1.395 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Maincoon... Maincoon...

Hejsa.

Jeg har lige et spørgsmål, som jeg tænker der er nogen herinde der kan svare mig på..

En bekendt af min kæreste har fået maincoon killinger, der er ikke papire på dem , men de er ægte.

Hun har nu sat dem til salg. Den anden dag var der en for at kigge på dem, hun kommentere så på en af killingerne som var grå og hvid, hun sagde at det var i hvert fald ikke ægte maincoon killinger, for en maincoon kat kunne IKKE være grå og hvid ...

Og nu spørg jeg så jer - Er det rigtig ? Kan en maincoon IKKE være hvid og grå???
Jeg mener bestemt at et sted hvor jeg kom som barn havde de en maincoon (ja, de havde fakisk flere) , men en af dem var grå og hvid.

På forhånd tak.
/Tina.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tffg g 400 kr.
  • Jysk bord og lille kommode 600 kr.
  • Montage af loftlampe 400 kr.
  • Afløbsslange til vaskemaskine 1.400 kr.
  • Løbende vand i toilet 800 kr.
  • Skifte Køkkenvandlås 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Maincoon...
  • #1   21. maj 2011 mener mco kan være alle farver, grå og hvid er farverne på min søster´s mco og hun er gammel avlskat på pension med stamtavle.

• #2   21. maj 2011 Her smiley http://www.mainecoonklubben.dk/index.php?option=com_content&view=article&id=12&Itemid=23

Hvis du scroller ned til Farver kan du se at stortset alle farver er tilladt, pånær visse farver smiley

• #3   21. maj 2011 Nu er jeg ikke opdrætter af MCO men jeg mener da bestemt godt at de kan være grå og hvide.

• #4   21. maj 2011 der findes ikke grå katte smiley oftest er de blå men nogen kalder også sorttabby for gråstribet for at gøre forvirringen komplet.
    synes det er mere problematisk at kalde noget ægte uden dokumentation (tavle) kald dem langhårskatte der ligner en mco. det er mere troværdigt.

• #5   21. maj 2011 Det hedder blå eller sølv, desuden er de jo ikk ægte og bliver det aldrig uden tavle.. Jeg køber jo heller ikk en fake LV taske og påstår den er ægte.. Hvis jeg vil kalde den ægte vil jeg heller købe en ægte hvorpå man har kvittering, logo osv på den er ægte..

Har intet imod blandninger, men at kalde dem ægte er forkert - så heller sige at de har præg af MCO..

• #6   22. maj 2011 Maine coon kan både være blå (grå) og sort sølv osv osv..

• #7   22. maj 2011 Nej okay - Så undskyld da.... Tavle eller ej, kattene er jo stadig maincoon, når både mor og far er det. Jesus altså..

Men tak for svar.

• #8   22. maj 2011 T & C: det er ikke for at støde eller gøre ked. jeg har selv langhåret blandgods, og først efter mange år jeg for alvor opdager problemet i det. blandgods er gode dejlige katte men går man langt nok tilbage i denne skønne kats forfædre ender man ved en kat der er blevet avlet på som enten er udelukket fra avl eller krydset med noget ugennemtænkt. opdrætteren har ligeledes været så skødesløs at sælge disse dyr til videre avlsbrug.
    bryder mig ikke om at tænke på at mine dyr nedstammer fra skødesløse folk hvor langt tilbage det end er, da man inddirekte bifalder deres gerninger og lader hån om det store avlsarbejde det er at frembringe en godt typet racekat og være med at holde denne race sund smuk og udvikle den på bedste vis.

Kommentér på:
Maincoon...

Annonce