{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.073 visninger | Oprettet:

Anita A
Anita A
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 8

Løbegård {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg har lige læst en tråd herinde vedr om katte skal være ude eller inde katte. -Nogle siger enten eller. Hvad så med feks løbegård til kattene - ville det være synd eller hvad syntes man om det.
Jeg har lige fået katte og de er inde, det var faktisk meningen jeg ville have dem inde de første 14 dage ca. Herefter ville jeg lukke dem lidt ud, men nu elsker jeg jo helt vildt de her små pus. Så jeg er mega bange for de bliver væk, kørt ned eller der er nogle som tager dem.
Selvfølgelig kunne de godt være indekatte hele tiden, men jeg mener jo de ville have godt af frisk luft, træ at klatre i osv.
Jeg tænkte at måske en løbegård ville være dejligt for dem. Hvad er holdningen det sådan en?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation af vaskemaskine og tørretumbler 625 kr.
  • Min knap på min tørretumbler har sat sig fast. 599 kr.
  • Skift emhætte og opsæt gardin 1.300 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Resetting Philips hue spots 750 kr.
  • Tilslutning af komfur 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Løbegård
  • Anita A
    Anita A Tilmeldt:
    okt 2010

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 8
    #2   11. nov 2010 Ja der er meget at tænke over, jeg havde set det som et sted at komme hen måske nogle timer om dagen. Der er mulighed for de han løbe ind i et tilstødende rum for at spise, hvile eller hvis det regner. Selvfølgelig skal de ikke bo der, de skal bo og sove inde. mere tænte på, ja et supplement.

• #4   11. nov 2010 Vi startede med at bygge en løbegård som fylder hele den ene side af vores hus. Endnu en fordel ved det, var at så kunne vi åbne vinuerne på den side af huset uden at være bekymrede for kattene.

Dine katte vil helt sikkert elske dig for det.

Vi har nu indhegnet vores forhave, og kattene er enormt glade for det. Det er vi også, for så kan terrasse døren stå åben om sommeren.

Det er nemt og ikke specielt dyrt at bygge løbegård. Vi købte bare nogle stolper og satte i jorden, og så satte vi volierenet på.

• #5   11. nov 2010 Diktartorisk HA - har du måske et billede af den første løbegård du nævner? eller er der andre der har billeder i deres galleri af løbegårde? Det ville nok være spændende/inspirerende at se smiley

• #6   11. nov 2010 Nej, det har jeg desværre ikke liggende :o/

Forestil dig bjælker sat i jorden med 2 meters mellemrum og der skal stikke 180 cm op over joreden. På midten har vi så sat bræder vandret, da det hegn vi købte kun var 90 cm bredt. Derefter har vi simelthen sat hegnet fast til stolpe rog brædder med hæfteklammer over alt.

Øverst kan du lægge tag på, eller lave et "indfald" på 45 cm.

• #7   11. nov 2010 Søg i grupper på os med løbegård:) der bliver linket til billeder at løbegårde... Jeg har løbegårde til mine og de elsker det.

• #8   11. nov 2010 Jeg går da også meget satærkt ind for at have en løbegård til ens katte. For jeg ved da at mine de elsker at rende ud og ind som det nu behager dem samt op og ned ad hylder og stiger samt kravle i et gammelt blæmmetræ. Og hvis mine missedyr ar lykkelige derved så ved jeg da at jeg ihvertfald har gjort ét ting rigtigt i mit liv smiley

• #9   11. nov 2010 Min holdning til løbegårde er, at de er MEGET bedre end ingen løbegård (altså indekatte), men meget dårligere end adgang til hele verden.
    Hvis man bor et sted hvor det er uforsvarligt at lade katten løbe frit, mener jeg at indhegning/løbegård er et must.

Jeg har ikke selv nerver til at lade mine katte løbe frit, så jeg har indhegnet haven. Det er bare en lille (indhegnet) rækkehushave, så jeg har tit dårlig samvittighed over, at jeg ikke kan tilbyde dem mere ude-plads. Men hvor lille haven end er, så kunne hverken jeg eller kattene undvære den smiley

Hvis du laver en løbegård, så skal den være i direkte forbindelse med et vindue eller en dør huset.

Indhegning af hele haven, eller et større område af haven, er også en rigtig god ide smiley

Kig evt. i fotoalbums - søg på løbegårde, voliere, indhegning.

• #10   11. nov 2010 **Selvfølgelig kunne de godt være indekatte hele tiden, men jeg mener jo de ville have godt af frisk luft, træ at klatre i osv. **

Ja, det har de nemlig godt af, og jeg synes det ville være utrolig synd at holde dem som 100% indekate. Når I nu har haven, så skal kattene da også nyde godt af den. Og jeg lover dig, at de vil nyde det. Om ikke før, så til foråret smiley

• #11   11. nov 2010 Hej.

Hvordan indhegner i en have? altså tænker på om der er tag på? Jeg har selv overvejet at lave et eller andet, men syntes bare at det er noget juks med tag over hele haven.

• #12   11. nov 2010 Kig evt. i fotoalbums - søg på løbegårde, voliere, indhegning.

• #13   12. nov 2010 Tak

• #14   12. nov 2010 Vibeke J - hvor ser det bare lækkert ud hos jer! smiley

Kommentér på:
Løbegård

Annonce