{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.012 visninger | Oprettet:

En lille smule nervøs.. {{forumTopicSubject}}

Jaee sagen er jo den at min lille Viola skal steriliseres på fredag og nu slog det mig pludselig at jeg faktisk ikke er klar over hvordan det hele kommer til at foregå. Altså selve indgrebet er jeg som ikke nervøs over, for ved at hendes dyrlæge har styr på sagerne. Og har fået fortalt ang. at hun skal faste og hvornår vi kan hente hende efter operationen. Men det er nok nærmere når vi får hende hjem igen. Så her er lige et par spørgsmål:
* Hvor stort er operationssåret ca?
* Skal hun have krave på når hun kommer hjem?
* Må andre dyr komme i nærheden af hende?
* Kan der være nogle bivirkninger efter narkosen som jeg skal være ekstra opmærksom på?
* Og hvornår må hun have lov til at komme ud efter operationen?
Ja det er nok en lille roman, men vil gerne forberede mig så godt som muligt. Og blir skisme en bette pivskid nu hvor det er så tæt på.. :o)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  En lille smule nervøs..
  • #1   23. feb 2011 * Hvor stort er operationssåret ca?
    afhænger af hvor fingersnil dyrlægen er - men ca. 2-3 cm

* Skal hun have krave på når hun kommer hjem?
    Kraven er generende - jeg bruger denne model:
    http://www.kattegalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=9807

* Må andre dyr komme i nærheden af hende?
    Lige når hun kommer hjem lugter hun forkert - så lad hende dunste af først.

* Kan der være nogle bivirkninger efter narkosen som jeg skal være ekstra opmærksom på?
    Du skal holde katten varm indtil hun er helt vågen

* Og hvornår må hun have lov til at komme ud efter operationen?
    Når stingene er taget - det er normalt dag 10. Hvis der ikke er udvendige sting er det stadig dag 10

• #2   23. feb 2011 Nu er jeg ikke ekspert, men jeg ved da hvad der skete da min egen pige blev opereret smiley
    - Hun var fastende fra midnat til kl halv otte morgenen efter. En portion vådmad til midnat, og vand hele natten.
    - Vi hentede hende kl 14, hvor hun stadig var "groggy" af bedøvelsen, kunne ikke rigtigt gå selv. Fik en stor portion vådmad da vi kom hjem, og sov så det meste af eftermiddagen. Var næsten helt sig selv igen ved 20 tiden.
    - Hendes sår var ca 7 cm langt, og hun var syet med udvendige sting.. Hun fik en bodystocking på, som var lavet ud af en gammel strømpebuks, mener der er Lis der har et album hvor der er billeder af hvordan man laver den. Hvis man bruger den, er krave ikke nødvendigt.
    - 10 dage efter blev stingene fjernet, og såret var pænt helet.
    - Vi lod vores anden kat komme til hende som hun nu selv synes, men hun snusede bare lidt, og gik så igen, der er ikke meget sjovt ved en sovende kat jo smiley

• #3   23. feb 2011 Arhh tusind tak for jeres svar *S* Det gir lige lidt ro i sindet når man har svarene på de sidste spørgsmål inden hendes operation *S* Må da lige ha kreeret sådan en smart lille bodystocking til hende, det er da genialt i stedet for en krave.

Tusind tak *S*

Kommentér på:
En lille smule nervøs..

Annonce