Er min killing døv? :-( {{forumTopicSubject}}
Vi har for 1 uge siden købt vores lille killing Beau.. En dejlig hvid han, med en lille grå blis på toppen af hovedet og med 2 forskellige øjenfarver, et blåt og et brun/grønt.
Den tidligere ejer som vi købte ham af, sagde at han hverken var døv eller blind og at han var sund og rask. Men lige siden vi kom hjem med ham og har opserveret ham, opdagede vi at han overhovedet ikke reagere på nogen som helst lyde. Han reagere ikke når vi kalder, laver lyde, eller når vores anden kat kalder på ham. Han får chok når vi kommer hen og vil ae ham eller tage ham op hvis han ikke har set os. Det samme når han sover. - vender jeg mig rundt i sengen vågner han med et sæt og begynder at miave. Han miaver desuden meget højt.
Når han ikke kan se os miaver han også helt vildt. Selvom vi står lige bag ham. Vi er nødt til at gå hen så han kan se os..
Jeg var inde og læse på nettet, at døvhed også kan skyldes noget "sygdom" i ørene, som kan kurreres og katten vil derefter få hele hørelsen tilbage. Nogen siger også at nogen kan være døve på den side hvor øjet er blåt..
Vi tager ham til dyrlæge i næste uge og så må vi se. Men synes det er frækt at opdrætteren ikke har informeret om det og i stedet har sagt han er sund og rask og ingenting fejler. Hun har haft ham i 3 mdr. og vi har haft ham i et døgn, hvorefter vi fandt ud af det.
nov 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Katte: 3 Emner: 7 Svar: 216
jun 2011
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 11 Svar: 17
jeg købte en maine coon og ejer troede det var en hun, men viste sig senere hen at det var en hankat :S
Købte også en hellig birma og den vejere kun 800 gram da jeg fik hende hjem. Måtte fede hende op.
Så jeg har været rimlig uheldig med det der.....
Men er meget glad for det 2 katte der, de hele endte godt for mig...
Men fremover køber jeg ihvertfald aldrig en kat uden stamtavler mere eller hos en privat.
De mennesker tænker aldrig på de killinger de sælger og mange gange tænker det kun på penge!
Siger ikke at alle private er sådan, men det felste gør det ihvertfald.
Men håber du får det bedste ud af din kat, held og lykke med misseren
apr 2011
Følger: 24 Følgere: 21 Katte: 2 Emner: 42 Svar: 2.770
Døgnet efter vi havde hentet vores misling hjem fór han da sammen ved hver høj lyd.
nov 2010
Følger: 8 Følgere: 8 Katte: 3 Emner: 36 Svar: 132
nov 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Katte: 3 Emner: 7 Svar: 216
nov 2005
Følger: 50 Følgere: 49 Katte: 5 Emner: 9 Svar: 143
Jeg vil som de andre i tråden også sige at jeres kat er døv...Og så har du helt ret, han vil aldrig kunne løbe frit ude, men det kan som Tazzie skriver, sagtens lade sig gøre at finde et dejligt hjem til den..Jeg opdrætter maine coon katte og også de hvide..indimellem kommer der en døv og de familier hvor mine 3 døve skønheder bor, er meget glade for dem og fortæller at de lærer at reagere på ex. bump i gulvet osv.. den ene familie venter sågar på jeg en anden gang får en døv, for så skal den også bo hos dem ;))
sep 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 4 Emner: 44 Svar: 109
dec 2006
Følger: 230 Følgere: 199 Katte: 6 Emner: 227 Svar: 3.951
Jeg har også haft døve killinger, som har det godt og dem der har ham er glade for ham, har har lært meget tegn og ansigtsudtryk..
Og jeg har en hjemme lige pt, da han ikke er solgt endnu, han kan også en masse altså tegn og sådan noget..
Men dem der har solgt dig denne killing, tja de er godt tarvelige og en masse jeg ikke vil skrive..
Min mening er at kontakte dem, og bede om nogen af jeres penge tilbage..
apr 2011
Følger: 24 Følgere: 21 Katte: 2 Emner: 42 Svar: 2.770
dec 2007
Følger: 25 Følgere: 28 Katte: 6 Emner: 18 Svar: 528
Charlotte L....I mine øre lyder din ny-ankomne hvide dreng døv.
Dette er skide træls for dig, hvis du har købt ham "privat" (så kan du ikke reklamerer/bevise at du har købt hos "sælger").
Det er en tarvelig, umoralsk og uerfaren sælger du er bumpet ind i.
Men som judy skriver, så findes der faktisk hjem, som venter netop på en døv kat/killing. Og som ved hvad det vil sige at have/bo med sådan en.
Hilsen fra en opdrætter, som oz har hvide mainecoons i sit opdræt.
nov 2010
Følger: 8 Følgere: 8 Katte: 3 Emner: 36 Svar: 132
Er min killing døv? :-(