dyrelæge.. {{forumTopicSubject}}
hej allesammen.
Jeg har lige været til dyrelægen med mine to dejlige killinger. De har taget det rigtig fint og det virker ikke som om nogen af dem har haft følt nogen ubehag ved at være der.. men blev alligevel lidt utilpas da vi kom med dem og de sagde at nu kunne vi godt gå og så ville de ringe når mine basser var vågne og friske igen..
Jeg havde bestilt en killingepakke til dem begge og der var bl.a. et sundhedstjek med i men jeg blev ikke tilbudt at komme med ind eller noget.. er det normalt?
Når nu det er første gang vi har dem til dyrelægen havde jeg nok følt mig en del mere tryg hvis jeg havde fået lov til at se hvordan de håndterede dem i en situation de var helt uvante i, istedet havde jeg ondt i maven i samtlige timer der gik før de ringede og sagde at vi kunne hente dem..
dec 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 4 Emner: 8 Svar: 99
jul 2010
Følger: 3 Følgere: 1 Katte: 2 Emner: 10 Svar: 36
De får anden vaccine samme sted og der spørg jeg om ikke jeg må komme med derind, første gang overså hun også at de begge to havde øjenbetændelse..
Når de så har fået den er jeg ret sikker på at jeg flytter dem ud til en anden dyrelæge, for det blir forhåbentlig først når de er omkring 6-7 måneder og de skal neutraliseres at vi skal se dr. dyr igen.. betaler gerne 500 mere og kører 10 kilometer længere hvis jeg går derfra med en følelse af at mine "unger" er i trygge hænder
jul 2010
Min kæreste og jeg har allerede besluttet at vi skifter dyrelæge..
nov 2009
Følger: 55 Følgere: 55 Katte: 24 Emner: 58 Svar: 1.708
apr 2009
Følger: 22 Følgere: 21 Katte: 3 Emner: 11 Svar: 926
Hvis de begynder at tale om at de er vågne og friske ved afhentning må de jo skulle bedøves...
Ved du hvad du har bestilt tid til?
Det lyder godt nok som den store med neutralisering, udfra det du skriver
Bedste hilsner
Pia, Charley & Chili
aug 2010
Følger: 50 Følgere: 370 Katte: 4 Emner: 181 Svar: 7.218
Af samme grund kunne jeg ikke få mig til at flytte til det dyrehospital, for jeg vil også med ind.
Det må man til gengæld ikke når det er med bedøvelse osv.
jul 2010
selvfølgelig ved jeg hva jeg har bestilt, jeg bestilte det der hos hende hedder en lille killinge pakke og indeholder: sundhedtjek, øremærkning, chip, smertebehandling, 1. vaccine og ormekur samt registrering og sundhedsbog..
sep 2008
Følger: 1 Følgere: 4 Katte: 3 Emner: 12 Svar: 864
Jeg vil anbefale Skovlunde-Herlev Dyreklinik.
sep 2008
jul 2010
Jeg kan sagtens se det med at de skal i narkose igen, og som du selv siger er det heller ikke den billige løsning jeg er gået efter, men når man hos flere af de dyrelæger man opsøger bliver vejledet til at vente, så gør man jo hvad man regner for ens kattes bedste
Jeg vil helt sikkert tjekke skovlunde-herlev dyreklinik ud!
Og er der nogen der er kendskab til Gentoftegades dyreklinik for det var der jeg havde tænkt jeg skulle flytte mine små banditter ud??
og tusind tak for råd og hjælp man bliver jo kun klogere herinde..
sep 2008
Man troede også engang, at det kunne have betydning for kattens udvikling - herunder udviklingen af dens urinveje, men det har altså ikke noget på sig! Der er ingen videnskabelige undersøgelser der kan påvise problemer ved tidlig neutralisering.
Tværtimod er jeg altså faktisk tangerende til forarget over, at man kan få sig selv til som dyrlæge at vejlede katteejer til at lægge 2 killinger i narkose - velvidende, at kattene så skal i narkose igen om hvad - 3 mdr.?
Skovlunde-Herlev er vant til tidlig neutralisering, fordi de har mange opdrættere som kunder.
jul 2010
jul 2010
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.020
Smut du ud til Skovlunde næste gang - der chekkes katten op af dyrlægen sammen med ejeren enten der bare vaccineres eller katten skal i narkose og opereres.
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.020
jul 2010
sep 2008
Jeg synes bare, det er super ringe vejledning - hverken af hensyn til katteejer eller katte.
jul 2010
dyrelæge..