syet trædepude syet trædepude
Heej allesammen. Jeg ville lige dele dette ubehagelige med jer!
I går moges/formiddag da jeg var stået op, og min mor var hjemme fra fysioterapeut skulle hun ryge og går ud af stuedøren ud til haven. Hun kigger så på gulvet i udestuen lige ved siden af og siger "enten er der en af kattene som har fået middag, ellers er der en der er kommet til skade" så kommer min kat hoppene ned fra vinduet hvor han sover i sin hundekurv, og han halter. Jeg tager ham op og der er blod på hele trædepuden. Til at starte med troede jeg jo så han havde fået det hele flået op. Vi finder nummer til dyrlæge, klokken er 11.40 ca, men de kan først se os lidt over 1. Det synes jeg ikke er okay, og beder mine forældre ringe videre. Vi kom til med det samme et andet sted. Af stig af sted med os.
Vi havde da lagt et håndklæde i bunden af en transportkasse, så da dyrlægen ville se ham, var det meste blod tørret af. Man kunne se en dyb flænge på tværs gennem trædepuden. Dyrlægen sagde det var godt vi kom og han skulle syes.
Allerede kl 1 var han ved at vågne fra narkosen og klokken tre kunne vi hente ham.
Han var syet med 8 sting i den store trædepude og havde fået 3 sting mellem to tæer hvor der også var skåret dybt. Dyrlægen var næsten overbevist om det er glasskår der har skåret ham, da det alt sammen var dybt og rent.
Vi har pencillin til ham og smertestillende. Vi er kun på 2. dag. men han bruger slet ikke poten nu, og han spinder mere end normalt hvilket vi har hørt de gør for at smerte dække sig selv. Han har forbinding helt op til albueleddet. Det er på en forpote. Desuden er han udekat og vil meget gerne ud, hvilket dyrlægen sagde han ikke må. Vi har dog fundet en løsning: plastic pose ud over forbindingen og en sele på dyret. Så går det udemærket med nogle korte ture i haven her i regnen.
På mandag skal han have skiftet forbindingen og såret skal tilses. Jeg håber stingene holder. Vi fik afvide det er meget svært at få til at heale sådan noget trædepude. Så vi må væbne os med tålmodighed.
IH hvor jeg har ondt af min kat.
Han er nu 6 år gammel, og har været ude for dette. da han var blot et år gammel kom han hjem efter at være blevet påkørt. Heldigvis var intet brækket. Så held i uheld kan man vel kalde det ?
havde bare behov for at dele det
nov 2009
Følger: 55 Følgere: 55 Katte: 24 Emner: 58 Svar: 1.704
apr 2006
Følger: 13 Følgere: 11 Katte: 4 Emner: 33 Svar: 96
Han ryster så meget på poten konstant at forbindingen faldt af allerede i dag, et døgn efter den blev sat på. Sikke noget øv. Håber den bliver på denne gang.
aug 2009
Følger: 15 Følgere: 14 Katte: 1 Emner: 253 Svar: 2.209
okt 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 1 Emner: 7 Svar: 36
jeg havde taget den sidste killing fra min veninde da hun havde fået to hold af 4. jeg har i forvejen en kat der var lidt over 1 år.
Jeg skulle den ene morgen til og gøre mig klar til og tage i skole, da mine søskende kommer hjem, de går ind i stuen for og sige hej til Stella ( den lille killing) da de kommer løbende ud til mig og siger at Stella bløder.
Det viser sig at min kat Molly, lige har ramt hende i trædepoten, det var heldigvis ikke noget slemt. Men der var blod over alt.
Dagen efter havde hun fået en andet hjem
apr 2006
Følger: 13 Følgere: 11 Katte: 4 Emner: 33 Svar: 96
Det er dybt forfærdeligt, dyrlægen her mener dog ikke det er en anden kat som har skadet ham, men et glasskår eller andet skarbt. Han sagde også han muligvis sku syes i flere lag så dybt er det
okt 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 1 Emner: 7 Svar: 36
syet trædepude