875 visninger
|
Oprettet:
Hvorfor afvises min kat ? {{forumTopicSubject}}
Nu har jeg prøvet at få min kat ind to gange..
desværre uden held begge gange, og det forstår jeg altså ikke..
billederne var gode, og jeg havde også fin tekst til...
men.. hov ej katten er død.. ej så dur den helt klart ikke til at komme ind på et GALLERI, altså en side for billeder.. Hvorfor må DEN ikke komme ind bare fordi DEN er død..??
der er jo også andre døde katte herinde....
og for 2 gang det jo et galleri..!!!
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 18 Katte: 2 Emner: 37 Svar: 338
mar 2006
Følger: 13 Følgere: 12 Katte: 4 Emner: 31 Svar: 320
Jeg selv har intet imod døde katte på et galleri som her. Bare billederne er der !
feb 2006
Følger: 27 Følgere: 25 Emner: 379 Svar: 4.280
mar 2006
Følger: 13 Følgere: 12 Katte: 4 Emner: 31 Svar: 320
Jeg ser slet ikke på, om den er død eller ej. Jeg ser heller ikke på ejeren i en udfordring: jeg bedømmer efter udseende, ikke efter hvis ejer, jeg har mest sympati med.
feb 2006
Følger: 9 Følgere: 8 Katte: 2 Emner: 73 Svar: 463
www.dyremindet.dk
okt 2005
Følger: 11 Følgere: 10 Katte: 7 Emner: 7 Svar: 132
Vi er af forskellige holdninger.
Jeg er ikke imod døde katte, da jeg ser alle profiler som en dokumentation af kattens liv. De døde katte er jo ikke døde på billederne, så jeg har svært ved at se problemet.
At man så inderst inde i sin egen kerne vælger at flytte fjerne sine katte, når de er døde, det er jo op til een selv. For vi er alle foskellige i vores forhold til døden og accept af denne..
Men jeg mener stadig, at selvom en kat ikke er mere, så er jeg sikker på, at der sidder et menneske bag denne kat, som gerne vil fortælle kattens historie og om ordene er i fortid, er mig lige meget... Prøv igen...
okt 2005
okt 2005
Sarabimor
Jeg mener vist bare, at når du sletter din profil, så er det din ret, og du bliver mødt med en forståelse af, at det er din måde at bearbejde sorgen og tabet på.
Men det er min holdning,at selvom een metode virker for dig, så er det ikke sikkert, at den virker for andre. Det er min holdning at man som menneske SKAL drage omsorg og forståelse for de mennesker, som man møder. Derfor skal man være åben overfor, at andre har behov for at blive mødt et sted, hvor man ikke selv altid er enig..
Jeg møder mennesker, jeg anerkender mennesker, jeg respekterer mennesker, derfor behøver jeg jo ikke være enig.. Men at slå bremserne i overfor et andet menneskes ønske, det kunne jeg simpelthen ikke finde på, medmindre der var tale om overgreb eller vanrøgt mod et uskyldigt væsen...
Jeg siger ikke, at du skal ændre din måde at sørge på. Jeg siger vist bare, at jeg ikke er enig i den måde, du vælger at møde en anden som har mistet, hvis den andens ønske er, at oprette en profil her, skønt katten ikke er mere.
okt 2005
Nu har jeg siden jeg var 7 år og til jeg blev 19 gået MEGET på udstillinger, og det gør, at jeg ser noget anderledes på udfordringerne. Inde i mit hoved, så er det blot et billede mod et andet billede og ikke en kat mod en kat. Men det er jo fordi, at jeg har en erfaring der siger mig, at hvis man vil kæmpe om skønhed, så skal der en dommer til, som bedømmer efter reglerne og retningslinierne. Her er det et galleri og et galleri er billeder ikke kød, blod og bankene hjerter...
Jeg synes det er godt, at du bearbejder dine savn ved at tænde lys og mindes dem på din måde. Du skal vide, at jeg hører dine ord, som du hører mine... men jeg ved, at her er et emne, hvor vi vil mødes igen og igen... Og det skal være mig en glæde, for jeg synes, at døden er et tema, som ikke må tabubelægges...
feb 2006
Følger: 8 Følgere: 7 Katte: 10 Emner: 6 Svar: 93
altså kom i tanke om at den kat jeg gerne vil ha en var ude at strejfe lidt, og kom så aldrig tilbage, så det kan godt være at han lever...!!!
feb 2006
Følger: 8 Følgere: 7 Katte: 10 Emner: 6 Svar: 93
feb 2006
Følger: 22 Følgere: 19 Katte: 9 Emner: 10 Svar: 89
Det er jo ligesom inde på HG hvor der også er døde, aflivede, solgte og efterlyste heste...
Hvorfor afvises min kat ?