{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
986 visninger | Oprettet:

Minnie opfører sig underligt? {{forumTopicSubject}}

Hejsa. Min ca 9mdr gamle kat opfører sig underligt. Jeg ved ikke helt hvad det kan være. Den ligger på gulvet med maven ned ad.. Bagbenene skubber den bagud og den mjiaver KONSTANT, lyder som en slags gråd. Derudover har den halen skubbet til side. Den går frem og tilbage, lægger sig på dens tæppe og slikker sig mellem benene. + den er meget kontaktsøgende. Jeg tror ikke det kan være den er i løbetid, da den burde være det da den var 6mdr. (hvor jeg i øvrigt fik den som udekat) --- Kan den være gravid og være ved at føde?

Skal siges jeg ikke har forstand på om hvordan man mærker den på maven for at tjekke om der er killinger - however, det lader ikke til at genere den når jeg nusser den alle steder..

** OBS, jeg har ikke råd til at gå til dyrlæge med den foreløbigt. **

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Minnie opfører sig underligt?
  • #1   10. mar 2006 det lyder bare som om den er i løbetid...

• #2   10. mar 2006 min hun kat har altid været ældre end 6 mdr når de er kommet i løbetid

• #3   10. mar 2006 Øv, ville nu godt ha' at den skulle have killinger.
    Hvornår holder sådan noget så op ???

• #4   10. mar 2006 omkring om 4-5 dage men tror det er forskelligt..

• #5   10. mar 2006 Hmm.. Den lyder som om den er ved at dø og den hverken sidder eller går rigtigt.. Det er da ikk helt normalt? Kaldes det løbetid? - Og hvad gør man? Skaffer en hankat eller hva?

• #6   10. mar 2006 OBS: Dens mave er desuden meget hård at mærke på?

• #7   10. mar 2006 Jeg har ikke penge til at få den sterilliseret.. Så det sker aldrig.

• #8   10. mar 2006 Jeg er 15 år og får 400kr om ugen til at leve af.. Så det kniber meget.. Hvis jeg fandt et arbejde ville jeg også kun få 25kr i timen efter skat :-(.. Desuden sker det så sjældent de er i løbetid.. Jeg tror nu bare stadigvæk den skal føde..

• #9   10. mar 2006 det er meget forskelligt hvordan kattene opføre sig og det kan være noget så frygtelig træls og høre på men skaf nogen p-piller så hurtigt som mulig for de er ikke så dyre og så slipper du for at høre og se på det.... og nej den skal ikke føde det er løbetid for min kat gjorde præcist som du beskriver...

• #12   10. mar 2006 og husk p-piller koster ikke ret meget og mon ikke dine forældre vil betale for dem...

• #14   10. mar 2006 Det er ikke et godt at anskaffe sig en kat hvis man ikke har sat sig ind i hvad det koster men hvis man kontakter dyrensbeskyttelse kan man nogen gange for betalt noget af det det koster og få steraliseret sin kat...

• #15   10. mar 2006 tænker os lige på at hvis du ikke er ældrer bor du vel hos dine forældrer og så er det vel lidt deres ansvar og sørge for at katten bliver neutraliseret...

• #16   10. mar 2006 Hun er bare forårsliderlig smiley

• #17   11. mar 2006 Jeg bor alene, er blevet anbragt på eget værelse af kommunen p.g.a jaa, lang historie .. - så nej, mine forældre betaler intet. Min mor har selv katte, og dem har hun aldrig gjort noget ved, så det er nok der jeg har det fra. HVIS de bliver syge vil jeg SELVFØLGELIG sulte mig selv i flere uge, bare de har det godt. MEN deet er ikke en sygdom at være kønsmoden, vel?! Jeg kunne godt tænke mig at Minnie fik et kuld engang, så må det koste hvad det vil. Jeg drømmer om at have en killing fra helt lille så den kan føle sig godt hjemme. Minnie fik jeg da den var 6mdr, så det er ikke det samme. Hvis nogen forstår? Jeg tør ikke købe en killing, da jeg frygter de ikke kan sammen.

* Nej, de er ikke vaccineret.. Desuden fejler de heller ikke noget..

* Minnie eller Plet ville aldrig kunne få så mang killinger om året, da de er INDEkatte og ikke kommer i nærheden af hankatte.

Mange tak for jeres svar. Jeg blev bare bange i starten, da jeg troede den ikke kunne gå på forbenene, men nu har jeg indset at det bare er løbetid.

• #18   11. mar 2006 Denise:
    Minnie er skam kælen og rolig, kommer altid op til mig for at sove eller blive nusset :-). Jeg bryder mig ikke om neutralisering osv, da jeg ikke synes det er naturligt. I november var jeg endda i praktik hos en dyrlæge og overværede en sterilisering af en hunkat... Det var barskt. Jeg synes ikke man skal prøve at ændre katten for ens eget behov. Den er som den er.

Jeg har læst hvad Marianne skriver, og nu skal i ikke tro jeg ikke ved noget om katte overhovedet - det var da klart jeg var bange, da jeg ikke havde set en hunkat være i løbetid nogensinde før.

Minnie og Plet har det som blommen i et æg, de fejler intet og bliver forkælet døgnet rundt. Har endda lige brugt 700kr på kradsetræer, halsbånd med navn, snor (hvis de evt skal ud til sommer) og madskåle. + de har en hel kasse med legetøj.. De mangler intet!

• #20   11. mar 2006 Marianne

Jamen så kald mig dyremishandler, for jeg er imod det! Den dør ikke af at være i løbetid og det gør jeg heller ikke! Har læst at de vil blive roligere og måske skal man så fodre dem med slankefoder fordi de ikke får nok motion.. Helt ærligt.. Hvordan ville i selv have det hvis i fik taget even til at kunne føde børn?

Nu er jeg ved at være godt træt af at mange siger jeg ikke ved så meget om katte, for det passer ikke.. Jeg har været inde og læse på de sider du gav mig og fandt ikke ud af noget jeg ikke vidste i forvejen!

• #22   11. mar 2006 Jeg synes det er latterligt at kalde mig for dyreplager, bare fordi jeg ikke synes der er noget galt i at en kat kommer i løbetid. Det er der så mange katte der gør efterhånden, og de har det skam FINT! At sterillisere ens kat og ændre dens adfærd er blot et egoistisk behov for at undgå tis og mjiaven! Jeg tager det som det kommer! OG hvis den er så ked af at den ikke kan komme i lag med en hankat,, jamen så får den da lov til det!

Og ja, bare kald mig uansvarlig fordi jeg drømmer om et kuld killinger.. Bare kom med jeres proffesionelle snerbede bekærkninger!

• #24   11. mar 2006 Nej det er ikke sjældent, men det er NATURLIGT!

• #25   11. mar 2006 - Den kunne godt ha været gravid, da den var udekat da jeg fik den 6mdr gammel.

• #27   11. mar 2006 Så du siger jeg skal offre 2000-2500kr på at få mine katte sterilliseret - for ikke at blive kaldt dyreplager? Hvis Dyrenes beskyttelse osv SÅ gerne ville have ALLE verdens hunkatte steriliseret, så burde de selv betale for det!

• #29   11. mar 2006 Denise

Jeg oprettede ikke denne her debat for at blive kaldt dyreplager - hvilket i mine øjne er at genere mig!

• #30   11. mar 2006 Marianne

Det vil sige, at jeg burde have ladt dyrene være hos deres tidligere ejer, hvor de kunne gå ind og ud som det passede dem imens han sad på en kro og drak? Bare fordi jeg ikke har pengene til at få dem steriliseres.. Jamen, så skal jeg måske bare af med dem? Er det din mening? Åbenbart... Mange tak for at fortælle mig at jeg ikke er GOD NOK til at have Minnie og Plet.

Kommentér på:
Minnie opfører sig underligt?

Annonce