makrel eller blotchet? {{forumTopicSubject}}
Hej kattekyndige mennesker
jeg var nede og besøge min kommende MCO killing idag. han er 4 uger gammel, og opdrætter siger hun ikke er sikker på om han bliver makrel eller blotchet. så jeg ville høre jeres vurdering, da jeg ikke er så skarp til at se forskellen så tidligt.
moren er sort tortie blotchet og kan ikke huske om faren er sort makrel eller sort blotchet.
men så vidt jeg ved er blotchet jo dominerende ? eller hvad? nå men håber i vil komme med jeres vurdering af min lille Chaos har selv valgt navnet, og synes selv det er godt god aften til jer alle.
vh michelle.
http://www.kattegalleri.dk/alb_vis.aspx?AlbumID=15018
ps ved godt billedet er ringe kvalitet. beklager
nov 2009
Følger: 55 Følgere: 55 Katte: 24 Emner: 58 Svar: 1.708
Hvis der er andre der har en anden mening, så kommer de vel med den
feb 2007
Følger: 72 Følgere: 70 Katte: 5 Emner: 55 Svar: 1.632
dec 2007
Følger: 25 Følgere: 28 Katte: 6 Emner: 18 Svar: 528
Han har briller, som en tabby kat normalt har (hvide ringe rundt om øjnene).
Kig ham i Røven. Har han en hvid ring rundt om numse hullet, så er han ihvertfald tabby. Hvis han er sort helt indtil numsehullet, så er han nonagouti (uden tabby).
Hvis tabby, så læg et billed ind fra siden af, så kan du få et fair bud.
Killinger der ligner din, er typisk blotchedtabby. Men ingen garanti for at han er det.
mar 2007
Følger: 31 Følgere: 26 Emner: 24 Svar: 1.698
Kan du ikke finde ud af hvad far er?
Er han blotched kan killingen kun være blotched
Et billed fra han er helt lille fra siden, vil være det nemmeste at se tabby mønstret på, kan du ikke få fat i sådan et?
nov 2010
Følger: 2 Følgere: 2 Katte: 3 Emner: 12 Svar: 163
men synes egentlig hans krop er sådan mest smoke. men man begynder at kunne ane nogle plamager, og hans hale er også ved at blive stribet. men det er jo både blotched og makrel der har stribet hale er det ikke?
til krammedyret. han er lys på maven og ved røvhullet. det kan jeg da huske men jeg har siddet og kigget lidt på billeder både af markel og blotched killinger, og de har meget tydeligere striber på benene, især makrel. men kan ham her måske bare være lidt dårligere i sine aftegn siden det ikke kan ses så tydeligt ?
til det med brillerne, så er hans ansigts aftegn noget mere tydelige i virkeligheden, men billederne er også en uge gamle.
har lige prøvet at sætte et billede ind, som er taget (en smule mere) fra siden (her er han kun 3 uger)
http://www.kattegalleri.dk/alb_vis.aspx?AlbumID=15018
alle de spørgsmål jeg har, glæder mig bare så meget til at se hans udvikling.
- tak for jeres svar allesammen,
nov 2010
okay jamen så sagde hun nok at han (faren) var makrel. for ellers ville der vel ikke være nogen tvivl om han er blotched eller makrel. ?
jeg har et på min tlf hvor han kun er en uge gammel, men der ligner han altså bare en lille sort pølse på kroppen, prøver lige om jeg kan sætte det ind
nov 2010
men her er et hvor han kun er 1-2 uger. det er så os ret dårlig kvalitet. men det eneste jeg har .
http://www.kattegalleri.dk/alb_vis.aspx?albumid=15018
synes man kan se lidt tydeligere striber/mærker nede ved halen ?
nov 2009
nov 2010
- jeg har aldrig set en smoke med striber, ? har i nogle billedeksempler af hvordan den ser ud som udvokset?
jeg er lidt forvirret lige nu, for havde specifikt "bestilt" en sort blotchet tabby, og har betalt depositum i troen af at det var sådan en der var blevet født.
det var jo lige sådan en jeg ville have hmm
mar 2007
Han er meget tydlig tabby, det er der ingen tvil om.
Han har tydlige briller og Michelle skriver også han er lys i numsen osv, så helt afgjort en tabby
Mht til far, så kunne det jo være en opdrætter som ikke viste, at blotched og blotcehd kun gav blotched (aner ikke hvem opdrætter er, så de er ikke for at dunke nogle i hovedet)
Jeg hælder mest til han er blotched, men du skal ikke regne med hans aftegning bliver tydligere
nov 2010
kiggede lige på din smukke dreng bastian. billedet hvor han er helt lille kan man se han har nogle striber/plamager. de kunne godt minde lidt om dem som min Chaos har- hans er bare meget mere utydelige, og minder lidt om smoke, fordi de ikke er helt så fremtrædende, i kontrast som din bastians er.
okay tak dk mafian, det var lidt det jeg havde på fornemmelsen at han måske bare er en "dårlig tabby" hvis man kan sige det sådan? men hendes sidste kuld blev altså meget tydelige i deres mønster, selvom de var født sådan.
puha er endnu mere forvirret nu når i er uenige hehe. må vel se tiden an.
nov 2010
sort blotchet tortie tabby
faren er enten sort blotchet tabby eller sort makrel tabby, det kan jeg bare ikke lige huske
det er det du mener med farvekoder igå?.
ja sagde jeg han var med sølv da? nu bliver jeg lidt forvirret. uanset hvad er han hvertfald rigtig flot. og det hvide er flot fordelt
nov 2009
nov 2009
mar 2007
nov 2010
nov 2009
makrel eller blotchet?