{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.012 visninger | Oprettet:

kommet hjem fra ferie, killing er blevet fed :( {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen smiley

Da jeg skulle på ferie en uges tid, passede min lillebror min 9 måneder gammel killing. Alle sagde, at den nok ikke ville få mad, og lavede sjov med det. Da jeg så kommer hjem, og ser min dejlige killing, så er den bare blevet så stor. Den har nok også vokset, og den bliver jo også 1 år om 2 måneder og nogle dage. Men jeg er lidt bange for, om den kan blive overvægtig smiley Jeg vejede den i går, og der sagde vægten 4, 7 kilo. Er det for meget?

Jeg tror lidt det, er for meget, for synes jeg har læst, at voksne katte vejer så meget. Maven synes jeg også ser lidt stor ud. Måske er det også fordi, den ikke kom så meget ud. Selvom min bror siger det, så har det også regnet, og den kan i modsætning til min tidligere kat ikke lide regn.

Jeg har også skåret ned på vådmaden, og den får kun to små portioner og så tørfodder resten af dagen. Men er også bange for om det er forkert, når den stadig er killing. Eller en stor killing smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  kommet hjem fra ferie, killing er blevet fed :(
  • #2   2. aug 2011 Vægten lyder til at være normal nok - Der findes jo små, spinkle katte og store med kraftig knoglebygning, så der er ingen regel for, hvad de må veje.

En helt andet ting:
    Kan hun være blevet parret, mens du har været væk?

• #3   2. aug 2011 Mange tak for svarene

okay, så giver jeg hende mere vådmad. Hun er steriliseret, så parret kan hun ikke være smiley

Jeg synes bare, at min mors killing, ikke var så stor i den alder. Men det nok vist så bare forskel på kropsbygningen

• #5   2. aug 2011 synes det ned vægt er svært. rådfør dig evt med dyrlægen der kan oplyse dig om kattens foderstand og hvad katten kan klare af foderskift. hvis den virkelig er overvægtig er det måske ok at stoppe med killingefoder og så små skifte over til voksenmad. foderskift tager jo tid.

Kommentér på:
kommet hjem fra ferie, killing er blevet fed :(

Annonce