At gå tur med sin kat {{forumTopicSubject}}
Er det en god idé?
Jeg overvejer lidt om vores kat skal have lov at komme ud i sele. Jeg synes nemlig ikke at hun er så aktiv indenfor. Hun har hylder at kravle på, legetøj hun selv kan lege med, og så bruger vi en del tid på at lege med hende. Men hun gider ikke så meget, og jeg er altifd nervøs for, om hun får rørt sig nok, og om hun mon keder sig.. Hun virker ellers meget tilfreds
Hun elsker at sidde på vores overdækkede altan og få lidt sol i ansigtet, og en brise i pelsen hvis et vindue er åbent (så er hun under opsyn, og hun kan ikke så let komme til vinduet). Så jeg tænker, at hun måske ville kunne lide at komme ud i sele.
Jeg er klar over, at det så bliver en del af den daglige rutine. Der er et dejligt grønt område lige her nedenfor, så det vil være let at gå derned med hende. Men hvor lang tid bruger man på det om dagen? Og hvad så når der kommer sne, gider en kat stadig at komme ud? Vil katten gå og længes efter at komme ud hele tiden? Lige nu ved hun jo ikke, hvad hun går glip af. Og hvilke seler er gode?
Jeg savner ikke kommentarer omkring at min kat er indekat, det gider jeg simpelthen ikke at diskutere lige nu.
jan 2010
Følger: 2 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 47 Svar: 552
apr 2011
Følger: 24 Følgere: 21 Katte: 2 Emner: 42 Svar: 2.770
jun 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 4 Emner: 58 Svar: 218
Efter hændelsen sad den bag hoveddøren og gik frem og tilbage oppe i vinduet ved køkkenet.
Møder også sommetider en der bor længere henne af vejen der går tur med sin kat. Vidst noget siameser af en slags,men når hun ser jeg kommer med hunede går hun den anden vej.
Så forbered dig på at det skal være en daglig rutine og nok også at få et par blomster væltet ned fra vindueskarmen når den så er inde.... Måske en kattevoliere ville være en bedre ide. Kræver selvfølgelig have ellers stor altan.
Mine 2 katte kommer ind og ud som de vil. min hunkat var gravid med min egen hankat sidst år og holdte hende derfor inde for at hun ikke skulle have en fremmed hankat på sig... var hun ikke helt tilfreds med
mar 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Katte: 2 Emner: 10 Svar: 85
- HUSK ikke alle katte vil finde sig i den begrænsning de har i sele, og det er bedst at vænne dem til det mens de er stadig killing.
sep 2011
Følger: 10 Følgere: 18 Katte: 6 Emner: 30 Svar: 1.015
jan 2010
Følger: 2 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 47 Svar: 552
Mht. seler, hvad ville så være bedst? Jeg har kig på denne her: http://www.zooplus.dk/shop/kat/kattetransport/katteseler/182842 Og så med en ikke elastisk line til. Måske en flexline til små hunde.
Men den er jo lidt utraditionel.. Ville sådan en her være bedre? http://www.zooplus.dk/shop/kat/kattetransport/katteseler/182843
Min største frygt er jo, at hun skulle få kringlet sig ud af selen.
sep 2011
Følger: 10 Følgere: 18 Katte: 6 Emner: 30 Svar: 1.015
Jeg tror bestemt ikke at den ene vil være nemmere at komme ud af end den anden.
den coat der er efter min mening sværere at få fat i og den er lidt fancy pantsy med alt det man kan sætte på den.
maj 2010
Følger: 1 Katte: 2 Svar: 37
Oliver er fuldt ud tilfreds med en tur på ca. 30 min om efteråret/vinteren - 1 time når vi har forår/sommer:o) Når bare han får åbnet døren til altanen i løbet af dagen, så vil han egentlig hellere sidder der end gå tur.
Smutter derimod går gerne 1time ad gangen om vinteren og helst 2 om sommeren.
De dage hvor det regner eller hvor vi ikke lige har tiden til at gå med dem er der ingen brok, men der er ingen tvivl om at næste dag vil de meget gerne med ud på tur:o)
Begge mine har hundeseler, såkaldte H seler, har haft forskellige katteseler til dem, men syntes ikke de sad godt på dem og har derfor valgt at bruge hundeseler til dem. Om de nemmere vil kunne komme ud af disse ved jeg ikke..
apr 2011
Følger: 24 Følgere: 21 Katte: 2 Emner: 42 Svar: 2.770
Da han var omkring de 17-20 uger havde vi ham ude i lang sele om sommeren, men det blev til sidst på vores egne præmisser og ikke kattens, og det er i min optik synd for katten. Han ville nemlig gerne mere ud lod han os vide i et lille stykke tid efter han var kommet ind.
Vi blev enige om at det ikke var en god ide og har holdt ham 100 % inde siden da - og siden da ikke et piv for at komme ud, og åbne vinduer og åbne døre fanger slet ikke interesse. Så vi har været heldige at han har "glemt" det så godt han nu kan. Dog elsker han en kølig brise i ansigtet i vindues-åbningen, og til sommer bygger vi en ramme med net i, så vi kan få luftet ud også.
Det sekund vi flytter til eget hus om nogle år kommer der have indhegning op så de små nusere kan nyde træer, lyde, lugt osv
At gå tur med sin kat