Simba søger legekammerat? {{forumTopicSubject}}
Ja, det er måske muligvis sjældent at man søger legekammerater til sin kat, men ikke desto mindre prøver jeg nu på netop det
Min burmeser killing Simba på 7 måneder er verdens mest legesyge skabning og elsker alle andre katte og hunde og alle mennesker
Burmeseren er jo kendt for at være en meget social og kærlig kat, og man bør helst ikke holde burmesere alene. Det gør jeg nu heller ikke, jeg har også min huskat Pixie på 5 år, men hun er virkelig ikke den der gider lege med stakkels Simba. Hun ignorere ham for det meste eller bliver sur på ham.
Så jeg fik ideen at søge en legekammerat til Simba, som kunne komme på besøg engang imellem
Race er ligemeget, men hvis det er en burmeser eller en anden menneske/dyre glad kat er det nok en fordel.
Så hvis du har en killing (eller kat) der godt kunne tænke sig en legekammerat engang imellem så skriv endelig
Vi befinder sig i Frederikshavn, Nordjyllan
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.741
Så skulle du måske i stedet få en permanent legekammerat til ham, og så undgår du også, at hunmissen bliver stresset og sur på ham.
maj 2010
Følger: 1 Følgere: 1 Katte: 1 Emner: 51 Svar: 252
Katte er ikke børn. Det stresser dem at rejse rundt og tilvænne sig et sted og de vil ikke kunne forstå begrebet af en weekend-kammerat, da de er meget bundet til deres omgivelser. Det er meget, meget synd at udsætte en kat for det og specielt en killing, som du foreslår. Det kan føre til adfærdsproblemer.
feb 2009
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 18 Svar: 1.347
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.121
jan 2007
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 8 Svar: 130
Nu har hun jo så to katte - og jeg synes faktisk perosnligt at springet fra 2 til 3 er dyrere end springet far 1-2... hvorfor kan jeg ikke svarer på, men synes godt nok det pludselig bliver en mærkbar udgift... måske fordi man skal fylde endnu en kattebakke med grus....
men jo - et eller andet sted, så synes jeg personligt et burmeser "fortjener" en ven som gider putte min tidl. burmeser ville i hvert fald ikke trives uden at den anden kat hvde været så social med hende
det KAN jo så også være, at din hunkat liiiiiiige skal tø op overfor Simba Det kan altså godt tage lang tid!
tag f.eks. Unni og Yasha - Unni flyttede ind i september og Yasha gider stadig ikke putte med hende, selvom hun prøver ihærdigt lege kan de godt, men de er stadig ikke kommet til at kunne sove sammen endnu... baby-steps
dec 2007
Følger: 25 Følgere: 22 Katte: 18 Emner: 64 Svar: 1.814
Alle henvendelser vedrørende sletninger af indlæg SKAL tages på PB og IKKE i denne tråd!
Ønsker man at debattere kørsel frem og tilbage af udstillingskatte, kan emnet tages op i en ny tråd!
Nu håber jeg blot ikke i har fået skræmt trådstarter så langt væk at hun ikke læser alle de velmenende råd!
jan 2005
Følger: 8 Følgere: 9 Katte: 5 Emner: 20 Svar: 65
Det var dog utroligt som folk spasser ud over mit spørgsmål.
Må jo bare finde et andet sted hvor folk ikke er så fnidrede.
Kan høre jeg hellere må lade være med at tage Simba på udstilling så, da det jo åbenbart er super stressende for katte at blive flyttet rundt - tænk i nu liiiige på det engang
Pia - Tak for svar
* Diktatorisk HA * - Takker. Men jo tak jeg er desværre blevet skræmt noget væk da
dec 2007
maj 2010
Følger: 1 Følgere: 1 Katte: 1 Emner: 51 Svar: 252
dec 2007
Jeg tror det bedste for Simba ville være en Burmeser legekammerat.
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.121
Men som jeg skrev vil jeg anbefalde dig at købe en killing mere i stedet for
Simba søger legekammerat?