 2011 Da vores katte var killinger døjede de med dårlig mave (vi fandt ud af det var R/C deres mave ikke ville tåle), men vi fik det ordnet med, som andre har foreslået, udkogt kylling og ris. Kattene var ret vilde med det, så måske din lille mis også vil kunne få lidt mere ned smiley

• #8   3. nov 2011 Dejligt at høre han er glad og tilfreds med at være kommet hjem smiley

Jeg ville vente med at give killingefoder, tigermælk og andet særlig fedtholdigt, til maven har det bedre - tror det højere fedtindhold risikerer at gøre ondt værre.

Hvis han er glad for tørfoder, så kan noget fiberholdigt (=hårbollekontrol) måske hjælpe.
    IAMS hairball er ikke særlig godt foder, men det kan hjælpe på tynd mave.

God bedring med missemavsen.

• #9   3. nov 2011 Jeg ville lade dyrlægen kigge på ham igen i morgen hvis hans mave stadig er så dårlig.
    Han har ikke godt af at tabe sig mere nu.
    En gang antibiotika er muligvis nooget der skal til for at få ro i maven og sig til dyrlægen at zoolach ikke dur.
    Jeg ved ikke hvorfor dyrlæger altid tror at det zoolach er så godt, jeg kender endnu ingen som har haft held med det.
    A 38 er lige så godt...eller bedre.

• #10   3. nov 2011 her i huset har vi god erfaring med zoolac men man skal være flittig med at få det givet ellers virker det ikke..... meen blir det ved ville jeg nok få ham tjekket

dejligt han er hjemme i trygge hænder smiley

• #11   3. nov 2011 nå han har da lige været på potten, og kan da se det da ihverflad er en smule mere fast en det ellers har været, ikke god, men bedre. så da en start. Så vil ihverflad lytte til jeres råd, og prøve dem af. og se om det hjælper lidt. og ellers må vi jo en tur til dr. dyr igen.

• #12   4. nov 2011 Når hans mave er i orden ville jeg køre ham stille og roligt over på killingefoder en periode blandet med voksenfoder...

Min hunkat kan ikke holde sin vægt på voksenfoder så har altid blandet det med killingefoder også er hun lige som hun skal være smiley

Dog er hun pt. på ren killingefoder da hun har killinger på 5 uger

• #13   6. nov 2011 A38 har jeg fået frarådet af min dyrlæge, da hun siger at de ikke kan tåle det og lige netop kan give rigtig dårlig mave. Så det ville jeg absolut ikke gøre i dit tilfælde. Men som Tinka skriver, så ville jeg også vente med diverse opfedningskure til maven har det bedre og så kun give ham det skånekost du har fået til ham. Måske kogt kylling eller hvis fisk, men ikke nogle mælkeprodukter:-)

Kommentér på:
Hjælp til opfodring af meget tynd kat.

Annonce