{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.311 visninger | Oprettet:

Hvordan kan man køre forbi??! {{forumTopicSubject}}

I dag da jeg var på arbejde, kunne jeg godt se at folk kørte mere stille end de plejede og kørte udenom noget som lå på vejen....

Jeg kørte pænt efter lige indtil jeg fik øje på, hvad det egentlig var folk kørte udenom smiley

En kat lå på vejen. 100 % ved bevidsthed, men skadet smiley

Je stoppede og kørte ind til siden af vejen. Jeg tog et tæppe i bilen og prøvede at få katten ind i tæppet, men den var for vild , kradsede og bed, så kunne ikke komme til den smiley

Ringer til Falck, og de siger de kommer ved næste ledige vogn. Der går 30 min og er stadig ikke kommet. Jeg ringer derfor til dyrlægen som ligger 200 m væk og spørger om de kan hjælpe, da den virkelig har brug for hjælp og ligger og lider. Men det vil de ikke . Jeg må selv komme med katten og betale hvis den skal i behandling. Jeg siger at hvis jeg bare kunne komme til katten, ville jeg gerne, men har intet og fange den med og det er trods alt kun 200 m væk. Uden held.

Der går yderligere 30 min og ringer igen både til Falck og dyrlægen, dyrlægen vil stadig ikke hjælpe og Falck vil være der om 15 min.

Så kommer Falck og vi kører katten op til dyrlægen (den jeg har haft ringet til og ligger 200 m væk).

Da vi kommer til dyrlægen er katten gået så
Meget i chok at de faktisk tror den dør om lidt. Men de ringer får ringet til ejeren og ejeren siger de skal gøre alt for at hjælpe katten. Der er ingen kunder ved dyrlægen og kan se at begge døre ind til konsultationen er åbne.

Jeg forstår simpelthen ikke at folk kan være så ligeglade smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvordan kan man køre forbi??!
  • #1   27. apr 2011 Angående Falck's alt for lange ventetid ville jeg skrive eller ringe til Dyrenes Beskyttelse (hovedkontoret).
    De har nemlig et abonnement hos Falck, men det er ikke første gang, Falck nedprioriterer tilskadekomne katte.

Endelig siger Dyrlægeloven:

§ 9. En praktiserende dyrlæge er forpligtet til på anmodning at yde den første fornødne hjælp til alvorligt tilskadekomne dyr eller dyr med smertevoldende sygdomme eller fødselshindringer, når hurtig hjælp efter de foreliggende oplysninger må anses for nødvendig. Dyrlægen er dog fritaget for denne forpligtelse, hvis den pågældende har gyldigt forfald eller rettidig hjælp kan ydes af en anden, som efter forholdene er nærmere dertil.

• #2   27. apr 2011 Frygtelig historie, at læse smiley Lige før jeg tuder, da det samme jo skete for min Tyson i december smiley Der gik også mindst 1½ time inden Falck kom (samtidig med mig) og andre var også bare kørt forbi ham smiley

Stor skulderklap til dig Mette, fordi du tog dig af katten smiley

• #3   27. apr 2011 Hvor er katte heldig at der er nogen som dig Mette... Så sørgeligt at folk bare køre forbi.

• #4   3. maj 2011 Mette tak fordi du hjalp den stakkels kat ( vild eller ej ) det kunne være du skulle informere den dyrlæge om loven i tilfælde af at han eventuelt skulle have " glemt den " der er desværre SÅ mage dyrlæger der kun tænker med pengepungen.... sådan noget forbandet svineri.... vil du være sød at sende mig en privat besked med info om hvilken dyrlæge det er så jeg eller nogen jeg kender aldrig kommer til at putte penge i hans pung mere ???

stort skulder klap til dig

marlene

• #5   3. maj 2011 Følgende er at læse på Dyrlægevagtens nyhedsbrev af i dag:

"Herefter bør katten bringes til nærmeste dyrehospital, klinik. Dette kan man gøre enten ved at transportere dyret selv, og/eller man kan rekvirere Falck på tlf.nr. 70 10 20 30. Endvidere skal man ringe til dyrlægeklinik/hospital, således man er sikker på, at katten straks kan komme under behandling.

Er det en herreløs kat, kan man også rekvirere Falck, som vil bringe det tilskadekomne dyr til nærmeste dyrlæge. Man bør ikke her tænke i økonomiske baner, fordi Dyrenes Beskyttelse i Danmark har et abonnement hos Falck, som derfor transporterer disse tilskadekomne katte uden udgift for den person, som opdager et tilskadekommet dyr.

<b>Ligeledes har Dyrenes Beskyttelse i Danmark en aftale med dyrlægerne om at yde førstehjælpsbehandling til disse tilskadekomne dyr."</b>

• #6   3. maj 2011 Tak for det Mega smiley Så blev vi lige lidt klogere og ved hvad vi skal gøre, hvis vi kommer i en sådan situation smiley Godt indlæg smiley

• #7   4. maj 2011 Efter hvad jeg har hørt rundt omkring er den aftale med falck lige til at lukke op og s... i.
    Har efterhånden fået fortalt så mange historier om at falck er komplet ligeglade, når man ringer, og de har i hvert fald ikke travlt med at komme og hjælpe.
    Så kan det godt være at den afdeling som de har vist i "dyrenes helte" er meget meget heldige, at have en dyreven ansat. Men mange steder er det nemmere at ordne det selv.

Kommentér på:
Hvordan kan man køre forbi??!

Annonce