{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
910 visninger | Oprettet:

Sammenføring - Yay or Nay? {{forumTopicSubject}}

Ja, jeg har jo min dejlig Amy på lige knap 6 år, som p.t bor hjemme hos min far sammen med hans Golden Retriever, og de to er jo de bedste venner man kunne ønske sig - på trods af at de er hund og kat smiley

Sagen er den at min kæreste og jeg - hvis alt går vel - snart flytter i et hus sammen, og så ville jeg jo rigtig gerne at jeg kunne få min smukke pige hjem til mig selv og bo, for må da indrømme at jeg har savnet hende mens vi har boet i lejligheden. Problemet er, at jeg er meget nervøs for hvordan Amy vil tage det faktum at hun lige pludselig skal til at bo uden Debbie (hunden), som har været hendes bedste ven siden hun var killing.
Jeg har allerede snakket med kæresten og vi er blevet enige om at det måske ville være en god ide at anskaffe en lille ny killing hun kunne gå sammen med så hun ikke kom til at gå alene, men tror i det ville være en god ide? Eller ville hun måske ikke kunne acceptere den lille ny, da hun altid har været vant til at være ''alenekat'' sammen med hunden?

Det er selvfølgelig klart at hun lige skal have lov at vende sig til de nye omgivelser før vi køber en ven til hende, så det ikke bliver alt for stressende for hende, men hvordan ville det være bedst at lave en sådan sammenføring?

De vil få HELE huset at rende rundt på, og Amy er også vant til at få lov at rende udenfor som det passer hende (dog ikke lige i det første tid hun flytter selvfølgelig), om den nye kat får lov at komme ud afhænger af de krav som sælger stiller, så kan jeg selvfølgelig ikke svare på endnu. Men bottom line, vil de jo have rig mulighed for at komme væk fra hinanden hvis eks. Amy syntes den lille bliver for træls.

Opsummering:
1. Vil det være en god ide at anskaffe en ven til Amy, baseret på ovenstående? Eller ville det være bedst ikke at gøre det?
2. Hvordan sammenføre vi den evt. nye killing og Amy på bedst mulig måde?

Håber det er til at forstå. På forhånd tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sammenføring - Yay or Nay?
  • #1   1. nov 2011 Jeg synes egentlig det ville være synd at skille hende og hunden ad, hvis de er så glade for hinanden...
    Ville det så ikke være bedre at sikre sig at hun er lykkelig hvor hun bor nu?
    Katte er ikke ret gode til forandringer, og når hun har været alenekat i så mange år så er en sammenføring med en ny kat, specielt en killing, i mine øjne en dårlig idé...
    Killingen vil højst sansynligt genere hende grænseløst, og de to får nok aldrig noget ordentligt forhold til hinanden..

    Jeg taler udelukkende ud fra egne erfaringer...
    Det er muligt andre har været heldigere..

    Men hvis jeg stod i dit sted...
    Og har faktisk været der, da jeg flyttede hjemmefra....

    Så ville jeg lade hende blive hjemme i sine trygge vante omgivelser med sin yndlingskammerat..

    Og i stedet anskaffe mig 2 killinger, som ville få LANGT større glæde af hinanden, da de har de samme "interesser" og bedre kan stimulere hinanden, end en voksen kat der føler sig generet af en lille rolling, og en killing der føler sig ensom og mangler en at tumle med..

    Det var min mening...
    Så må du tage den til dig hvis du vil smiley


  • #2   1. nov 2011 Jeg havde også min gamle kat hos min far, men da jeg flyttede tog jeg den ikke med. Den havde det godt og trygt, så der var ingen grund til at ødelægge det.

    Så jeg ville ikke tage den med, men lade den blive hos dens gode ven smiley



  • #3   1. nov 2011 vil give lotte ret.. det ville vær synd at flytte en så gammel kat fra dens trygge ramme hvor den har sin bedste ven... så ville jeg nok også hellere skaffe 2 nye killinger som evt er søskende og kan få mere glæde af hinanden..


  • #5   1. nov 2011 Problemet er desværre at min far ikke ønsker at beholde hende mere og har bedt mig om at tage hende med, da hunden er 14 år, og han ikke ønsker at have flere dyr efter hans elskede hund ikke er der mere. Ellers ville jeg heller ikke have taget hende med...

  • #6   1. nov 2011 Tilslutter mig de andres mening.

    Kunne du ikke forhandle lidt med din far? Nu har katten jo boet der i 6 år og hvis du f.eks. betaler mad, dyrlægeregninger osv. så kunne han måske overtales. Tror absolut at det ville være det bedste for katten at blive hos ham, da det er det hjem hun er vandt til. Og på den måde kan du jo købe to nye killinger, der måske endda kender hinanden fra start af og samtidig have kontakt til Amy:-) Og hvis din far skal ud og rejse eller lign. så kan du jo foreslå at i jo altid kan passe hende:-)


  • #7   1. nov 2011 Med fare for at få min far til at lyde som en enorm lort, så bliver jeg nødt til at indrømme at jeg allerede har talt med ham om at beholde hende, og han kan på ingen måder overtales. Jeg har betalt ALT til Amy hele tiden, så der er ikke rigtig noget jeg kan tilbyde ham som kunne få ham på andre tanker. Han siger, som til forsvar for ham er ganske rigtigt at ''det aldrig har været ham der ville have kat, da han helt klart er mere et hundemenneske'', så leder egentlig mest efter råd med hensyn til om det ville være bedre bare at lade Amy være alenekat sammen med os når vi flytter, om vi skal finde en ældre kat at sætte hende sammen med, eller en killing.

    Håber virkelig på at kunne få nogle gode råd. Jeg værdsætter selvfølgelig jeres mening omkring at hun skal blive hos min far, og ville jeg også hellere end gerne hvis det var muligt, men jeg kan jo ikke rigtig tvinge ham til at beholde hende, når det ikke er hans kat...


  • #9   1. nov 2011 Mademoiselle B: Tusind tak fordi du gider at bruge tiden på at dele dine erfaringer og råd med mig. Det sætter jeg virkelig stor pris på. Jeg vil naturligvis gøre det aller bedste for min kat, og er også grunden til at jeg stiller spørgsmålet herinde, da jeg ikke selv har de store erfaringer med sammenføringer af katte. Jeg tror resultatet bliver at vi prøver at give hende en lille killing at rende sammen med i samme køn, og så håber jeg at de kan blive ligeså gode venner som dine katte blev. Endnu en gang 1000 tak for din hjælp.

  • #11   1. nov 2011 Jeg er ked af at høre at du har måttet sige farvel til din ene dreng, men dejligt at der ikke var de store problemer i sammenføringen med en ny. Jeg takker endnu en gang meget for dine råd og ønsker dig en god aften tilbage smiley

  • #13   2. nov 2011 Jeg vil også lige give mig tid til at fortælle min historie om sammenføring herinde smiley

    Jeg har en stor Norsk Skovkat - en han. Det hele startede med, at han blev smidt af en bil ved den gård, hvor jeg boede sammen med min mor, og efter nogle måneder valgte vi at kastrere ham, for han havde åbenlyst valgt at blive hos os, og der var ingen, der savnede ham.
    Han fik så efter noget tid lov til at komme ind, og han skulle gå sammen med de andre katte, som vi havde. Dette gik fint i starten, men med tiden blev han mere og mere styg, og det blev klart for os, at han bestemt ikke kunne gå sammen med andre.
    Jeg flyttede så hjemmefra, og jeg anskaffede mig først en kanin - men en dag valgte den at springe på og bide mig, og jeg skaffede mig derfor af med den, da den var ubrugelig som kæledyr. Og så valgte jeg at give min norske skovkat chancen og fik ham af min mor. Og ja, jeg er jo så blevet ufattelig glad for ham og omvendt.
    Jeg flyttede så til en lejlighed tæt på mine venner og familie og efter, at jeg er startet i skole igen, ja så er han alene hjemme det meste af dagen. Og han er 100% indekat. Jeg har så altid gerne villet have en trefarvet hunkat (længere historie), og jeg valgte så at tage chancen med at anskaffe mig en killing, som kunne være selskab til ham, når jeg ikke er hjemme.
    I starten hvæste han ufattelig meget, og han knurrede tilmed også. Killingen fik lov til at overnatte på badeværelset, og den store fik lov til at gå, som han plejede (der er en sprække under døren ind til badeværelset, så de kunne snuse til hinanden derigennem), og 4 gange om dagen fik han lov til at komme ind i soveværelset, og hun kunne komme ud og bevæge sig.
    I dag går de sammen stort set hele dagen, og det går faktisk rigtig fint. Nogen gange bliver deres leg lidt for voldsom efter min mening, men killingen provokere ham selv til at fortsætte smiley Og de kan fint ligge og sove sammen, og de kalder på hinanden, hvis hun er lukket ude på badeværelset, for der er grænser for, hvor meget jeg vil blive ved med at skælde den ballademager ud smiley
    Så selv en hankat, som er dømt til ikke at kunne gå med andre endte faktisk med at kunne enes med en lille killing smiley

    Undskyld det lange indlæg, men håber at det kunne bruges smiley


  • #14   2. nov 2011 Berit Mai H: Tak for din historie. Det lyder rigtig godt at han lærte at gå sammen med din lille hunmis. Jeg var også af den opfattelse at det nok ville være sværere at sætte en voksen kat sammen med andre voksne katte, men kommer jo nok meget an på den enkelte kat. Nu er min pige en MEGET forkælet pige og har altid været det, for hun er jo mors lille puttepige, men vælger at tro på at hun ville syntes at det ville være hyggeligere at gå sammen med en anden kat, end at sidde alene hjemme i en lejlighed i mange timer i hverdagene når jeg er på studie. Nu må vi se hvordan det går. Er glad for at også du har gidet tage dig tiden til at dele din erfaring med mig.

  • #15   2. nov 2011 Sabrine: Man kan sige, at killingen ikke udgør en "trussel" for ham den store smiley Hun prøver jo ikke på at tage hans territorium, og hun prøver heller ikke på at bestemme. Så det har nok været med til at gøre det hele lettere med sammenføringen af mine - det er ihvertfald min opfattelse smiley Men jeg har også været meget tålmodig, og de har kun snust til hinanden, mens jeg holdte hende i de to første uger, da jeg ikke ville presse ham for meget. Men ingen tvivl om, at han er mors lille dreng, og jeg sørger for, at det er ham, der får opmærksomhed først, når jeg kommer hjem fra skole, og så selvfølgelig masser af opmærksomhed, når han hopper op i sofaen for at snakke smiley
    Men jeg krydser fingre for, at det kommer til at gå godt med din kat, når du skal have hende hjem smiley


  • #16   2. nov 2011 Lyder som om at du har fået sammenført dine katte på en stille og rolig, god og velovervejet måde Berit, og det kan jeg kun blive glad for at høre. Er sikker på at begge dine katte har det kanon hos dig. Tak for at du tog dig tiden til at hjælpe. Det sætter jeg pris på.

  • #17   2. nov 2011 Det var skam så lidt smiley

Kommentér på:
Sammenføring - Yay or Nay?

Annonce