{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.083 visninger | Oprettet:

Hvad kan jeg gøre? Den er ikke min... {{forumTopicSubject}}

Godaften ..

Kunne godt bruge et godt råd, hvis der findes et til mig ..

Sagen er den, at jeg for en lille måneds tid siden, er flyttet ind i et rækkehus i et boligselskabsområde ..
Og der er så denne her kat .. =/
Første gang jeg så den, sad den i buskene foran mit køkkenvinduet i haven - og den løb væk da jeg har kommet for tæt på den ..
Anden gang jeg så den, lå den oppe på taget mellem mit hus, og naboens, der er adskilt af nogen aflåste rum og skraldespande.. Der lå den nok bare og slikkede sol smiley og rørte ikke på sig ..
Har så set den på afstand et par gange ..
Men da jeg kommer hjem her til aften , sidder den foran min havelåge ved forhaven - og da jeg først går over mod postkassen(som er foran naboens låge) begynder den bare at hvæse af mig, og kommer nærmere og så virkelig ud som om den ville angribe .. Den vender så om, og ligger og ruller sig på asfalten .. et par meter fra min låge ..
Da jeg så vil gå ind til mig selv - rejser den sig og gør det samme igen .. Havde bare tanken at hvis den kommer alt for tæt på mig, ville jeg losse den af helveds til (og nej, jeg har intet imod katte, overhovedet) ..
Jeg kom dog indenfor uden den gjorde andet end at hvæse og ligne en der ville gå efter mit ben :S

Men hvad pokker kan jeg gøre?
Jeg har en 4 årig søn, ved ikke om den ville kunne finde på at gøre det mod ham, for han ville jo ikke kunne forstå hvorfor den reagere som den gør ..

Har fornemmelsen af at tidligere lejer af huset, er ejeren af katten, men ikke har fået den med - siden den holder til på den måde ved mig ..

Kan jeg overhovedet stille noget op ? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad kan jeg gøre? Den er ikke min...
  • #1   13. maj 2011 Prøve at få fat i den og se om den er øremærket, hvis ikke få den afleveret på et internat.

• #2   14. maj 2011 Kristine
    Okay, det må jeg prøve.
    Nej ville nemlig heller ikke mene at det er normal adfærd, alle de katte jeg møder over natten, når jeg omdeler aviser, løber væk så snart de ser mennesker.

Men hvis det nu er den tidligere lejers kat, kan den så måske føle trang til at "beskytte" boligen? Altså lidt alá en vagthund ville gøre hvis nogen kom for tæt på..

Men ejes af nogen gør den - vil jeg mene - det er ikke en ganske almindelig huskat, men en af de dersens dyre racekatte, der koster pænt mange penge smiley

• #3   14. maj 2011 Men prøver lige i første omgang at tage fat i viceværterne på mandag, og se om de evt skulle kende noget til den. Ellers må jeg rundt til naboerne smiley

• #4   14. maj 2011
    Det er muligt at tildligere lejer er flyttet fra den smiley Er den tynd?

God ide at spørge andre beboere i området.
    Spørg også boligselskabet om der har været registreret en kat på adressen (i mange boligforeninger skal katte registreres).
    Og tjek på www.dyrenesbeskyttelse.dk om den er efterlyst.

** det er ikke en ganske almindelig huskat, men en af de dersens dyre racekatte, der koster pænt mange penge **

Hvilken race er det?

• #5   14. maj 2011 Autsch, mon det er en kat, som er rendt hjemmefra og ikke kan finde hjem igen? Kunne forestille mig det, hvis det er en racekat, så den er fuldstændiig på herrens mark, når den går udenfor alene. Men som den lyder, kan jeg forestille mig, at det ikke er helt nemt, at se om den er øretætoveret eller har chip (det kan man jo ikke se). Mon dyrensbeskyttelse kan hjælpe i den sammenhæng. Jeg ville i hvert tilfælde prøve. Held og lykke.

• #6   14. maj 2011 åhhh stakkels mis og stakkels de der sikkert mangler den smiley

håber du vil hjælpe den så den forhåbentlig kan komme hjem igen eller fy sig en ny sød familie....... den er helt sikkert usikker når den har den adfærd smiley

håber du har heldet med dig

• #7   15. maj 2011 Tinka

Hårpragten gør at jeg ikke lige kan bedømme om den er tynd eller ej smiley

Men vil mene at det enten er en Maine Coon eller Hellig Birma(mener jeg de hedder)

• #8   15. maj 2011 Maria **Hårpragten gør at jeg ikke lige kan bedømme om den er tynd eller ej smiley

Men vil mene at det enten er en Maine Coon eller Hellig Birma(mener jeg de hedder)**

.... altså en langhårskat. Er pelsen velplejet eller filtret?

Har du tjekket efterlysninger på DB? Snakket med beboere i området .. boligforeningens kontor?...

Kommentér på:
Hvad kan jeg gøre? Den er ikke min...

Annonce