Træning i tillid, hvordan ville I? (Viggo) {{forumTopicSubject}}
Jeg er sådan set på vej i seng, og logger af her indenfor ganske få minutter for at hoppe ind under dynen. Min søster, svoger og to niecer er jo i Skotland lige for tiden, og flytter først hjem til Danmark igen her til jul, lidt før juleaftens dag. Dog så var de på besøg her i weekenden, om lørdagen, hvor dagen forløb sig faktisk utroligt hyggeligt og positivt.
Viggo, min røde hankat som blev brugt som fodbold af nogle forbandede møgunger jeg aldrig har fået kløerne i. Jeg fik Viggo dagen efter han var blevet brugt som fodbold af de møgunger.
Nu er tiden gået, og Viggo er vokset op og er blevet en stor dejlig flot rød hankat, som er noget af det dejligste dyr man kan træffe. Vildt kælen og helt ekstrem kærlig!! MEN, han har trods alt den fortid han har sig. At have været blevet brugt som fodbold af nogle møgunger, hvis fodboldsleg eller et eller andet, eller måske selve ungerne, fik Viggo i al fald sprættet sin hale op på langs. Det var en ret hård kamp for ham at komme over på den anden side af den omgang, både fysisk og mentalt.
Jeg blev faktisk ked af det på Viggos vegne her i lørdags, da min ældste niece på 3 gerne ville hen og snakke med ham og kæle med for ham. Hun er utroligt glad for kattene og synes bare de er søde og dejligt bløde at røre ved og nusse med, og hun selv, min niece på 3, er NOGET SÅ BLID en lille pige overfor alle dyrene. SÅ BLID og SÅ NÆNSOMT, rolig og kærlig. Virkeligt bare sådan som man virkeligt ønsker sig at alle småbørn skulle være! Men... desværre, så var Viggo bange for hende. Decideret skræmt. Han turde ikke lade hende nærme ham sig, og han turde ikke have hende til at lade hende røre ved sig eller noget som helst. Så snart min niece gik hen imod ham, også selv om det var meget meget stille og roligt hun gik hen til ham, så stak han af fra hende, fordi han var bange for hende.
TILSYNELADENDE, er Viggo decideret talt bange for børn! Han er ikke kommet sig over den mishandlings belastning han led som killing, forårsaget af børn.
Jeg vil gerne på en eller anden måde lære Viggo, at børn også godt kan være søde og rare, ligesom min ældste niece er det, og ligesom min yngste niece der pt. kun er 4 måneder gammel også bliver det.
Hvordan kan jeg lære Viggo, at børn ikke nødvendigvis er farlige, selvom de er børn?
Jeg vil gå i seng og lægge mig til at sove nu, men logger på i morgen tidligt og ser lidt på hvad i har skrevet, og skriver tilbage til jer. Håber I kan komme med nogle gode råd og idéer.
Nat nat og sov godt alle sammen!
Mange varme hilsener
Moster Karen!
aug 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Katte: 1 Emner: 2 Svar: 863
Det er en traumatiseret kat, du har, og den ville skulle ha mange års psykologhjælp, hvis den skulle lære, at børn ikke er farlige med den behandling, den har fået AF børn...
Den skal ha fred for børn, faktisk skal dine søde niecer holdes helt væk fra ham...
Hvis du er rigtig heldig, vil han selv på et tidspunkt nærme sig dem, men jeg tvivler....
Jeg tror det sidder for dybt i ham....
Nå, jeg omformulerer vist egentlig bare, hvad Felis siger...
sep 2010
Følger: 10 Følgere: 7 Katte: 5 Emner: 103 Svar: 379
Men hvad jeg så kommer til at tænke på. Hvis det ikke er muligt at lære Viggo at ikke alle børn er farlige, fordi hans traume fra da han var killing sidder for dybt i ham. Gad vide hvordan han så vil tackle den dag jeg bliver mor, og har en lille unge ved siden. Hvad gør jeg til den tid? Eller vil det være noget andet for ham, fordi det så vil være mine unger?
aug 2008
Nu skal barnet, jo først være lillebitte baby, så Viggo får lidt tid til at vænne sig til situationen....
Men det kan da blive et problem, når barnet kommer i løbe-efter-sød missekat-alderen...
De fleste katte vil så bare gemme sig, når de ikke gider børnene, men svært at sige, om Viggo vil blive ekstra frustreret...
Men den tid den sorg - eller glæde !
aug 2010
Følger: 50 Følgere: 370 Katte: 4 Emner: 181 Svar: 7.218
Ærlig talt så tror jeg at du skal acceptere Viggo som han er og når der kommer spædbørn i huset, bliver det måske anderledes.
Næste gang du v'ed at du skal have besøg af børn, så prøv at give ham Zylkéne mindst 1 time før de ankommer, måske dæmper det hans angst, måske ikke.
Der findes også noget der hedder Anxicalm. Begge dele er naturmedicin!
Stakkels Viggo!
Spørg dyrlægen til råds om disse præparater, han kan fortælle dig om det kan bruges i Viggos tilfælde!
Dumme unger!
sep 2010
Jeg elsker Viggo som den kat han er! Om han så altid fortsat vil være bange for børn, vil jeg fortsat elske ham!
Selvfølgelig skal han have lov til at gemme sig og stikke af, al det han har lyst til og brug for. Jeg har ingen som helst ønsker om at tvinge ham eller forlange eller kræve af ham, at han skal være sammen med børn. Ville bare ønske han kunne på en eller anden måde lære, at børn ikke er noget han behøver at være så frygtsom overfor, selvom han har haft været udsat for nogle deciderede møgunger der var modbydelige overfor ham.
Han skal forresten kastreres her om små to uger, sammen med O´Malley og Woody. Så der kan jeg da tage en snak med min dyrlæge om det.
aug 2008
Og selvom Viggo havde været en sund og harmonisk kat, kunne han nemt ha haft meget begrænset tålmodighed med småbørn; småbørn er uforudsigelige, og det er de færreste katte begejstrede for i ret lang tid af gangen....
Men der findes naturligvis katteracer, som man specielt anbefaler sammen med børn...
sep 2010
Tror i den ville virke?
Den er 100% på Viggos præmisser nemlig. Vil han eller vil han ikke! Helt og aldeles op til ham, men der er godbidder og en kærlig rolig kæl i vente fra både mig og min niece, når han accepterer min niece. Hvor længe der så end går før han gør det. men en sådan leg. Hvordan ville den virke?
Træning i tillid, hvordan ville I? (Viggo)