stresset kat river hår af ????? {{forumTopicSubject}}
hej katte galleri , nu skriver jeg herinde i håb om et klogt eller kloge mennesker der evt kan hjælpe mig ...
min kat har de sidste så vidt jeg ved 3 uger ca tabt en masse hår , tænkte hun måske var stresset men lagde ikke mere i det før idag ,, da jeg til min skræk opdagede hun plukkede / hev hår af i totter ...og hendes hale er blevet rigtig tynd og se på . men der er ingen bare pletter og se på hende endnu ...
historien er således ... jeg er lige flyttet fra min kæreste og der har været en del stress på bla at jeg var nød til og bo hos nogle venner i 14 dage ( hvor vi havde mine katte lukket inde i 2 værelser og en gang ) og derfter flyttede vi så ind i min nuværende lejlighed som er halv størrelse af hva de var vant til . pga den pludselige flytning havde jeg ikke mange penge og derfor ikke råd til og købe feks feliway så jeg tog chancen og de 3 andre katte har reageret fint og er faldet til ..
mille har altid haft et horn i siden på min hunkat zigge tror det har drejet sig om dominans hun har ihvertfald altid i perioder jagtet hende og ligget sig på hende og bidt hende og zigge har som regel ikke gjort eller sagt noget kun hvæst lidt . hun er ikke steriliseret da det var meningen at jeg skulle have killinger på hende så hun blev taget af pillerne i nov men da jeg så ikke havde råd til killinger mm valgte jeg hun skulle steriliseres men ville vente til jeg fik råd¨så derfor er hun kommet på piller igen for 14 dage siden . jeg har lagt mærke til hun er lidt urolig selvom hun får piller så der er ingen tvivl om at hendes hormoner raser rundt i hende . må indrømme at der har været en del uro i hjemmet et godt stykke tid så tænker at hun nok er stresset og påvirket af dette .. hvad tror i ?????????
så mit store spørgs,mål er hvad kan jeg gøre , ?? tror i feliway vil hjælpe ? eller som jeg frygter lidt at hun ikke kan falde til i flokken og måske ville have bedre af og komme et sted hen med kun en kat mere og mulighed for og komme ud i voilere som de har været vant til . ??
hun er kun 1½ år ((( håber at der er nogen derude der kan hjælpe mig er så frustreret over dette og ønsker at stoppe den tvangshandling inden den udvikler sig og sætter sig fast ..............
sep 2008
Følger: 1 Følgere: 4 Katte: 3 Emner: 12 Svar: 864
Der findes faktisk også adfærdsterapeuter til katte. Måske var det også værd at overveje, om lige den kat, ville have det bedre alene, hvis den ikke fungerer ordenligt i flokken? Men jeg ville starte med sterilisationen - uanset hvad er det også en god sikkerhed for katten, hvis den evt. ender med at skulle skifte hjem.
jun 2008
Følger: 15 Følgere: 14 Katte: 4 Emner: 22 Svar: 194
håber virkelig der er nogen derude der kan hjælpe tak )
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.020
sep 2008
jun 2008
Følger: 15 Følgere: 14 Katte: 4 Emner: 22 Svar: 194
lis ?? hvordan mærker jeg om hun er meget hormonel ?? for hun snakker meget og er lidt urolig en gang imellem ..
sep 2008
stresset kat river hår af ?????