1.212 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

Mange penge for så lidt ? Mange penge for så lidt ?

Ja som overskriften lyder..
Hvordan kan man tage så mange penge for en kat som ingen stamtavle har ? Har set så mange katte her på kg under marked, gul og gratis osv - hvor folk som har en "Maine Coon / norsk skovkat osv til salg og hvor de tillader sig at tage op til 3000 kr for en kat uden stamtavle.

I bund og grund er det jo det samme som at tage en staldkat og tage 2000 kr for den. Ved godt at mange af kattene som bliver solgt har vaccine, men det kan man da ikke tage så mange penge for ! Og når den så oven i købet stadig er fertil.. Forstår det bare ikke...

Kan godt være at emnet har været oppe før, bliver bare lidt ked af når jeg høre den ene historie efter den anden hvor folk er kommet hjem med en killing som viser sig at være syg fordi "sælger" har snydt dem og har solgt dem en syg kat.. Man kan jo kun håbe på at de lære af det og køber en killing hos en opdrætter eller fra et sted hvor der følger sundhedsbog, vaccine osv med..

Tja undskyld mit sure opstød, som sagt bliver jeg bare ked af det, når jeg høre om den ene killing efter den anden som ikke har det godt..

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montage af køkkenarmatur 800 kr.
  • Haster! Silikone fuger på badeværelse 1.300 kr.
  • Hænge vinreol op 350 kr.
  • Ophængning af lamper 600 kr.
  • Ny stikkontakt, der skal bores i væggen 600 kr.
  • Samle legetårn undendørs 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mange penge for så lidt ?
  • #1   17. sep 2010 ja ved jo godt stamtavle ikke koster noget, kan godt være jeg var lidt for hurtigt i teksten.. forstår bare heller ikke helt dem som køber en killing uden stamtavle, vacciner, ormekur, sundhedstjek..

• #2   17. sep 2010 Nu har jeg ikke set katte uden stamtavle her eller andre steder til 3000 kr, men det er jo køber der bestemmer om de vil give så meget for en uden stamtavle. Personligt syntes jeg prisen er for høj, og ville aldrig give det. Er de tilmed syge er den jo ren gal...

• #3   17. sep 2010 LEXI - Det var skam heller ikke for at støde nogen, synes det er iorden at sælge en blandingskat for den pris du sælger til men synes ikke det er okay når det ikke er med vaccine og sundhedstjek..

• #4   17. sep 2010 Ja men det var også det jeg mente smiley
    Og at jeg så ikke forstår folk som vil give lidt flere penge for en killing som de ved er sund og rask (uanset race)
    Og ja nogle ser det vel desværre som en penge maskine

• #5   17. sep 2010 Vil da også sige det er en god pris og at du bestemt ikke tager en krone for meget.. Der er self mange som sælger sunde og raske katte, men der er også mange som ikke gør.. Og synes man læser om mange førstegangs katteejere herinde, som har købt en kat fra gode folk men alligevel viser den sig at være syg - det er både synd for kat og ejer.

• #6   17. sep 2010 vi har nogle staldkatte, de er nu neutraliserede, men før satte vi dem til bortgives til godt hjem.
    og de havde også fået både loppekur, ormekur, dyrt killingefoder osv
    synes det er svært at gøre det op i hvad man har af udgifter, det vigtigste for mig har været at finde et godt hjem til killingerne og så er pengene altså ligegyldige.
    vores killinger har også skovkat osv i blodet, men synes efterhånden at der er alt for mange der reklamere med at der er feks maine coon eller skovkat i deres killinger og at de evt bliver langhårede.
    vores staldkattekillinger er mere langhåret end de fleste annoncer herinde med dyre blandinger-smiler

• #7   17. sep 2010 Bare lige af nysgerrighed..
    Mine katte er begge halve maine coons (hvis man kan kalde dem halve :)) - dvs begge deres mødre er ren Main coon, mens fædrene er ukendte.

Nu vil de jo så begge bære genet - men er ikke selv langhåret, kan jeg så derfor godt komme ud for at deres killinger evt. vil blive langhåret?

Jeg skal ikke tjene på killingerne, så om de er korthåret eller langhåret er ligegyldigt - så længe de er nogle harmoniske katte smiley - er dog bare nysgerrig..

• #8   17. sep 2010 Så længe nogen gider købe er der smiley

Så spørgsmålet er ikke "Hvordan kan man tage", men "hvordan kan man give" smiley

• #9   17. sep 2010 Atli Foto - Enig....

Så længe nogen vil tages ved næsen, så længe er der nogen der gør det....

Når jeg tænker på at jeg gav 2000 for begge mine exoer med tavle... godt nok voksne, men alligevel....

• #10   18. sep 2010 jeg syntes lige det er vigtigt at få med, at selv om du køber den hos en opdrætter er der ingen garanti for katten ikke fejler noget.
    Ikke at jeg siger opdrættere sælger syge dyr bevidst, men det kan altså ske at den kan man køber hos en opdrætter har en sygdom, som hverken opdrætter eller dyrlæge lige har lagt mærke til .

Men aldrig om jeg ville give 3000 for en kat uden noget som helst. nixen. Jeg syntes den pris Lexi kommer med er hel ok. For der er sørget for killingen inden den rejser derfra og der er sørget for det mest nødvendige til den når den skal afsted til det nye hjem.

• #11   18. sep 2010 Altså jeg gav 1200kr for min hankat og han er uden stamtavle, troede han havde fået orme og loppekur men det havde han ikke, så måtte selv sørge for det eftersom han var fuld af begge dele, og måtte også selv betale vaccine. Det sys jeg tilgengæld er dyrt for en kat der ikke har fået nogen form for behandling, og det var endda hos nogle der opdrættede mco katte. Ved godt i nu vil sige han ikke er mco fordi han ikk har stamtavle, men det havde hans forældre altså så ved ikke hvorfor han ikk os har fået det, og har ikke længere nummeret til opdrætter så jeg kan kontakte dem og høre hvorfor, men de thar sikkert noget med penge at gøre

• #13   18. sep 2010 Enig Krista....nogle mennesker hopper lige på, men sørgeligt at der findes mennesker der bevidst narrer folk

• #14   18. sep 2010 Stine M

Intet er nemmere end at vise en stamtavle frem og sige den tilhører far eller mor.

Det kan de vel ligeså godt lyve om sor orme og loppekur?

• #15   18. sep 2010 Lis:
    Måske måske ikke men jeg er også ligeglad med om han er race ren eller ej han er kastrat og er ikke købt til andet end at nusset og elsket

• #16   19. sep 2010 Lis...Det kan dem der sælger med "tavle" også påstå, Hvad enten man køber med eller uden tavle er det trods alt en tillidssag, tavler er ikke altid trukket på de killinger der bliver solgt med tavlerne. Der er dem der sælger med tavler hvor mormis ikke er den kat der står på tavlen, så "ægte" er de ikke altid. Først den dag der bliver indført dna test på forældrekatte og killinger kan man være sikker...

• #17   19. sep 2010 Silje... Mine forældredyr HAR tavler og diverse test er foretaget, opfostring af killinger er det samme beløb som tavle killinger
    RC babycat og Perser killingefoder.
    udgiften til Vac og tjek er også det samme,

Forskellen er : 200 kr til tavler og så kan du også fratrække udgiften til neutralisering og kontingent til diverse katteklubber.

Så tag prisen på en fertil kat hos en avler med tavler og fratræk de 2 ting så har du prisen på en ægte killing uden tavle.

Hos mig er prisen på en fretil Klassisk Perser killing uden tavle med Vac, tjek, loppekur, ormekur, cd, negleklipper, kam, børste, grus og madpakke, ca 2500 kr

Så bestemmer du selv om du vil neutralisere - øre eller chips mærke killingen og hvornår,

• #18   19. sep 2010 Jeg synes det er 100 % op til sælger, HVAD de vil tage for sine killinger. Resten må være op til køber. Det er jo sund fornuft at tænke sig om, uanset hvad. Jeg har haft hittekillinger før. Fundet i en papkasse, knapt 4 uger gamle, som jeg håndflaskede. De fik lavet hver dag lille bog, samt en CD om hele deres opvækst. De blev vaccineret x 2, øremærket og neutraliseret, ormekur + loppekur og med til det nye hjem osse, samt et stykke af deres kludetæppe, og foder og yndslingslegetøj.. De var ganske almindelige, SMUKKE røde og creme huskatte. -Jeg fik 2000 kr for dem, for det dækkede mine udgifter, og med kontrakt... -De var SÅ nemme at komme af med og de er jordens dejligste katte idag... <- Var det så også en urimelig pris? Det synes jeg ikke..

Kommentér på:
Mange penge for så lidt ?

Annonce