945 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Pippi
Pippi
Katte: 3 Emner: 1 Svar: 7

Kan tåle den ene kat men ikke den anden Kan tåle den ene kat men ikke den anden

Jeg fik endelig et job og fik flyttet i større lejlighed.
Juhu. Tid, råd og plads til kat smiley

Jeg har fået en dejlig lille British shorthair og en utrolig sød Hellig birma.
Lige hvad jeg ønskede mig.

Men!
Jeg kan ikke tåle at rører ved Hellig Birmaen!
Min hud begynder at svide og klø smiley
Jeg har ingen problemer med den anden kat.

Jeg har snakket med den tidligere ejer om hun vil tage ham tilbage. Men hun er ikke glad for det, det var hård for hende at give afkald på ham een gang. (Og det kan jeg sagtens forstå!)

Jeg bliver nok nød til at sætte ham til salg igen smiley

Men hvad gør jeg så længe?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Elektriker 700 kr.
  • Montering og installation af opvaskemaskinen 650 kr.
  • Flytning af stikkontakt - 15min 500 kr.
  • Hjælp til at samle en BRIMNES seng fra ikea 750 kr.
  • Help with bicycle gears that are slipping 210 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kan tåle den ene kat men ikke den anden
  • Pippi
    Pippi Tilmeldt:
    jul 2011

#2   30. aug 2011 @Susan Altså, han lugtede meget af parfume fra kattegruset.
    Men jeg fik noget grus med, og har prøvet om det er gruset jeg reagere på. Det er ikke en rar parfume, men det er IKKE den jeg reagere på...
    Overvejer dog at give ham et bad...

• Pippi
    Pippi Tilmeldt:
    jul 2011

#5   30. aug 2011 Er igang med minus-parfume projektet....
    Men min normale parfume reaktion er hoste og slim i lungerne.

Det her er kløe på hud og arme samt i mund og øjne. Og kun når katten er i nærheden smiley

• Pippi
    Pippi Tilmeldt:
    jul 2011

#7   30. aug 2011 Jeg ser tiden an.
    Håber det bare er parfumen....

Problemet er bare at jeg ved nok om allergi til at tænke det er en dum ide at blive ved med at være i nærheden af en kat jeg ikke kan tåle.
    Det kan ende med at jeg ikke kan tåle nogen katte!

• #8   30. aug 2011 Det er godtnok en trist situation du er havnet i. Men når du nu godt kan tåle british shorthair katten men ikke birmaen, så er der jo en eller anden forskel i de allergener de 2 katte udskiller. Så det du skal finde udaf er vel hvad forskellen på de to katte er allergisk. fx om det er birmaens hår, skæl, sved, spyt eller urin du reagerer på. Måske du kunne kontakte Astma og allergi-forbundet også kan de måske hjælpe med en mere specifik test du evt. kan få foretaget så I den vej kan finde ud af hvorfor du reagerer på den ene kat men ikke den anden. Det er jo en lidt speciel situation, idet det plejer at være enten eller med allergi. Så hvis du har mod på så kontakt dem, sikker på at de gerne vil hjælpe... ellers er de nogle skarn smiley Held og lykke med det

• Pippi
    Pippi Tilmeldt:
    jul 2011

#9   30. aug 2011 Man kan nok godt finde ud af det...
    Men man kan jo stadig ikke gøre noget ved det smiley

Men ja, det er sikkert nogle proteiner i spydtet eller sådan noget.
    Reaktionen minder mig lidt om de få fødevare jeg ikke kan tåle (tomat, ananas og kivi) idet at de svier og klør, i stedet for at min næse løber og jeg hoster... Der er sikkert også noget der.

Men stadig, hjælper antihistaminer på sådan noget? Jeg har kun prøvet astma og næsespay, og det virker ikke mod kløen...

• #10   30. aug 2011 Hej
    Prøv at tage nogen antihistaminer, altså høfeberpiller (f.eks. benadryl ) det hjælper når jeg skal være sammen med katte jeg ikke kan tåle. jeg har samme problem som dig jeg tåler nogen katte men ikke andre. Forøvrigt en rigtig lækker kat du har, lige sådan en jeg ønsker mig. Held og lykke med det hele.

• #11   31. aug 2011 helt enig med Kristina K.... prøv og se om det ikke kan hjælpe med nogle antihistaminer

• #12   31. aug 2011 Jeg tænker os på nogle allergi piller og får du lægen til at skrive dem så de endnu billigere dem man kan købe på håndkøb.. Det gør min mor i de sværer perioder eller når hun er her hos mig da hun godt kan klarer 1 kat, men er der flere så mærker hun det tydligt..

• #13   31. aug 2011 Det er ikke usædvanligt, at folk med en let katteallergi kan tåle nogle katte bedre end andre. Der er nemlig forskellige ting at reagere på hos kat - pelsen, skællene, og det enzym kattene vasker sig med.
    Personligt kan jeg ikke tåle katte med løs pels eller meget underuld - dvs Birma er udelukket i mit hjem. Britten har jeg det heller ikke super med, men det går, hvis den friseres jævnligt. Jeg har det bedst med Korat, Russian Blue, Burmeser, Siameser, Orientaler og katte med den type tætliggende pels uden (for meget) underuld.

• Pippi
    Pippi Tilmeldt:
    jul 2011

#14   31. aug 2011 Jeg har fået fat i nogle antihistaminer (håndkøb) Men jeg kommer af med katten smiley
    Jeg vil hellere undgå en bestemt type kat end tage medicin hele tiden.

Men tak for hjælp og forslag smiley

• #16   31. aug 2011 Nu var det os ment indtil du fandt et ny hjem til birmaen..

• #17   1. sep 2011 Jeg syntes det virker lidt underligt at opdrætter ikke vil tage ham tilbage, hvis det er grundet allergi?? Vil vedkommende så hellere at du "bare" sælger den??
    Har altid et punkt i min salgskontrakt hvor folk kan levere katten tilbage ved allergi.

• Pippi
    Pippi Tilmeldt:
    jul 2011

#18   1. sep 2011 Han er kommet tilbage til sine gamle ejere. Og nu vil de gerne lige bruge lidt tid til at tænke på om de vil beholde ham.
    (Og det hjalp virkelig på min kløe!)

Vi har aftalt, at hvis han ikke bliver solgt videre, køber de ham tilbage.

• #19   1. sep 2011 Det var jo godt så smiley rigtig ærgeligt hvis du havde nået at knytte dig til ham, men godt for dit helbred smiley

Kommentér på:
Kan tåle den ene kat men ikke den anden

Annonce