1.305 visninger
|
Oprettet:
Obs på efter sterilisering? {{forumTopicSubject}}
har lige aflevret min lille kiki mis til dr.dyr for at få hende sterilliceret så er spændt på hvilken kat jeg får tilbage, er første gang jeg selv har skulle få en kat ordnet (de andre har været det da jeg fik dem) . så ville lige høre om der er noget man skal være særligt obs på i den forbindelse? regner med at spørge dyrlægen når jeg henter hende i eftermiddag, men glemte det da jeg afleverede i morges.
skal hun have anderledes mad eller kan hun sagtens klare tørkost med det samme (hun får royal cannin til main coons) ?
vil hun sagtens kunne komme op i kattebakken efter opperationen?
andet?
nov 2005
Følger: 15 Følgere: 14 Katte: 3 Emner: 22 Svar: 306
hvis nogen har noget andet man skal være obs på må i meget gerne sige det
jan 2010
Følger: 3 Følgere: 3 Katte: 1 Emner: 20 Svar: 315
Så sørg for at putte hende på et tæppe eller et håndklæde og læg også lidt over hende..
Jeg tror det kommer meget an på katten, om den absolut vil bruge bakken, men tror godt de kan have uheld, så læg evt. lidt aviser rundt om der hvor du putter hende..
Vores Frigg er enormt hysterisk renlig, og vi måtte faktisk løfte hende på bakken den første dag.. Så hvis ikke hun selv kan, så hold øje med, om hun får brug for hjælp - og så accepter eventuelle uheld..:-)
dec 2009
Følger: 5 Følgere: 29 Katte: 5 Emner: 118 Svar: 843
Ziggy blev steriliseret før påskeugen, og hun var faktisk meget frisk da vi hentede hende ved dyrlægen. dog var hun lidt slinger. vi holdte hende inde i soveværelset den nat og næste morgen var hun helt normal igen(det var hun også ved at være i løbet af aftenen). Men hun havde bestemt ikke tid til at være sølle, så vi måtte være ovre hende hele tiden indtil hun ikke var svimmel mere, da hun ville ud og klatre i alt alligevel.
vi var lidt bekymret over om hun ville lade stingene være, da hun bed og hev lidt i dem de første par dage, men de blev alle siddende og såret var fint og rent.
nov 2005
Følger: 15 Følgere: 14 Katte: 3 Emner: 22 Svar: 306
-varme/ro: jeg gav hende et dejligt varmt stort tæppe hun kunne ligge på og så fik hun et rum for sig selv weekenden over så hun kunne slappe af og få den ro hun havde brug for så min datter ikke sad i hovedet af hende. så gik vi ud og snakkede med hende ind imellem og hun fik sine pencilinpiller. (1 om dagen i 5 dage) .
- krave/pincilin: i følge linket skulle kattene have krave på, men fik hun heldigvis ikke. min dyrlæge fortalte mig de havde erfaringer med dyrene nok skulle lade stingene være og kun slikke dem rene, og at kraven derimod kunne stresse helt vildt.
- Mad: hun har dog døjet en smule med at få foderet ned, det har besværret hende lidt at få delt de store main coon stykker. så hun har fået noget lidt mindre jeg fik med hjem fra dyrelægen.
er nu bare spændt på hvor fint det vokser sammen og om hun fortsat kan lade stingene være... de skal ud igen på mandag..så går turen igen ud i bilen (det er hun så ikke vildt glad for).
Obs på efter sterilisering?