{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.317 visninger | Oprettet:

Hellig Birma ??? {{forumTopicSubject}}

jeg har tænkt mig at købe en hellig birma.

Men har læst at de ikke kan være en alene kat??

skal den have en at lege mad eller kan den godt selv??

Og hvorfor SKAL den have en ven?

Min kæreste og jeg bor i en 40 km2 lejlighed, er det for meget at have 2 katte når man bor så småt?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hellig Birma ???
  • #1   27. jun 2011 når de er rigtig gode venner betyder det intet om der er 1 eller 2. hvis lejligheden er for lille til 2 katte er den det også til 1 set i mine øjne.
    at lade 2 killinger vokse op sammen er en rigtig god idé da de så modnes sammen og har hinandens selskab når du ikke er hjemme.

• #2   28. jun 2011 Henrik: mange vil slet ikke sælge en Birma killing hvis su ikek har en anden kat i forvejen ellers anbefaler de to.

• #3   28. jun 2011 Jeg har selv en Hellig Birma - Og jeg ville aldrig have den som enekat.
    De er enormt sociale, og selvom min har en ven kan man stadig godt mærke hvis man har været længe væk. Og selvom den har en ven som den putter og leger med dagen lang - er den stadig krævende. Det er vidst noget med at de knytter sig langt mere til de levende væsner omkring sig, i stedet for hjemmet/omgivelserne.

Jeg vil virkelig virkelig varmt anbefale dig at finde en anden race, hvis du kun skal have en. Som sagt vil de fleste slet ikke sælge dig en hvis den skal være alene - og det er der altså en grund til. (Opdrættere som derimod ikke har denne regel, undrer mig virkelig)

Min veninde ignorerede mine råd og købte en - efter kun 3 uger havde hende og kæresten besluttet sig for alligevel at få en kat mere.

Til sidst vil jeg lige sige at uanset hvilken race du vælger, vil du kunne ricikere at den føler sig alene og mangler en ven. Min NFO var grunden til at jeg fik min hellige birma smiley

• #4   28. jun 2011 hehe okay tak for rådet alle sammen

• #5   28. jun 2011 Ja ja så er det nu heller ikke værre.

Ja Birmaer er sociale og ja de kan godt lide at have en artsfælle....meeeeeeeen de kan nu godt leve alene, nogen af dem gider ikke have selskab af andre end deres slaver.

Så tag en snak med den opdrætter du køber hos. Opdrætteren kender sine killinger og ved om der evt. skulle være en lille "løsgænger" i kuldet.

Kommentér på:
Hellig Birma ???

Annonce