Løbegård {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg har lige læst en tråd herinde vedr om katte skal være ude eller inde katte. -Nogle siger enten eller. Hvad så med feks løbegård til kattene - ville det være synd eller hvad syntes man om det.
Jeg har lige fået katte og de er inde, det var faktisk meningen jeg ville have dem inde de første 14 dage ca. Herefter ville jeg lukke dem lidt ud, men nu elsker jeg jo helt vildt de her små pus. Så jeg er mega bange for de bliver væk, kørt ned eller der er nogle som tager dem.
Selvfølgelig kunne de godt være indekatte hele tiden, men jeg mener jo de ville have godt af frisk luft, træ at klatre i osv.
Jeg tænkte at måske en løbegård ville være dejligt for dem. Hvad er holdningen det sådan en?
okt 2010
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 8
dec 2007
Følger: 25 Følgere: 22 Katte: 18 Emner: 64 Svar: 1.806
Dine katte vil helt sikkert elske dig for det.
Vi har nu indhegnet vores forhave, og kattene er enormt glade for det. Det er vi også, for så kan terrasse døren stå åben om sommeren.
Det er nemt og ikke specielt dyrt at bygge løbegård. Vi købte bare nogle stolper og satte i jorden, og så satte vi volierenet på.
jul 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 2 Emner: 23 Svar: 163
dec 2007
Følger: 25 Følgere: 22 Katte: 18 Emner: 64 Svar: 1.806
Forestil dig bjælker sat i jorden med 2 meters mellemrum og der skal stikke 180 cm op over joreden. På midten har vi så sat bræder vandret, da det hegn vi købte kun var 90 cm bredt. Derefter har vi simelthen sat hegnet fast til stolpe rog brædder med hæfteklammer over alt.
Øverst kan du lægge tag på, eller lave et "indfald" på 45 cm.
apr 2007
Følger: 37 Følgere: 36 Katte: 9 Emner: 19 Svar: 474
dec 2005
Følger: 224 Følgere: 195 Katte: 5 Emner: 46 Svar: 357
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.951
Hvis man bor et sted hvor det er uforsvarligt at lade katten løbe frit, mener jeg at indhegning/løbegård er et must.
Jeg har ikke selv nerver til at lade mine katte løbe frit, så jeg har indhegnet haven. Det er bare en lille (indhegnet) rækkehushave, så jeg har tit dårlig samvittighed over, at jeg ikke kan tilbyde dem mere ude-plads. Men hvor lille haven end er, så kunne hverken jeg eller kattene undvære den
Hvis du laver en løbegård, så skal den være i direkte forbindelse med et vindue eller en dør huset.
Indhegning af hele haven, eller et større område af haven, er også en rigtig god ide
Kig evt. i fotoalbums - søg på løbegårde, voliere, indhegning.
dec 2006
Ja, det har de nemlig godt af, og jeg synes det ville være utrolig synd at holde dem som 100% indekate. Når I nu har haven, så skal kattene da også nyde godt af den. Og jeg lover dig, at de vil nyde det. Om ikke før, så til foråret
sep 2008
Følger: 4 Følgere: 4 Katte: 3 Emner: 34 Svar: 682
Hvordan indhegner i en have? altså tænker på om der er tag på? Jeg har selv overvejet at lave et eller andet, men syntes bare at det er noget juks med tag over hele haven.
dec 2006
sep 2008
Følger: 4 Følgere: 4 Katte: 3 Emner: 34 Svar: 682
jul 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 2 Emner: 23 Svar: 163
Løbegård