Hjælp til opfodring af meget tynd kat. {{forumTopicSubject}}
Ja min lille Loke som er indekat har jo været løbet væk da jeg var på ferie. og var væk i 30 dage, ind til jeg fandt ham i mandags.
Han har tabt sig voldsomt, han er i forvejen en slank kat. på end 6 kg ca. og er nu røget helt ned på 4.5 efter han har været ude.
Har været til dyrlæge med ham, og fik at vide jeg sgu give ham lidt Zoolac for at få maven god igen. og de sagde jeg ellers bare sgu fodre ham med det normale mad han plejer at få.
Han har nu stadig tynd mave, og har brækket sig idag. og vlle nu høre om nolge derude har nolge gode råd til hva jeg kan give ham for at få maven til at være god.? og som måske ku få ham til at tage lidt på igen.
nov 2008
Følger: 16 Følgere: 14 Katte: 2 Emner: 18 Svar: 263
nov 2008
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.958
Og hvor ER der bare dejligt, at du har fundet ham! Hvordan fandt du ham så?
nov 2008
men vil da prøve med kyllingen engang.
Der er super dejligt, jeg svæver stadig af lykke. er så fantastisk at jeg stadig ik helt kan forstå det. også er det enda hans fødseldag imorgen, så han kom lige i rette tid (:
fandt ham faktisk lige over i nabo gården overfor min lejlighed. Dog så skræmt at han ikke ville komme til mig, så havde fået sadt et par fælder op, og mandag morgen var der gevinst....
dec 2006
Følger: 36 Følgere: 33 Katte: 16 Emner: 39 Svar: 366
Og min erfaring er at zoolach ikke er en disse værd til tynd mave.
Og når maven så er god igen så giv ham et godt killingefoder til at få sul på kroppen.
nov 2008
nu heller aldrig fordi jeg har haft særlig meget held med det zoolac, dog kun haft brugt det til mine gekkoer.
men er jo et forsøg hver når dyrlægen mente det.
apr 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 3 Emner: 17 Svar: 256
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.958
Jeg ville vente med at give killingefoder, tigermælk og andet særlig fedtholdigt, til maven har det bedre - tror det højere fedtindhold risikerer at gøre ondt værre.
Hvis han er glad for tørfoder, så kan noget fiberholdigt (=hårbollekontrol) måske hjælpe.
IAMS hairball er ikke særlig godt foder, men det kan hjælpe på tynd mave.
God bedring med missemavsen.
dec 2006
Følger: 36 Følgere: 33 Katte: 16 Emner: 39 Svar: 366
Han har ikke godt af at tabe sig mere nu.
En gang antibiotika er muligvis nooget der skal til for at få ro i maven og sig til dyrlægen at zoolach ikke dur.
Jeg ved ikke hvorfor dyrlæger altid tror at det zoolach er så godt, jeg kender endnu ingen som har haft held med det.
A 38 er lige så godt...eller bedre.
jul 2009
Følger: 9 Følgere: 9 Katte: 1 Emner: 8 Svar: 540
dejligt han er hjemme i trygge hænder
nov 2008
sep 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 2 Emner: 28 Svar: 232
Min hunkat kan ikke holde sin vægt på voksenfoder så har altid blandet det med killingefoder også er hun lige som hun skal være
Dog er hun pt. på ren killingefoder da hun har killinger på 5 uger
sep 2008
Følger: 4 Følgere: 4 Katte: 3 Emner: 34 Svar: 682
Hjælp til opfodring af meget tynd kat.