Mange penge for så lidt ? Mange penge for så lidt ?
Ja som overskriften lyder..
Hvordan kan man tage så mange penge for en kat som ingen stamtavle har ? Har set så mange katte her på kg under marked, gul og gratis osv - hvor folk som har en "Maine Coon / norsk skovkat osv til salg og hvor de tillader sig at tage op til 3000 kr for en kat uden stamtavle.
I bund og grund er det jo det samme som at tage en staldkat og tage 2000 kr for den. Ved godt at mange af kattene som bliver solgt har vaccine, men det kan man da ikke tage så mange penge for ! Og når den så oven i købet stadig er fertil.. Forstår det bare ikke...
Kan godt være at emnet har været oppe før, bliver bare lidt ked af når jeg høre den ene historie efter den anden hvor folk er kommet hjem med en killing som viser sig at være syg fordi "sælger" har snydt dem og har solgt dem en syg kat.. Man kan jo kun håbe på at de lære af det og køber en killing hos en opdrætter eller fra et sted hvor der følger sundhedsbog, vaccine osv med..
Tja undskyld mit sure opstød, som sagt bliver jeg bare ked af det, når jeg høre om den ene killing efter den anden som ikke har det godt..
maj 2010
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 10 Svar: 83
apr 2008
Følger: 90 Følgere: 84 Katte: 9 Emner: 81 Svar: 7.349
maj 2010
maj 2010
Og at jeg så ikke forstår folk som vil give lidt flere penge for en killing som de ved er sund og rask (uanset race)
Og ja nogle ser det vel desværre som en penge maskine
maj 2010
jul 2010
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 1 Svar: 64
og de havde også fået både loppekur, ormekur, dyrt killingefoder osv
synes det er svært at gøre det op i hvad man har af udgifter, det vigtigste for mig har været at finde et godt hjem til killingerne og så er pengene altså ligegyldige.
vores killinger har også skovkat osv i blodet, men synes efterhånden at der er alt for mange der reklamere med at der er feks maine coon eller skovkat i deres killinger og at de evt bliver langhårede.
vores staldkattekillinger er mere langhåret end de fleste annoncer herinde med dyre blandinger-smiler
aug 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 3 Emner: 12 Svar: 56
Mine katte er begge halve maine coons (hvis man kan kalde dem halve :)) - dvs begge deres mødre er ren Main coon, mens fædrene er ukendte.
Nu vil de jo så begge bære genet - men er ikke selv langhåret, kan jeg så derfor godt komme ud for at deres killinger evt. vil blive langhåret?
Jeg skal ikke tjene på killingerne, så om de er korthåret eller langhåret er ligegyldigt - så længe de er nogle harmoniske katte
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.112
Så spørgsmålet er ikke "Hvordan kan man tage", men "hvordan kan man give"
feb 2008
Følger: 16 Følgere: 15 Katte: 7 Emner: 32 Svar: 357
Så længe nogen vil tages ved næsen, så længe er der nogen der gør det....
Når jeg tænker på at jeg gav 2000 for begge mine exoer med tavle... godt nok voksne, men alligevel....
mar 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Katte: 3 Emner: 26 Svar: 218
Ikke at jeg siger opdrættere sælger syge dyr bevidst, men det kan altså ske at den kan man køber hos en opdrætter har en sygdom, som hverken opdrætter eller dyrlæge lige har lagt mærke til .
Men aldrig om jeg ville give 3000 for en kat uden noget som helst. nixen. Jeg syntes den pris Lexi kommer med er hel ok. For der er sørget for killingen inden den rejser derfra og der er sørget for det mest nødvendige til den når den skal afsted til det nye hjem.
mar 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Katte: 2 Emner: 79 Svar: 550
jan 2008
Følger: 22 Følgere: 21 Katte: 4 Emner: 41 Svar: 1.641
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.013
Intet er nemmere end at vise en stamtavle frem og sige den tilhører far eller mor.
Det kan de vel ligeså godt lyve om sor orme og loppekur?
mar 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Katte: 2 Emner: 79 Svar: 550
Måske måske ikke men jeg er også ligeglad med om han er race ren eller ej han er kastrat og er ikke købt til andet end at nusset og elsket
dec 2008
Følger: 3 Følgere: 3 Katte: 2 Emner: 7 Svar: 367
dec 2008
Følger: 3 Følgere: 3 Katte: 2 Emner: 7 Svar: 367
RC babycat og Perser killingefoder.
udgiften til Vac og tjek er også det samme,
Forskellen er : 200 kr til tavler og så kan du også fratrække udgiften til neutralisering og kontingent til diverse katteklubber.
Så tag prisen på en fertil kat hos en avler med tavler og fratræk de 2 ting så har du prisen på en ægte killing uden tavle.
Hos mig er prisen på en fretil Klassisk Perser killing uden tavle med Vac, tjek, loppekur, ormekur, cd, negleklipper, kam, børste, grus og madpakke, ca 2500 kr
Så bestemmer du selv om du vil neutralisere - øre eller chips mærke killingen og hvornår,
apr 2009
Følger: 20 Følgere: 18 Katte: 3 Emner: 30 Svar: 357
Mange penge for så lidt ?