Killing-ferie-weekend ophold ?? {{forumTopicSubject}}
Hej jeg har lidt Spørgsmål jeg bare går og tænker på og har prøver at finde svar på andre debatér men har ikke rigtig kunne finde der der ligner men har følgende punkter som jeg håber nogen kan svar på( har en bengalsk killing 4 mrd har haft ham
Siden han var 9 uger pga mor kørt ned) : 1) overvejer at tag på en weekend fra lørdag formiddag(12:00) til søndag eftermiddag for at besøge familie/venner på fyn. Men hvad skal jeg gøre med min killing? Kam han være slebet uden opsyn da det kniber lidt? Eller anbefalds det stærkt at jeg høre en nabo eller vinde kigge til ham? Der vil være self. Være ren katte Bakke masser mad(tørkost/vådkost +lidt slik) vand skålen vil være fyldt plus en stor gryde i vasken(han går nogle gang op i vasken og drikker trods der vand i vandskålen) en masse legetøj og et gulv/loft kradse tårn samt aktivitets legetøj og hans ynglings bamse? -2) hvad bedst at gøre hvis man engang skal på ferie 1 uge el. 14 dage ? Få ham "sat af" hos mine forældre? Eller få dem til at komme til ham engang om dagen ? Eller katte pension? -3) skal man få til set katten eller gør noget ekstra hvis man skal på arbejde klokken 9 en fredag morgen men efterfølgende skal til julefrokost efter fyraften? Så man evt er hjemme klokken 02:00? - dette er bare nogle spørgsmål jeg gør mig da jeg ønsker at deltag i tingene inde for de næste par måneder? . Det skal lige siges, det lader til efter min opfattelse han er faldet 90% til og er "vant" til at være alene hjemme ? Han virker ikke til at lide under det eller lave ballade. Andet end kattegræset i vinduerne godt kan ligge lidt rundt omkring hehe og så har han en masse og fortælle mig når jeg kommer hjem i lidt tid men hverken naboer eller noget har hørt noget til ham i den tid jeg har haft ham- trods her er UTROLIG lydhør, da jeg kan høre både underboen samt naboen ha en samtale i deres køkken. Hvis jeg lytter med. Håber på lidt gode råd? Mvh camilla PS hvis andre har gode erfaringer med noget killing aktivitet eller noget legetøj eller noget lækkert mad eller hvordan man ellers kan forkæle sin killing rigtigt er jeg åben for at høre jeres erfaring samt forslag
jul 2011
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 26
maj 2007
Følger: 31 Følgere: 30 Katte: 5 Emner: 28 Svar: 754
Hvis man er hjemmefra under 24 timer, der er mad og vand osv, kan katten sagtens være alene hjemme.
Hvis man er hjemmefra mere end 24 timer har jeg gerne en nabo/veninde til at komme ind og være ca 1 time sammen med min kat (da jeg kun havde 1). Det skal selvfølgelig være en katten kender og er tryg ved. Besøgsvennen skal så lege med katten i den tid vedkommende er der og selvfølgelig sørge for mad og vand inden hen går.
Hvis jeg er væk længere end et par dage, har jeg stadig en til at komme og se til min kat, men så er det rart hvis det er en der kan være der lidt længere tid og lege/snakke godt med katten. Det bedste er egentlig at der er en der flytter ind i kattens hjem og passer den der.
Katte er, generelt ikke ret gode til at blive passet ude. De er sensitive og tåler ikke omvæltninger så godt. Hvis katten er vænnet til at komme i et andet hejm (f.eks med hjem til dine forældre sammen med dig) kan man godt lade katten passe i dette 2. hjem, men ellers er det ikke en god idé at flytte en kt i pasning.
Nu har jeg ikke længere kun 1 kat og så kan de sagtens klare sig længere tid uden mig. Men selvfølgelig ikke uden mad og rent vand
sep 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 2 Emner: 28 Svar: 232
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.958
jul 2011
aug 2010
Følger: 50 Følgere: 370 Katte: 4 Emner: 181 Svar: 7.218
Hvis jeg er længe væk, det kan eks være julefrokost efter arbejde, så kommer der én og giver dem aftensmad.
Hvis jeg skal være væk i weekenden gælder samme regel, der kommer en morgen og aften.
Skal jeg på ferie, gælde samme regel, besøg mindst 2 gange dagligt, alt efter hvad kattepasseren magter derud over.
HVIS dette ikke kan overholdes engang, kommer de i pension.
Sådan gør jeg, og jeg afskyr folk der bare lukker katten ud.
ALT skal tænkes igennem før man anskaffer sig en kat eller et andet dyr.
jul 2011
aug 2010
Skal man til sport eller andet næsten hver dag? Hvor mange timer er katten reelt alene?
Selvfølgelig skal man ikke isolere sig bare fordi man får kat, man skal bare tænke sig om en ekstra gang.
jul 2011
jul 2011
aug 2010
Nu var jeg jo ikke ude efter en nøjagtig tidsplan vel?
Jeg har jo også bare fotalt hvordan JEG gør når der skal ske noget ud over det sædvanelige.
Det var såmænd i håbet om at du kunne bruge det.
Mit seneste indlæg var bare for at ilustrere at det forpligter lidt mere når man har dyr. Man er afhængig af at tænke på etr andet væsen.
Du behøver såmænd ikke at gå til angreb:-)
jul 2011
Ikke negativ over dit indlæg overhovedet ikke jeg svarede såment bare på dit spørgsmål?
jul 2011
aug 2010
Dit ordvalg kan fortolkes således at du føler dig truet! Det er ikke nødvendigt!
Det er korrekt som Felis skriver, at det forpligter ligeså meget som at få et barn.
Det er fint at du undersøger hvad du kan gøre i de forskellige situationer, men jeg fastholder altså, at de overvejelser skal man igennem INDEN man skaffer sig et dyr.
Jeg er på ingen måder ude efter dig når jeg siger dette, men det er altså for sent at man ikke har en plan for hvad man skal gøre med katten i forskellige situationer, når først man har anskaffet sig én.
Man er nødt til at have en back-up eller en pension i baghånden. Et dyr kræver dig! Nej, den skal ikke luftes, men det er synd hvis den bare ska leve et liv hvor der ikke er tid til pleje og omsorg. Du har valgt den, den har ikke valgt dig - ligesom med et barn...
Jeg har oplevet et eksempel der gjorde mig så gal!
Et midaldrende par anskaffede sig 1 kat. De havde også et sommerhus hvor de skulle være i hver weekend og ferier, for i det område havde de deres venner. Katten? Den blev lukket ud og fik ikke lov til at komme ind igen før de kom hjem.
Den fik mad hos naboen som gav den af medlidenhed. Da naboen tilbød sin hjælp, blev hun orienteret om, at katten ikke havde en kasse indenfor og at den da godt måtte gå ned i haveskuret og de skulle nok sørge for at stille mad frem, så naboen kunne fodre den derhjemme. Naboen fik 2 dåser billig vådkost der skulle række fra fredag eftermiddag og til mandag formiddag!
Det er DEN situation jeg frygter. Det er DEN slags mennesker jeg afskyr.
Derfor skal man tænke sig godt om, for der skal være ligeså meget tid til en kat som en hund.
dec 2006
Nej, det er altså ikke korrekt.
jul 2011
jul 2011
Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 164 Svar: 3.366
dec 2006
"Der er 650.000 katte i de danske familier, og de er kæledyr i ca. 370.000 familier." (kilde Danmarks Statistik).
Det er OT i forhold til trådens emne, ja. Men jeg synes det er uheldigt at citere end forening for noget sludder, som de med garanti ikke har sagt.
Og så er jeg i øvrigt enig med Felis. Netop dette virkelig at prioritere katten er enormt vigtigt, når man har indekat.
jul 2011
jul 2011
jul 2011
jul 2011
Killing-ferie-weekend ophold ??