1.183 visninger
|
Oprettet:
Neutraliseret og tisser stadig {{forumTopicSubject}}
Hej.
jeg har en hunkat på 1½ år og en han på 9 mrd.
de begge er neutraliseret men af en eller anden årsag tisser de stadig forskellige steder, i sko tøj osv.
hvad kan dette skyldtes? jeg ved af gode grunde ikke hvem af dem det er ..
hjæææælp!!!
maj 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 3 Emner: 16 Svar: 51
Hvis det gør ondt at tisse forbinder de kattebakken med et sted der gør ondt
og besørger et andet sted.
Man kan få nogle kugler hos dyrlægen de skal tisse i også kan han tjekke om
de har problemer på den front.
aug 2006
Følger: 35 Følgere: 32 Katte: 3 Emner: 48 Svar: 1.291
Evt. kan det være noget adfærdsmæssigt - er der sket pludselige ændringer hjemme hos jer, er i flyttet, fået nye møbler, familiemedlemmer el. lign.?
nov 2010
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 2 Svar: 27
Nikoline døjede med at tisse indenfor, da hun så blev steriliseret .. ingen problem.. så jo, det kan godt hjælpe
okt 2009
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 6
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.958
Felis **Jeg ved altså ikke hvad det er der gør, at en fejlopfattelse er blevet så udbredt, nemlig den, at katte skulle stoppe med at være urenlige hvis de bare kastreres/steriliseres.**
Hvis en indekat er blevet urenlig pga. stress og hormonkuller, hvilket nemt kan ske, så giver det da aldeles god mening at det hjælper at kastrere katten. Det handler jo netop om at fjerne det, der stresser.
Men for nadjas vedkommende er problemet så noget andet.
Nadja, prøv at søge på "tisser" eller "urenlig" i søgefeltet. Der er MASSER af tråde om emnet.
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.958
Ok, synes bare du fik det skrevet, så det godt kunne misforstås derhen, at neutralisering ikke havde nogen betydning for urenlighed generelt.
Og ja, der kan være mange årsager til urenlighed, men jeg kan dårligt forestille mig, at det ikke vil være stressende og frustrerende for en fertil indekat ikke at have mulighed for at udleve sine drifter, og derfor mener jeg, at neutralisation er et must - og må være der, man starter, hvis en fertil kat er urenlig - samtidig med at få tjekket urinen (og ren bakke osv. er en selvfølge).
Håber at Nadja finder ud af årsagen og får løst problemet for sin(e) kat(te).
Neutraliseret og tisser stadig