{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.905 visninger | Oprettet:

Urinsten/-krystaller og foder {{forumTopicSubject}}

For næsten 2 år siden fik Bøllemis konstateret sten i urinen..
Og der var forholdsvis mange af slagsen...
Og dyrlægen anbefalede mig at fodre ham med RC Urinay..
Men pyha det er et dyrt foder - næsten 500 kr for 6 kg, 400 kr hvis jeg køber hjem fra UK - og når de andre katte også spiser af det, holder det jo ikke længe..

Dyrlægen har frarådet mig at fjerne foderet, da der er stor risiko for at han igen danner sten..

Men så tænkte jeg på, om der findes et billigere alternativ?!

Hvad har I andre gjort, når der er blevet konstateret sten/krystaller???
Jeg ved at nogle af jer er utrolig kloge på foder, så nu beder jeg om jeres viden og erfaringer..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Urinsten/-krystaller og foder
  • #1   5. jul 2011 Jeg har ikke selv erfaring med det, men min mor's kat får Arion... det foreslog dyrlægen da Bæstet blev kastereret. Så måske det kan bruges? Den lyseblå Arion. Tror nok du kan få dem helt op til 15 kilos sække.

  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 164 Svar: 3.365
    #2   5. jul 2011 Hej Lotte

    Du kan give din kat tranebærs tabletter som forebyggende. Jeg giver selv mine katte tranebær tab. 1 gang om ugen som forebyggende.

    Jeg ville give Bøllemis en halv tranebærs tab. 2 gange om ugen, hvis det var mig. Jeg køber dem i Matas som hedder "Gran Berry" med 60 tab i og de er uden sukker. smiley

    ""Tranebær indeholder stoffer, der forhindrer bakterier i at sætte sig fast i blæren. Bakterierne bliver skyllet ud med urinen, før de når at udvikle sig til en infektion.""

    (link fjernet)


  • #3   5. jul 2011 Min Villads har det samme. Ham fodrer jeg med Hill's prescription diet C/D multicare med kylling - både som vådfoder og tørkost.

    Jeg køber poser på 10 kg. De holder længe, og jeg mener jeg giver omkring de der 400 for det? Vådfoderet er så ret dyrt. Han får det 2 gange dagligt.

    Men det komer jo også an på hvilken type sten det er, der er mange forskellige. Så jeg ville prøve at spørge min dyrlæge? (Villads har Calcium-oxalate, som desværre er en type der ikke kan opløses ved forderskift, kun forebygges. Så han har været inde og fået dem skyllet ud. Der er nemlig forskellige slags - nogle kan fjernes helt bare ved foderskift osv)

    Jeg mener det var RC, JEG ER IKKE SIKKER!, som min dyrlæge frarådede mig da der var for meget salt i som så kunne forsage at han begyndte at danne nogle andre sten.


  • #4   5. jul 2011 Forresten får begge mine dette foder - dog ikke lige nu, da den ene har killinger. Men normalt (når den anden hverken er drægtig eller har killinger) spiser de begge tørkosten, men vådfoderet "deler jeg op" så de får hver deres.

  • #5   5. jul 2011 <b>Heidi *</b> Det har jeg ikke lige mulighed for, da de jo spiser 18-20 gange om dagen :S

    Det Bøllemis lider/led af kunne opløses med RC Urinary...
    Har ikke mærket noget som helst til problemet i over 1½ år....

    Men vil da kraftigt overveje tranebær, og så nøjes med at fodre med Feline Porta 21 Grain Free...
    Det er da trods alt noget billigere....

    <b>Ida T</b> Hvor køber du det der <i>Hill's prescription diet C/D multicare</i> henne???


  • #6   5. jul 2011 Muligt..

    Men jeg har ikke lyst til at isolere min kat


  • #7   5. jul 2011 jeg køre C/D på min kat det er fra hills, for 5 kg, koster det 485 det er møg dyrt, har desværre heller ikke fundet en billigere løsning .. Men hvad gør man ikke for sine katte.

  • #8   5. jul 2011 tror som sådan ikke at der findes et billigt foder på det her område, desværre! smiley
    Min hankat har også døjet med urinvejssten og han får tørfoder af mærket Specific hvilket er det eneste der virker for ham. Derudover får han ½ tablet c-vitamin 2 gange om ugen.

    Til at starte med fik han Specific tørfoder og whiskas vådfoder ved siden af for at give mere "vand"...selv en enkelt spiseske vådfoder om dagen gjorde at urinvejsstenene kom igen....så det er simpelthen en forbandet sygdom hvor man vidst skal passe på med foderskift.

    Fik anbefalet Specific af min dyrlæge (som dog ikke selv sælger produktet), men hun giver hendes egne katte det, hun prøvede også på et tidspunkt at skife over til et andet foder som modvirker urinvejssten, men hendes kat blev lynhurtigt syg igen....såå pas på smiley


  • #9   5. jul 2011 har selv også døjet med problemet og jeg brugte også Hill's prescription diet C/D dog skiftede jeg hveranden pose med s/d . sd er opløsende og cd er forebyggende dette har jeg gjort i halvanden år og skiftede for 5 mdr siden til et nyt foder hvor de har fokuseret på urin ph og sundhed generelt køber det hos noget der hedder shop for dogs og det er super godt .

  • #10   5. jul 2011 <b>Camilla C</b>
    Hvad hedder det du køber nu?
    Og har du et link? smiley


  • #11   8. jul 2011 Min kat får noget der hedder vetessentials fra hills science plan det virker mod det med stenene i kronen len også pels, tænder, mave og de Han ikke tager for meget på giver 550 kr for 10 kg og før spiste Han rigtig meget om dagen nu kan jeg nøjes med at fylde madskålen 2 gange om dagen og Han har mad stående fremme hele tiden smiley

  • #12   8. jul 2011 må ikke linke herinde men hvis du googler shop4dogs så finder du hjemmesiden , under kattemad og det gode er at de har 3 eller 4 forskelige smagsvarianter .

  • #13   9. jul 2011 Man må skam gerne linke!
    Jeg spurgte nemlig selv en HA'er for ikke så længe siden, da jeg var i tvivl om, hvorvidt det var tilladt at linke eller ej..
    Og det er skam helt ok, sagde hun smiley


  • #14   10. jul 2011 ok det troede jeg ikke men her er adressen : (link fjernet)


  • #15   11. jul 2011 Tak <b>camilla C</b>, jeg kigger lige på det smiley

Kommentér på:
Urinsten/-krystaller og foder

Annonce