{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
796 visninger | Oprettet:

HJÆLP missemor er stresset. {{forumTopicSubject}}

Åh jeg er så frusteret! Min dejlige maine coon kat Silke fødte i lørdags tre skønne killiinger. Det var dog ikke uden problemer da hun efter at have født den første stressede helt op og kunne slet ikke koncentere sig om at føde. Hun gik rundt med killingen i munden og knurrede. Timerne gik og hun ville ikke falde til ro, så måtte tage på dyrehospitalet med hende mindt om natte. Der fik hun veestimulerende og blve sat ind i et bur i et mørkt rum så hun fik helt ro. Efter en halv time havde hun født killing nr 2, og nr 3 efter yderligere en time. Så det endte ehldigvis godt.

Men efter jeg er kommet hjem har hun også viret stresset og indimellem knurret af killingerne. Her til aften begydte hun at hyperventilere og flytte rundt på killigerne. Jeg blev meget bekymret og er blevet rådet til at give hende noget beroligende i morgen af dyrlægen. Jge forstår bare ikke hvad det er som stresser hende så meget. Har nogen oplevet noget lign, har virkelig brug for gode råd!!!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HJÆLP missemor er stresset.
  • #1   15. nov 2010 Afsted til dyrlægen igen. Enten har hun smerter fra brystbetændelse eller også sidder der en rest moderkage eller hinde tilbage og skaber smerter og betændelse i livmoderen. Få hende tjekket hurtigst muligt.

• #2   15. nov 2010 Vil også sige afsted til dyrlægen

• #3   15. nov 2010 Jeg tror det ikke. Hun er holdt op med at knurre og hyperventilere. Hun har også ligget hos killingerne i næsten tre timer. Men er nugået ud og ligger inde i stuen hos mig. Er dte normalt at hun forlader kassen noget tid? Har flyttet kassen væk fra stuen og ind i soveværelset, hvor jeg har dæmpet belysningen og det er som om det har hjulpet lidt.

Hun spiser og opfører sig ellers normalt. Men hun har bare en tendes til at køre op når killingerne piver osv!

Er det bedst at jeg bare forsøger at lade dem helt være? Jeg har nelig haft dem ude og vejé dem osv i dag og det var somom det startede derefter.

• #4   15. nov 2010 Okay...så er hun bare ekstremt stresset. Dæk fødekassen med et klæde og giv så meget ro som muligt.

• #5   15. nov 2010 Undlad så vidt muligt at pille ved killinger den første uges tid og lad missemor have dem i fred og ro, så hun kan lære dem at kende.
    Der er heller ingen grund til at veje dem dagligt. Ligger de og sover uden at virke urolige og pivende, er alt OK.

Nogle missemødre er meget pyldrede om deres killinger og viger ikke fra dem, mens andre er mere afslappede og godt kan forlade dem i perioder.

Sørg bare for, at kattebakken står LANGT væk fra killingerne.
    Hunkatten vil alligevel søge langt væk, når hun skal på bakken. Dette er instinktivt for ikke at tiltrække rovdyr.

• #7   16. nov 2010 ja vores klister er jo så helt anderledes.hun vil ikk være alene.hun har ligget i en kasse fra start ved sofaen.og hun har passet dem til ug.men hun vil ikk rykkes væk fra os

Kommentér på:
HJÆLP missemor er stresset.

Annonce