{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.232 visninger | Oprettet:

Et par spørgsmål ang fed kat {{forumTopicSubject}}

Min tidligere så flotte hvide hankastrat er efterhånden blevet så fed at han ikke kan holde sin pels pæn. Han kan simpelthen ikke nå at vaske sig på ryggen pga. fedme....
Er det overhovedet muligt at slanke en kat i en blandet flok som min? jeg har katte i alle aldersgrupper, de får Hill's i forskellige afskygninger, men slankefoder er udelukket, da specielt mine to små ungkatte selvfølgelig ikke kan leve af slanke-diæt.

Tidligere har Den Fede været tvunget til at lette måsen fra sofaen/vindueskarmen/kontorstolen/hvad ved jeg for at hoppe over børnegitteret og entre bryggersbordet for at indtage sine daglige kalorier.
Men efter de to små kom sidste sommer, står der mad på gulvet i stuen og det er selvfølgelig meget mere spændende (og lettere tilgængeligt) end hans eget...

Mine katte har kattelem, men han er efterhånden så tyk at han ikke kan komme ud af den.... Og desværre har jeg ikke mulighed for at lukke døre imellem dem, mit hus er meget lille.

What to do? Kan man lave en Catstric bypass på ham mon...;-)

Mht. hans fedtede pels har jeg overvejet simpelthen at putte ham i bad. men hvor tit må jeg gøre det?

Og nej, han kan ikke ses på min profil, det er simpelthen for pinligt at lægge billeder ud af ham!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Et par spørgsmål ang fed kat
  • #2   19. jan 2011 Hvor gammel er han?

Jeg ville nok få hans stofskifte undersøgt (ses i en blodprøve), før jeg begyndte at tænke på slankekost.

Og er du sikker på, at den manglende lyst til at hoppe og evne til at bøje sig og soignere pelsen ikke skyldes smerter i hofte/rygpartiet?

Kattelemmen ville jeg udskifte, f.eks. med denne her i størrelse M:
    (link fjernet)

Den passer til store Maine Coons og hunde i terrierstørrelse.

• #3   20. jan 2011 Hmm, den med at fodre de små i en kasse, den har jeg ikke tænkt på. det må afprøves... Vådfoder kan han godt få, men det er i slagsmål med hele flokken. De plejer at få en dåse til deling hver aften, for jeg er jo ikke interesseret i at hele flokken pludselig tror de skal leve af guffemad.

Til gengæld dur det ikke med en større kattelem, så render min fårehund ud af den:-) Jeg må fortsætte med at være dørvogter, han vil nemlig gerne ud når jeg er hjemme.

Felix er knap syv år, han er aldrig blevet testet for sygdomme, det er jeg egentlig ikke bekymret for. Men har faktisk heller ikke tænkt på at han kunne have ondt, evt. noget hoftenoget. Han skulle være halvt main coon, er de disponeret for HD?
    Han vil iøvrigt gerne springe op i vindueskarmen, men det kan jo være svært at tyde om de har ondt...

Synes egentlig ikke det før har været så besværligt med en stor katteflok....

Kommentér på:
Et par spørgsmål ang fed kat

Annonce