HJÆLP missemor er stresset. {{forumTopicSubject}}
Åh jeg er så frusteret! Min dejlige maine coon kat Silke fødte i lørdags tre skønne killiinger. Det var dog ikke uden problemer da hun efter at have født den første stressede helt op og kunne slet ikke koncentere sig om at føde. Hun gik rundt med killingen i munden og knurrede. Timerne gik og hun ville ikke falde til ro, så måtte tage på dyrehospitalet med hende mindt om natte. Der fik hun veestimulerende og blve sat ind i et bur i et mørkt rum så hun fik helt ro. Efter en halv time havde hun født killing nr 2, og nr 3 efter yderligere en time. Så det endte ehldigvis godt.
Men efter jeg er kommet hjem har hun også viret stresset og indimellem knurret af killingerne. Her til aften begydte hun at hyperventilere og flytte rundt på killigerne. Jeg blev meget bekymret og er blevet rådet til at give hende noget beroligende i morgen af dyrlægen. Jge forstår bare ikke hvad det er som stresser hende så meget. Har nogen oplevet noget lign, har virkelig brug for gode råd!!!
aug 2006
Følger: 40 Følgere: 37 Katte: 14 Emner: 14 Svar: 1.395
jul 2010
Følger: 67 Følgere: 64 Katte: 7 Emner: 31 Svar: 1.206
aug 2010
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 2 Svar: 2
Hun spiser og opfører sig ellers normalt. Men hun har bare en tendes til at køre op når killingerne piver osv!
Er det bedst at jeg bare forsøger at lade dem helt være? Jeg har nelig haft dem ude og vejé dem osv i dag og det var somom det startede derefter.
aug 2006
Følger: 40 Følgere: 37 Katte: 14 Emner: 14 Svar: 1.395
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.741
Der er heller ingen grund til at veje dem dagligt. Ligger de og sover uden at virke urolige og pivende, er alt OK.
Nogle missemødre er meget pyldrede om deres killinger og viger ikke fra dem, mens andre er mere afslappede og godt kan forlade dem i perioder.
Sørg bare for, at kattebakken står LANGT væk fra killingerne.
Hunkatten vil alligevel søge langt væk, når hun skal på bakken. Dette er instinktivt for ikke at tiltrække rovdyr.
sep 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 4 Emner: 44 Svar: 109
HJÆLP missemor er stresset.