{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.489 visninger | Oprettet:

Ændret adfærd {{forumTopicSubject}}

Jeg har en kat på 5 år, som altid har været udekat, det vil sige hun kan mere eller mindre gå ud og ind som det passer hende. Hun har altid besørget ude, men her på det sidste (ca. ½ år) har hun kun gjort det inden for. Det startede med hun gjorde det i vasken i bryggerset, så vi satte jo selvfølgelig en kattebakke op da vi opdagede det, men nu er hun begyndt også at bruge potteplanterne, selvom der er en kattebakke (og ja den bliver skiftet og renset jævnligt). Hun nægter konsekvent at gøre noget uden for, hun kommer ind og besørger og så går hun enten ud igen bagefter eller lægger sig i sin hule og bliver der.. Nogle gange kan hun ligge der halvandet døgn før hun rejser sig igen....
For det meste bruger hun kattebakken, men som sagt nogle gange så vælger hun potteplanterne i stedet for. Er der nogen der har en ide til hvad hendes underlige adfærd med hendes besørgen og hendes meget passive livsstil skyldes?

Vi har fået hund for omkring et halvt år siden, ca da det hele begyndte, og hende og min kærestes kat har endnu ikke vænnet sig til hinanden. Kan det være noget stress? Eller er det normalt at de pludselig kan ændre adfærd på den måde?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ændret adfærd
  • #1   6. sep 2010 Følger lige med... smiley

• #2   6. sep 2010 Det kan sagtens handle om hun er utryg ved hunden, eller generelt forandringer.

• #3   6. sep 2010 Ja det kunne da godt lyde som om, hun er lidt utryk :O(
    Måske en Feliway vil kunne hjælpe??? Prøv at snak med din dyrelæge :O)
    Håber du snart finder en løsning ;O)

• #4   6. sep 2010 **Vi har fået hund for omkring et halvt år siden, ca da det hele begyndte, og hende og min kærestes kat har endnu ikke vænnet sig til hinanden. Kan det være noget stress?**

Ja! Sandsynligvis er det forklaringen. Men det udelukker jo ikke, at katten kan have en urinvejslidelse. Måske netop en stressbetinget blærebetændelse, så et tjek af kattens urin vil være en god ide.

http://www.spoergdyrlaegen.dk/index.php?/blaerebetaendelse-flutd-kat

Og Feliway, som Rikke nævner, kan forsøges. Og forbedrede forhold for katten. Hvordan I rent praktisk gør, ved jeg ikke - men det kan være at hunden skal opdrages til at lade katten i fred, og i kan gøre visse rum/steder hundefri, så katten har nogle helle-steder. Sørg i hvert fald for, at katten har nogle hvilepladser højt oppe, hvor hunden ikke kan nå hende.

• #5   6. sep 2010 glemte lige ... kan hunden have forstyrret hende i toiletbesøg?
    Bakken skal stå et sted, hvor hunden ikke har adgang.

• #6   6. sep 2010 Kattens hule er på bordet i bryggerset hvor hunden ikke kan nå op, så hun har skam "helle"... Det er ikke rigtig muligt at give hende et rum for sig selv udover soveværelset, men vi er ikke så meget for hår i sengen... Skal lige siges at hunden og kattene ALDRIG er alene hjemme sammen, så vi holder altid øje med dem, og hunden er mere eller mindre trænet til ikke at jagte dem.. Han gjorde det i starten og det smutter også stadig (fordi katten er så dum at løbe når han kommer i nærheden af hende - ellers ville han ikke jagte hende... de har jo et instinkt)...
    Stressbetinget blærebetændelse har jeg godt nok aldrig hørt om, men vil da lige tjekke med dyrlægen.. Også evt om den der Feliway...

• #7   6. sep 2010 Hunden har heller ikke adgang til kattebakken.. hule, kattebakke, kattemad og det hele til kattene står på bordet i bryggerset så hunden kan slet ikke komme i nærheden af det og forstyrre...

• #8   6. sep 2010 Det giver logisk mening her hos mig.. ½ år siden hun begyndte første gang og ½ år siden i fik en hund. Min ene kat Shanti blev sur og ville hellere være ude end inde, hun har aldrig besørget inde. (heldigt) hun er glad for hunden nu. Min ældste kat, besørgede med sjat tis da jeg ikke besøgte hende så ofte som jeg havde gjort. (hun bor hos svigerforældrene fordi hun elsker stedet og omgivelserne, hun skal ikke flyttes mere) Hun gør det stadig og jeg tror simpelthen fordi det er en vane for hende eller fordi hun kan insistere mere. (Skal jeg ikke ku sige 100% men hvad jeg oplever og ser). Min russer Tica kan finde på at besørge i sengen hvis hun ikke bliver lukket ud (Sker hvis hun ikke bliver lukket ud i dgaevis.) Hun har haft et kuld killinger og har tisset i sengen efter hun har afvist dem uttalige gange..
    Jeg tænker at det er pga hunden. Har du skiftet potteplanterne ud eller evt gemt dem væk i noget tid og ellers de ting hun besørger på, prøve så hvidt muligt at fjerne eller dækket til.?
    Håber på det kan stoppes.

• #9   6. sep 2010 Ja jeg fjerne potteplanten i morgen og ser om det hjælper... Fandt lige ud af her til aften at hun også har orm... (Rent tilfældigt den lige "hang ud af hende" da hun havde besørget i kassen)... Så ved ikke om det har noget at sige også? De fik ellers ormekur alle dyrene for ca. 4 mdr siden....

Men ja jeg tænker også det er hunden.. Samt den anden kat som tit overfalder hende... Det er ikke så slemt mere og som sagt så jagter hunden heller ikke så meget mere... Men det sker jo desværre ind imellem... Men hvad kan jeg gøre ved det??? Er der overhovedet noget at gøre eller skal man vente og se om hun vænner sig til det?

• #10   6. sep 2010 Altså hvis der også er en kat udenfor som ejes af en anden som jagter hende kan det også føre til hun besørger indenfor. Eller også begge dele. Man er nødt til at prøve mange ting af gog se hvilke retninger det forløber sig i. Hvis hunden jagter hende skal det stoppes. Er den hvalp må man ikke skælde ud. Du skal stjæle hundes opmærksomhed ved at lave høje lyde i lyse tonefald så vender den nemlig opmærksomheden mod dig.

• #11   6. sep 2010 Det er vores anden kat som overfalder hende!

Hunden er vi igang med at træne, men når både hund og katte går rundt uden for kan vi jo umuligt holde øje med den 24/7.. Vi gør hvad vi kan for at læreham ikke at jagte dem, og det går også rigtig fint når vi er til stede... men er vi jo ikke hver eneste gang desværre.. det er jo umuligt....
    Og jeg kan godt se vi skal prøve os frem, men det er lige med hvad.... Det er dér jeg er blank...

• #12   6. sep 2010 Stressbetinget blærebetændelse bliver kort nævnt i den video der er på det link, jeg smed.

**hule, kattebakke, kattemad og det hele til kattene står på bordet i bryggerset **

Det kan i sig selv være årsag til, at hun ikke vil bruge bakken!
    De færreste katte vil gå på toilet tæt på deres mad, så der skal altså være god afstand mellem madskål og bakke.

Anskaf en ekstra bakke snarest, og stil den langt fra madskål - og stadig et sted hvor hunden IKKE kan komme til. For hvis først hunden èn gang forstyrrer hende, mens hun er på den nye bakke, så får hun garanteret modvilje mod den.

Mht. opdragelse af hund, kan jeg ikke være til hjælp, men opdrages til at lade katten i fred skal den altså lære. Måske en googling på hundeadfærdsterapeut kan give noget. Jeg kan godt forstå, at katten ikke vil besørge udenfor, hvis hunden løber frit derude. Det er for utrygt.

At den anden kat jagter hende kan muligvis være fordi den mærker, at hun er stresset.... Eller måske fordi den omdirigerer sin egen frustration over hunden på katten.... Eller fordi den urenlige kat ikke er helt rask og viser svaghed.

Som supplement til forskellige tiltag (såsom fx hundeopdragelse, bakkeforhold) i hjemmet, er Feliway eller Zylkene en mulighed. Eller evt. Bachs nødhjælpsdråber (blomstermedicin). Om det hjælper er der ingen garanti for, men et forsøg værd.

Når du taler med dyrlægen - du skal jo under alle omstændigheder have ormekur - så få en snak om alt det andet samtidig.

• #14   6. sep 2010 Jeg ved at det kan være svært med at være efter hunden. Vores gør det med fremmede i stedet. Vi er stadig igang med at lære vores apportørhund at den self. ikke må prøve at apporterer vores katte, da det kan blive farligt. Han gør det af venlighed men hundes kæbe er jo kraftigere end hvad deres knogler kan holde til hvis den får fat det rigtige sted.. der er altid noget man skal igennem når man har dyr og det er det værd smiley

• #15   7. sep 2010 Nu læste jeg lidt om hende også. din kat. og set billeder. Ser hun ligger og hygger sig i sofaen, gør hun det stadig eller har hun måske trukket sig for hunden. Har den fået mere opmærksomhed end hende ?. *Katte kan jo blive meget jaluoxe og endda få en depression. En hund gør alt for at få al den opmærksomhed den kan få om det er et andet dyr eller barn er hunden igoistisk og vil ha al opmærksomhed for det er jo den det hele skal dreje sig om i dens hovede. Intet her er negatovt ment hvis teksten forstiller sådan. Kun hjælp og tanker omkring hvad problemet kan være..
    Jeg tænker at hvis det var min hund, ville jeg lige prøve at få den passet ude fra hjemmet i nogle dage, måske 1 uges tid og se om katten stopper med det den har haft gang i. smiley

• #16   7. sep 2010 Felis:
    Du har vist ingen ide om hvad du udtaler dig om, så måske du skulle finde en anden tråd... hunden er hvalp og man kan ikke lære en hund at lade være med at jagte kattene på tre dage....
    Det er noget der tager tid... Og mht om katten vænner sig til det, så jo det kan de skam godt.. Mine forældre har to katte og en hund og den kattene har først vænt sig til hinanden efter 3-4 år..... Men de kan også sagtens sammen nu uden problemer....
    Og jo det er et instinkt at hunde jagter andre små "bytte"dyr... sådan har det været siden hunden blev skabt, så det er jo noget pjat at sige der ikke ligger noget instinkt i det.. nøjagtig som der ligger et instinkt i katten at den skal løbe sin vej....
    Men det lader til du ikke ved så meget om hunde ???

Tinka:
    Jeg ved godt at mad og kattebakke ikke må stå så tæt op ad hinanden, men det har ikke været et problem før... Tværtimod så valgte hun selv at tisse i vasken lige ved siden af sin mad.... Derfor stillede vi en kattebakke op på bordet... Vi har ingen mulighed for at stille den på gulvet for så er hunden der med det samme.... Så jeg ved ærlig talt ikke lige hvor vi ellers skulle stille det....???

Betina:
    Vores hund jagter heller ikke af ondskab, men fordi han gerne vil lege med dem. Den anden kat vi har går bare langsomt forbi ham og så leger de lidt eller hunden står bare og kigger på ham, men den anden kat hun løber altså så snart hun ser ham og så sætter han jo automatisk efter....Medmindre vi når at distrahere ham...

Og katten ligger stadig i sofaen og hygger ind imellem... Og hun kommer også stadig ind i stuen til os med jævne mellemrum selvom hunden er der... De kan faktisk ofte ligge lige ved siden af hinanden i sofaen og putte uden problemer...

• #17   7. sep 2010 Nej, mange familie hunde jagter ikke af ondskab. Hunde elsker leg så det er svært at modstå noget der flygter. Jeg tænker at måske jeres hund har sin helt egen måde at lege på, kontrolere når i måske ikke er hjemme.? - Det kan aldrig siges før man ser det efter en optagelse.. hvor langt man skal gå bedømmer en ejer altid selv.
    Det har taget mig ca 1 år og finde frem til min kat's ændrede adfærd og jeg kan stadig ikke gøre mig 100% sikker. Med mindre hun gør det af vane nu. Men hun tissede simpelthen fordi jeg ikke var der så tit mere.

• #18   7. sep 2010 Betina:
    Altså jeg gør hvad jeg kan for at give katten ligeså meget opmærksomhed som hunden - når hun altså er inde... Og selvfølgelig får hunden også besked på at vente eller gå væk hvis jeg sidder med katten... Og andre gange er det hunden der får opmærksomheden... sådan er det jo... Men hunden er jo super venlig af natur og han ville aldrig gøre katten noget, han leger jo bare.. og han får også lov som sagt at ligge ved siden af hende i sofaen, og så leger han lidt med hende dér, mens hun bare ligger og man nærmest kan se hun tænker "tossede hund"...
    Men problemet ligger i at hun har ændret adfærd mht tisseriet.... Og det er det der undrer mig, for kan ikke helt forstå hvordan hunden skulle have noget med det at gøre.... hun kan jo finde på at gå ind i stuen hvor hunden er og tisse i potteplanterne.. hvis hun var bange for at besørge i nærheden af hunden ville hun vel ikke gå ind til ham og besørge, men gå uden for eller noget... Hun kan jo vælge at besørge andre steder end lige i haven hvor hunden er.. der er masser af steder bag huset (stadig vores grund) hvor hun kunne gøre det, men hun vælger jo konsekvent at gøre det inden for og så nogle gange i potteplanterne...

• #19   7. sep 2010 Måske at hun læser hundes besked. den tisser vel og laver i haven. det kan være hun har måtte finde et andet sted og potteplanterne er der jord i ?. Kunne det måske tænkes.. Hvalpe er typisk længe om at tisse fremmede steder i starten da alle de andre hunde's dufte fra tis siger: Det her er mit sted, så hold dig væk. Det kan være hun ikke kan lide hans lugt. Måske du skulle prøve med jord i kattebakken.. Fx købe en billig lille pose og se om hun så vil bruge den.*? Det kunne være skide sjovt hvis det gav pote

• #20   7. sep 2010 Hmm tja sådan har jeg godt nok ikke lige tænkt på det.. Hehe det kan da være.. Altså hun bruger jo også kattebakken nogle gange... Men hun skifter lidt mellem den og potteplanten hehe... Men ja kunne da være jeg skulle putte jord i i stedet....

• #22   7. sep 2010 Felis:
    Hvor er du dog dum at høre på...
    "alle dyr er forskellige, så fordi du måske kender en hvis moster har en nabo, der kender en arbejdskammerat, som er far til en pige der har en veninde, som er søster til en dyrepasser i Ålborg Zoo, hvor deres kat har vænnet sig til en hund, så kan du ikke går ud fra, at netop din kat vænner sig til din uvorne hund"...

Lad dog vær at spille smart ved at vise at du kan fyre sådan en smøre af... ja dyr er forskellige og derfor har jeg ikke tænkt mig bare at skille mig af med mine dyr, bare fordi der er lidt problemer.. jeg kæmper for at de begge kan lære at enes, men du er åbenbart af den holdning at man bare smider et dyr ud fordi der er lidt problemer... Men fint nok, men det råd tager jeg altså ikke imod så hvis du ikke har nogle fornuftige og brugbare råd, men bare er ude på at svine mig til, så smut...

Jeg kan ikke se nogle steder i dine indlæg at du endnu er kommet med et brugbart råd, men derimod har du meget travlt med at fortælle hvor meget du ved, dog uden at komme med en ide til hvad jeg kan gøre....

Så igen, kom med et brugbart råd til problemet eller find en anden tråd at svine folk til i.. de andre herinde kommer i det mindste med nogle ideer til hvad jeg kan gøre, istedet for bare at svine til.. Og tak for det alle jer andre...
    Jeg vil prøve mig frem med de ideer i har kommet med....

• #24   7. sep 2010 **Jeg ved godt at mad og kattebakke ikke må stå så tæt op ad hinanden, men det har ikke været et problem før... Tværtimod så valgte hun selv at tisse i vasken lige ved siden af sin mad.... Derfor stillede vi en kattebakke op på bordet... Vi har ingen mulighed for at stille den på gulvet for så er hunden der med det samme.... Så jeg ved ærlig talt ikke lige hvor vi ellers skulle stille det....???**

Kan jo være det er blevet et problem for hende nu ....
    Nu ved jeg ikke hvor stor hunden er, men hvis den er noget større end katten, så sæt kattelem eller lav et hul i bryggersdøren, så hunden ikke har adgang dertil.

**Men problemet ligger i at hun har ændret adfærd mht tisseriet....**

Altså langvarig stress kan udvikle sig over tid, så hunden kan bestemt ikke udelukkes som årsag.
    Men ændring i tisseriet kan også betyde, at der er noget fysisk galt, så det vil være en god ide, hvis du kunne få en urinprøve fra hende (plastik"grus" beregnet til det samme kan fås hos dyrlægen) og få testet, om der skulle være krystaller eller noget i urinen.

• #25   7. sep 2010 Felis:
    Sådan som du har snakket til mig gennem hele tråden skal du ikke komme og sige at JEG skal fryses.... For hvis der er nogen der ikke bruger den her tråd til det rette formål så er det da dig.. Så måske du bare skulle lade være med at skrive mere??? Og jo jeg kunne godt træne hunden til at holde sig fra katten, men jeg har endnu ikke hørt om en hund som ALDRIG jagter katte.. Alle hunde vil altid en sjælden gang imellem jagte dem hvis de har den "lyst" eller hvad man skal kalde det.. jeg har altså haft både hund og kat hele mit liv og har endnu ikke oplevet nogle hvor der ikke har været en lille bitte smule konflikter... Men jeg gider simpelthen ikke diskutere det med dig mere.. Jeg prøver at lytte til de andre og prøve deres råd af inden jeg bare smider mine dyr ud...

Tinka:
    Ahh undrede mig nemlig lidt over hvordan jeg lige skulle få en urinprøve fra katten.. men vil da lige tage en snak med dyrlægen senere når jeg alligevel skal ud efter en ormekur... Og så lige høre dem om det med stress og blærebetændelse.. Eller bare stress generelt...

• #26   7. sep 2010 Urinprøve kan også tages med kateter el. lign, men det er nok ikke sagen at udsætte en stresset kat for det.

God ide med en snak med dyrlægen. Jeg ved ikke, om alle dyrlæger er opmærksomme på sammenhængen mellem urinvejslidelser og stress, men noget tyder altså på, at der ER en sammenhæng. Og det er med dyr, som med mennesker, at stress kan nedsætte immunforsvaret og gøre os mere sårbare for sygdom, så det er egentlig logisk for mig.

Jeg synes forresten også man MEGET ofte hører, at der gives antibiotika som behandling, men det virker jo ikke, hvis der ikke er bakterier i urinen, så der er noget jeg ikke forstår :S

Nå, men det er jo slet ikke sikkert at der er noget fysisk galt med din kat - synes bare det vil være en god ide at undersøge for en sikkerheds skyld.
    Stresset er hun uden tvivl. Så Feliway kan i hvert fald ikke skade.

Stress i forb. m. urinvejslidelse er fx nævnt her: (link fjernet)
    Googl evt. selv på "FLUTD idiopatisk cystitis".

IK skriver om urenlighed her:
    http// www.inges-kattehjem.dk/Urenlighed#Urenlighed

Jeg håber I finder en god løsning, så katten bliver mere tryg.

• #27   7. sep 2010 Nå, der mangler lige et : i linket til IK.

• #28   7. sep 2010 Tinka:
    Hmm altså hun har jo ikke nogle af de andre symptomer på blærebetændelse eller urinvejsinfektion så nok derfor jeg ikke har tænkt over det.... Men ja jeg tager en snak med dyrlægen i dag... Så må vi se hvad de siger....

Tak for det smiley

• #29   7. sep 2010 Hvilke andre symptomer tænker du på? Som oftest er urenlighed det eneste symptom.

• #30   7. sep 2010 Jamen der blev nævnt en masse i det der link som jeg ikke havde lagt mærke til hos hende, men nu har jeg lige snakket med min kæreste om det som siger at han så hende gå i kassen to gange uden der kom noget ud... Så jeg ringer lige til dyrlægen igen i morgen. Har lige været der for at købe ormekur og der sagde de at jeg skulle prøve det der feliway, men hvis hun går i kassen uden at der kommer noget ud kan det jo godt tyde på noget blærebetændelse af en art.... Så jeg ringer lige til dem i morgen og tager en snak med en dyrlæge om det (snakkede kun med en veterinærsygeplejerske i dag)..

• #31   7. sep 2010 **har jeg lige snakket med min kæreste om det som siger at han så hende gå i kassen to gange uden der kom noget ud... **

Uha, det lyder ikke godt. Men godt kæresten så det. Urinrøret kan være tilstoppet, og så er det kritisk! Jeg håber, I allerede har været til dyrlæge med hende.

Jeg krydser fingre, og håber på en positiv opdatering.

• #32   8. sep 2010 Der kommer et par dråber ud når hun tisser så jeg tænker også noget tilstopning så jeg får en tid hos dyrlægen i dag.... hun trak også vejret meget underligt igår aftes, men det stoppede så igen.. Og så er hun snottet..Næsen løber.. Så hun kommer også til dyrlægen i dag....

• #33   8. sep 2010 Så har vi været ved dyrlægen og blæren var meget lille, dvs der ikke har samlet sig en masse urin derinde og derfor er det ikke tilstoppelse... Men det kan være blærebetændelse så nu har vi fået det der plastik kattegrus med hjem og skal have taget en urinprøve som lige skal tjekkes.... Og viser den ikke noget kan det være det der stressrelateret blærebetændelse, og så skal vi ind og finde ud af hvordan vi mindsker stressen, hvis der er nogen....

• #35   8. sep 2010 Felis:
    Hun får både tørfoder og vådfoder hver dag... Plus det løse smiley
    Dvs de får lidt rester af vores aftensmad nogle gange, lidt kattesnacks og sådan... Så hun får temmelig varieret mad hvis jeg selv skal sige det, men jeg har godt lagt mærke til at hun ikke drikker voldsomt meget... men det nævner jeg lige for dyrlægen her senere (skal ud med urinprøven om en times tid)...

Jeg har lige ligget med hende på sofaen et par timer og der så hun ud til at have det ganske udemærket og der kom en STOR tissetår bagefter.. Så det er jo gode tegn, men nu bliver det lige tjekket for en sikkerheds skyld... Bare så vi kan være helt sikre på hun ikke fejler noget fysisk eller vi kan få medicin hvis hun gør....

• #36   8. sep 2010 Så har vi fået svar fra urinprøven. Den er smækfyldt med krystaller så det var godt vi fik det tjekket... Nu skal hun så have noget andet tørfoder som fjerner de der krystaller og så skal vi lige følge op på det med en ny urinprøve om en måneds tid og se om tørfoderet hjælper....

• #37   8. sep 2010 Godt i fik det tjekket smiley Og håber det hjælper smiley

• #39   8. sep 2010 jeg snakker lige med dyrlægen i morgen mht vådfoder og om der er noget specielt jeg skal bruge der... Men jeg vil da lige sørge for at putte lidt ekstra vand i når hun får det så jeg er sikker på hun får masser af vand...

og ja det er jo synd for katten at hun er syg, men er glad for det blev opdaget så hun ikke skulle gå med det i længere tid end hun allerede har.. ingen aner jo hvor længe hun har gået med det den stakkels mis... Men det er slut nu, så nu håber jeg hun får det godt igen hurtigt... Måske hun også bliver sig selv igen så hun ikke er så passiv mere.... Kan godt forstå hvis hun har haft det skidt jo at hun ikke har gidet noget...

• #40   9. sep 2010 Pyha, godt I kom til dyrlægen i tide!

Væske er vigtigt ja, og mht. foder, så ville jeg bruge det specialfoder, dyrlægen anviser - mener det er noget med PH-graden, der får krysallerne til at opløses, og så skal det ikke forstyrres af andet foder, før krystallerne er væk.

Stil nogle skåle med vand rundt omkring i huset - det vil måske få hende til at drikke lidt mere.

Og stadig mener jeg det er vigtigt at minimere stressfaktorerne. Overvej bl.a. det med hul i bryggersdør og bakke på gulvet.

God bedring med hende!

Fortæl gerne hvordan det kommer til at gå.

• #41   9. sep 2010 Tinka:
    Ja har godt læst de ikke må få andet end det foder.. men kan man bløde det lidt op med vand evt så de får mere væske?

Hun fik smertestillende igår efter vi havde været hos dyrlægen til lige at tage de værste smerter indtil hun får det nye foder, og hun har været en helt andet kat siden. Hun har været meget sit gamle jeg og puttet hos os og været social og selv hunden har hun været ligeglad med... Hun stod endda og spiste sammen med den anden kat som hun ellers normalt ikke kan tåle synet af... Så jeg tænker om al hendes underlige passive og asociale adfærd har haft noget med smerterne at gøre????

• #42   9. sep 2010 **Ja har godt læst de ikke må få andet end det foder.. men kan man bløde det lidt op med vand evt så de får mere væske?**

Ja, (hvis hun altså vil spise det så). Hvis du hælder vand på så skal du nok dele portioner op flere gange i løbet af dagen, da det hurtigt bliver ulækkert og kan gære, hvis det står for længe.

**Så jeg tænker om al hendes underlige passive og asociale adfærd har haft noget med smerterne at gøre????**

Det har helt sikkert med det at gøre.
    Godt dyrlægen gav hende smertestillende. Det er rigtig dejligt at høre, at hun allerede er bedre tilpas smiley

• #43   9. sep 2010 Der står på foderet at det skal gives tørt... Men vi har fået noget tilsvarende vådfoder med også, så hun får lidt væske dér.. Jeg kan jo evt putte lidt ekstra vand i det....

Ja de smertestillende har virkelig hjulpet meget... er så glad for hun kommer ind og putter i sengen og sofaen igen.. Er lang tid siden hun har gjort det... og hun virker overhovedet ikke bange for hunden nu... tværtimod så går hun hen til ham og snuser og kæler op ad ham... Det er helt utroligt altså smiley

Håber virkelig at foderet hjælper så hun bliver helt sig selv igen...

• #44   10. sep 2010 Jeg vidste faktisk ikke, at krystalopløsende foder fandtes som vådfoder, men det er da kun glædeligt. Så får hun væske der også. God ide at putte ekstra vand i det våde, (og så bare lade det tørre være tørt).
    Stil vandskåle rundt omkring. Det får da nogle katte til at drikke mere.

Måske er krystallerne begyndt at plage hende omkring samme tid, som I fik hunden, og så har hunden fået "skylden" for smerten. Men uanset hvad, så er det i hvert fald positivt at hun er blevet afslappet overfor hunden nu smiley

Nu ved I hvad der kan være galt, hvis hun ændrer adfærd en anden gang.
    Fortsat god bedring med hende. Hun skal nok blive helt fit igen smiley

• #45   10. sep 2010 Ja jeg ved ikke helt hvad der har gjort hvad, jeg ved bare at hun er blevet næsten helt sig selv igen allerede... Så det er jo super godt...

Det med at stille vand rundt omkring hjælper ikk for hunden når at drikke det inden katten hehe... men jeg putter ekstra vand i vådfoderet så hun får masser af vand der... Hun slikkede hele skålen "tør" i dag så det er jo godt nok...

Nu har vi så det lille problem at hun er gået hen og blevet forkølet.. dagen efter vi var hos dyrlægen smiley
    Håber ikke vi behøver tage afsted igen for så får vi da seriøse økonomiske problemer.... smiley

• #46   10. sep 2010 Vandskåle på bordene, som hunden ikke kan nå.
    Øv, med den forkølelse (eller hvad det er). Jeg synes du skal nævne det for dyrlægen, og høre hvad du skal være opmærksom på, og spørge om der er noget du kan gøre, så det ikke udvikler sig. Vær i hvert fald obs på, om hun virker til at have feber.
    Der har været flere tråde om "forkølelse" her på KG, så prøv at bruge søgefeltet. Eller Google.

• #47   10. sep 2010 Så lige at du også selv havde lavet en tråd om forkølelse. Ikke så fedt at hun ikke er vaccineret. Håber hun kommer sig hurtigt over det.

• #48   11. sep 2010 Nej men hun er jo aldrig syg så det er lidt uheldigt det hele lige skal ramle sammen... Men ja som jeg også skrev i den anden tråd så snakker jeg lige med dyrlægen om det og hører hvad de synes jeg skal gøre... Hun virker ikke til at have feber, nedsat appetit eller nedstemthed... Tværtimod er hun jo som jeg skrev blevet meget mere social og glad....

Kommentér på:
Ændret adfærd

Annonce